Jonas ging terug binnen. 'Waarom wilt mila het niet hebben over haar ouders?' , vroeg Jonas' moeder. Jonas wilde niks over mila's vader zeggen maar hij kan niet liegen tegen zijn moeder dus zegt hij het toch. 'Haar moeder is gestorven toen ze klein was en haar vader ..', zei Jonas . 'En haar vader?', vroeg zijn moeder. 'Die zit in de gevangenis ', zei Jonas . 'Ah zo', zei z'n moeder . 'Maar zij is helemaal anders dan haar vader', zei Jonas . 'Waar woont ze nu?', vroeg ze. 'Bij haar pleegouders maar die zijn er nooit , zij mag in dat huis verblijven en ze moet voor zichzelf zorgen', zei Jonas .
Het was ochtend . Jonas kwam de trap af . 'Zou ik vandaag mogen gaan zwemmen? Het is zo mooi weer', vroeg Jonas . 'Ja dat mag, maar morgen moet je dan wel een dagje hier blijven ', zei z'n moeder . 'Dat beloof ik', zei hij. Hij nam zijn gsm en stuurde een berichtje naar mila:' pak je bikini en maak je klaar ik kom je binnen een uurtje halen'.
Mila kreeg het berichtje . 'Waarom moet ik mijn bikini meenemen ?', stuurde ze terug. Ze kreeg antwoord :'om te zwemmen X'. Wat een vraag heb ik ook gesteld . Als je je bikini moet meenemen dan is het logisch dat je gaat zwemmen. Jonas heeft gelijk . Het is supermooi weer om te gaan zwemmen. Mila nam haar bikini en deed die onderaan . Ze nam een handdoek en zette die in haar zak. Een halfuurtje erna was Jonas aan de deur. Mila deed open. Jonas zijn moeder ging hun naar het zwembad brengen met de auto . In de auto was het stil. Jonas en mila zaten op de achterbank . Ze kwamen aan bij het zwembad en stapten uit . 'Bedankt voor ons te brengen', zei mila . 'Graag gedaan', zei de moeder van Jonas en ze reed weg. 'Ik ben eigenlijk nog nooit naar dit zwembad geweest ', zei mila . 'Meen je dat, dan werd het dus tijd om het te doen ', zei Jonas . Ze gingen binnen en kleedde zich om. Mila had haar bikini al onderaan gedaan dus was zij eerder klaar . Ze wachtte op Jonas . Ze keek rond zich. Het zwembad is best mooi. Zo een grote waterrat is mila nu ook weer niet maar ze vindt het wel is leuk om te doen. Er zijn ook ligstoelen om te zonnen . Dat gaat mila zeker doen. Jonas was eindelijk klaar. 'Duurt dat altijd zo lang ', zei mila . Jonas keek haar aan . Ze lachte . Ze gingen het water in. Het water was best koud . Maar dat was wel leuk met dit weer. Mila was al in het water maar jonas die treuzelde . Mila spatte water op jonas . 'Watje', zei mila al lachend. Jonas lachte en kwam naar mila gezwommen. Ze namen elkaars handen vast. Ze doken onder water en zwommen hand in hand . Het was echt superleuk . Mila ging even uit het water en ging liggen op de ligstoel . Ze sloot haar ogen . De zon scheen op haar rug. Jonas kwam naar haar. 'Je staat in m'n zon ', zei mila . Jonas zette een stap opzij. Hij hurkte zich. Mila draaide haar hoofd naar hem. Ze voelde zijn adem en deed haar ogen open. Jonas gaf een kus op haar wang. Mila lachte . Ze zette haar recht. Jonas zette hem naast haar. 'Weet je waar ik zin in heb?', vroeg mila. 'Nee?', zei Jonas . 'Om een selfie te maken en door te sturen naar Charlie ', zei mila. Jonas vond dat een leuk idee. Mila nam haar gsm en maakte een selfie met Jonas . Ze stuurde het door naar Charlie . Ze zette erbij:' genieten van de zon en van elkaar '. 'Charlie zal jaloers zijn als ze dit ziet', zei mila. Ze legde haar gsm neer. 'Kom dan gaan we nog is in het water', zei Jonas . Ze gingen naar de rand van het zwembad. Mila duwde Jonas erin. 'Dat zet ik je betaald !', zei Jonas. Mila ging ook in het water. Ze genoten er echt super hard van. Jonas botste met zijn hoofd tegen de bodem. Hij hield zijn hand aan z'n hoofd . Mila kwam naar hem toe. 'Gaat het?', vroeg ze bezorgt . Jonas begon te lachen. 'Onnozelaar !', zei mila. Ze deed haar armen rond zijn nek . Hij deed zijn armen rond haar. Mila legde haar hoofd op zijn schouder. Iedereen mocht zien hoe verliefd ze op elkaar zijn . Ze trokken het hun niet aan. Ze kusten . Plots begon het te regenen . Iedereen ging het zwembad uit. Jonas wilde ook gaan maar mila hield hem tegen. 'Blijf nog even', zei mila. Het is zo leuk om te zwemmen in de regen. Het begon te hagelen en te donderen. 'Ik denk dat we er nu toch wel uit moeten', zei Jonas . Ze gingen eruit. Ze kleden zich om . Jonas belde zijn moeder om hen te komen halen. Zijn moeder nam niet direct op. 'Ze zal wel terug bellen ', zei mila. Ze wandelden dan in de regen . Mila schoof uit. 'Auw!', zei mila. Jonas trok haar recht. 'Heb je pijn?', vroeg Jonas . 'Nee het gaat wel', zei mila. Jonas kende haar goed genoeg om te weten dat ze pijn heeft. Mila greep naar haar arm. Jonas keek . Ze bloedde . 'Kom dan kan ik je verzorgen', zei Jonas . Ze gingen schuilen. Jonas nam uit zijn rugzak ontsmettingsmiddel . 'Altijd voorzien op alles ', zei Jonas . Ondanks haar wonde moest mila toch lachen. Jonas spoot het ontsmettingsmiddel op haar arm. Ze omhelsde hem .'Dank je', zei mila. 'Ik ga mijn moeder nog is bellen', zei Jonas . Zijn moeder nam op. Ze ging zo snel ze kon komen . Een paar minuten erna kwam zijn moeder al aangereden . Ze stapten in en vertrokken naar huis. Mila had het koud . Jonas zag dat ze het koud had en deed zijn jas om haar. Mila keek hem aan 'dank je' . Ze kwamen aan bij mila's thuis . Ze stapten uit. 'Alsjeblieft , blijf bij mij logeren', smeekte mila. 'Ik heb mijn moeder belooft om morgen thuis te blijven', zei Jonas . Hij vond het jammer. 'Overmorgen dan?', vroeg mila. 'Oké dat beloof ik', zei Jonas . Ze gaven elkaar een kus. 'Tot overmorgen !', zei mila. Jonas stapte in de auto. Mila ging binnen. Wat een leuke dag.