'M'N SPAGHETTI', riep Jonas. Hij liep naar het vuur en goot het kokende water weg. De spaghetti was net niet aangebrand. Mila vluchtte naar de zetel. Jonas zal het zelf moeten oplossen. Even later was alles klaar. 'Aan tafel', zei Jonas. Mila schuifelde naar de keuken. Ze zette zich op haar stoel. Er werd een vol bord voor haar geschoteld. Mila begon te likken baarden. Het zag er verrukkelijk uit. Als Jonas ook zijn bord had, viel mila het bord aan. Geen spaghettisprietje kon aan haar ontsnappen. 'Niet zo gulzig, straks verslik je u nog', zei Jonas. 'Sorry, maar ik moet voor twee eten', antwoordde ze met haar mond propvol. Jonas moest ermee lachen. Ze aten hun borden leeg en wasten af. 'Wanneer vertellen we het aan Tori?', vroeg mila terwijl ze een glas afdroogde. Jonas had er nog niet bij stil gestaan. Zijn eigen moeder vergeet hij. 'Owh', zei hij stomverbaasd. 'Amai, daar gaat u mama blij mee zijn, haar eigen zoon vergeet haar', zei mila lachend. 'Seg, dat was niet mijn bedoeling om haar te vergeten, maar anders gaan we dat nu doen', zei Jonas. Hij nam mila haar hand vast en trok haar mee naar de deur. 'Zouden we geen boeketje bloemetjes gaan kopen?', vroeg mila. 'Goed idee', zei Jonas. Ze deden hun jassen aan en gingen de deur uit.
In het kleine winkeltje waren vele bloemen, kaartjes, speelgoed en nog allerlei spulletjes. Jonas ging naar de bloemen en zocht een mooi boeketje uit. Mila keek naar de kaartjes en zag een heel mooi versierd kaartje met "proficiat, je bent oma geworden" staan. -is dit niet een beetje weinig?-.
-nee, binnenkort komt er een veel groter cadeau aan- bedacht mila. Eens de zomer voorbij is gaat de tijd snel gaan. Ze nam het kaartje en liep naar Jonas. Hij keurde het kaartje goed. Bij de kassa rekende ze af. Jonas betaalde. Het was zijn moeder dus hij wou het betalen. Mila hield de bloemen en het kaartje in haar handen.De deurbel ging. Tori vroeg zich af wie dat zo laat nog kon zijn. Ze keek even door het kijkgat in de deur. Toen ze zag dat het Jonas en mila waren deed ze met veel enthousiasme open. Ze gaf ze beiden een kus op de wang. Ze gingen naar de living. 'Waarom die bloemen?', vroeg Tori verbaasd. Mila gaf haar het kaartje. Tori nam het kaartje aan en bestudeerde het goed. Op de voorkant staat "proficiat...". Ze draaide de flap om. Ze zag het woord "oma" staan en meteen keek ze mila en Jonas aan. 'Ben jij zwanger?', vroeg ze met grote ogen aan mila. Mila knikte. Tori was een beetje teleurgesteld dat ze het nu pas wist. Ze keek in mila haar helder blauwe ogen. Mila haar ogen bevestigden haar vraag. Tori zette een stap dichter. Ze legde haar hand op mila haar buik. 'Sorry, maar je wordt geen meter, misschien ooit wel', knipoogde Jonas. 'Is het moeilijk om een kind op te voeden?', vroeg Jonas. 'Als het kindje zoals jou wordt is dat een heel moeilijk geval', grapte Tori. Mila lachte en hield haar hand voor haar mond zodat Jonas niet kon zien dat ze lachte. 'Wees gerust, het zal eerder het karakter hebben van mila, gewoon het feit van het geslacht...', zei Jonas. Hij keek mila aan. 'Jij bent misschien mijn zoon maar het is niet omdat je een jongen bent dat je weinig op mij lijkt, jij lijkt meer op mij dan dat je denkt', zei Tori. Mila knikte dat Tori volledig gelijk heeft. 'Dat moeten we vieren, champagne? Of in jou geval fruitsap of water?', vroeg Tori. 'Fruitsap is goed', zei mila. 'Voor mij ook fruitsap', zei Jonas. 'Voor mij dan ook', zei Tori en ging de keuken in.
Een paar weken later hadden de ghost rockers afgesproken in het park. Ze wouden vieren dat het schooljaar voorbij was en dat ze allemaal geslaagd waren. Ze zaten op het gras in de zon. Het weer maakte de start van de vakantie compleet. Alex merkt iets op waar hij nog nooit bij stil heeft gestaan. Nog iets buiten het feit dat mila en Jonas veel closer zijn geworden en dat ze niet meer naar school gaat. 'Ben jij zwanger?!', grapte Alex. 'Sorry, maar je bent nogal verdikt en zo hard had ik het ook weer niet van jou verwacht '. Mila keek naar Jonas om te vragen wat ze moest doen. Hij gebaarde dat ze het hem mocht vertellen. -typisch, ik moet het weer doen-. Mila kreeg een ideetje. 'Jonas moet je iets zeggen', zei mila. Jonas stak z'n tong naar haar uit. 'Ik denk dat het beter is dat mila het zegt', zei Jonas. Charlie vond dat het te lang duurde. 'Ik zeg het wel, mila is zwanger en ik word meter', zei Charlie trots. 'Bedankt Charls', zei mila. Ze omhelsde haar en gaf een kusje op haat wang. Charlie ging ervan blozen. Alex kon het niet vatten. 'Ik hoop voor jou dat hij of zij niet te fel op z'n papa lijkt', lachte Alex ermee. 'Ben ik dan zo erg?', vroeg Jonas. 'Nee, het kon erger', zei Jimmy. 'Dank je Jimmy', zei Jonas. Mila vond het best zielig voor Jonas dat iedereen dat zegt. Natuurlijk is het om te lachen maar dan nog. 'Ik vind je helemaal niet zo erg, als je zwijgt ben je nog leuker', knipoogde mila en kuste hem teder. 'Je bent precies in je kusjes periode', zei Charlie. Mila rolde met haar ogen. 'Ik heb soms zo'n dagjes, bij Jonas is het elke dag kusjesdag, vind je dat erg?', vroeg mila en streelde over z'n borstkas. Jonas slikte even. 'Nee, ik heb niet te klagen', zei Jonas. 'Ja, het is goed, we moeten het niet weten', zei Charlie. 'Zeker, je weet toch nog niet alles', zei mila. 'Ahja? Wat dan nog niet?', vroeg Charlie. 'Hoe m'n meisje gaat heten misschien', zei mila. 'Vertel het dan', zei Charlie en kwam dichterbij. 'Je wilde toch niet alles weten', plaagde mila. 'Dit is niet eerlijk', klaagde Charlie. 'Nog een paar maanden', zei Jonas. 'Maar dat is nog zo lang!', jammerde Charlie. 'Dat vind ik ook!', zei mila. 'Jonas, jij gaat me hier en nu beloven dat je mila goed gaat verwennen tijdens, en ook na, haar zwangerschap, er mag haar niks tekort komen!', zei Jimmy uit het niets. Iedereen verschoot. 'Ik beloof het, trouwens binnenkort is mila jarig', zei Jonas. Mila legde haar hand op z'n mond. 'Wanneer verjaar jij?'. 'Je hebt nog nooit iets over je verjaardag gezegd!'. 'Mag ik nog ademen?', vroeg Jonas. Mila deed haar hand weg. 'Sorry'. 'Stop met jullie vragen! Ik vier m'n verjaardag niet en jullie hoeven geen moeite te doen, m'n grootste cadeaus zijn jullie en m'n mooiste cadeau zit nu in m'n buik, dit is mooier dan eender welk cadeau, ik hoef niks, echt niet, alleen maar jullie die bij me zijn', zei mila. Het werd stil. Mila werd angstig van die stilte. Had ze iets verkeerd gezegd? 'WoW, mooi gezegd!', zei Charlie. Mila kreeg van ze allemaal een complimentje over haar mooie uitspraak. Haar meisje begon weer te stampen. De vermoeidheid worp zich over haar. Jonas zag haar oogleden zakken. Haar ogen zagen er suf uit. 'We gaan weer naar huis', zei Jonas. 'Oe? Nu al?', vroeg Alex. 'Ja, mila moet nog een beetje rusten, we spreken deze vakantie nog wel is af', zei Jonas. 'Ja, we zullen nog is naar zee gaan met z'n allen, nu het nog kan zonder een baby', knipoogde mila. 'Ik voel dat we al één van de vijf opvolgers hebben', zei Alex. Jimmy wist niet wat hij bedoelde. 'Opvolgers voor wat?', vroeg Jimmy. 'De ghost rockers hé, slimme', zei Alex. Hij draaide met z'n ogen. 'Ja, slim is hij', verdedigde Charlie. Het was nu echt tijd om te rusten voor mila. Jonas hielp mila recht. Ze namen afscheid en gingen naar huis.