Jonas en mila werden wakker door de te luidde wekker die afging. 'Goeiemorgen lieve schat', zei Jonas. 'Goedemorgen lieverd', zei mila. Jonas boog zich over mila. Hij gaf haar allemaal kleine kusjes in haar hals. Mila ging met haar hand door Jonas haar. 'Kom prinsesje, we moeten opstaan', zei Jonas. 'Ik zou liever uren hier blijven liggen naast jou', zei mila. 'Ik ook, maar..', zei Jonas. 'School', vervolgde mila. Jonas knikte. 'Na school ga ik even wat kleren van bij m'n thuis meenemen voor hier', zei mila. 'Van mij mag je m'n pyjama altijd aandoen', zei Jonas al lachend. 'Bedankt dat ik hem mocht lenen', zei mila. 'Daar hoef je geen dank je voor te zeggen', zei Jonas. 'Maar we zouden ons nu beter gaan omkleden voor we te laat komen op school', zei Jonas. 'Sfeer verpester', zei mila. Ze stond recht en ging samen met Jonas de badkamer in. Ze kleedden hun om, aten wat en gingen dan op weg naar school.
Ze kwamen aan in het DAM en gingen bij het groepje staan. Jonas en mila hielden elkaars hand vast. 'Zie ze is stralen van geluk dat ze terug samen zijn', zei Charlie. Mila glimlachte en keek naar Jonas. 'Wat heb jij toch geluk', zei Alex. Jonas dacht dat hij bedoelde dat hij geluk had met zo een meisje als mila, totdat hij zijn zin afmaakte. 'Na deze week is het al vakantie', zei Alex. Jonas moest lachen. 'Zo leuk was het nu ook weer niet daar', zei Jonas. 'Was het daar dan zo saai?', vroeg Alex. 'Tuurlijk, als mila er niet bij is is alles saai', zei Jonas. Mila smolt van die woorden. Lauren kwam met een camera naar hun toe. Voor Lauren bij hun was, hield Brandon haar tegen. 'Wat ga jij doen?', vroeg Brandon. 'Ik ga dat mooie koppel is een paar vragen stellen', zei Lauren. 'Weet je zeker dat dat een goed idee is? laat die toch', vroeg Brandon. Lauren antwoordde niet en liep door naar Jonas en mila. Ze deed teken naar de cameraman dat hij de handen van Jonas en mila moest filmen die in elkaar waren gehaakt. Charlie zag Lauren. 'Wat doe jij nu?', vroeg Charlie een beetje kwaad. 'Ik wil dit koppel ten eerste feliciteren en ten tweede een paar vraagjes stellen', zei Lauren. 'Maar..', zei Charlie. Mila deed teken dat het oké was. 'Wat wil je vragen?', vroeg mila. 'Hoelang zijn jullie al samen?', vroeg Lauren. 'Euhm.. 6 maand en 22 dagen', zei mila trots. 'Amai! Houden zo zal ik zeggen, wat heeft ervoor gezorgd dat je het aan de fans hebt verteld?', vroeg Lauren. 'De fans zelf', zei mila. Jonas zei niks, hij zou er niet mee te maken willen hebben als Lauren iets vraagt en hij een verkeert antwoord geeft. Na een paar vragen ging Lauren weg. De bel ging. Jonas en mila hadden samen dans. Als een jong veulen liep mila vrolijk naast Jonas naar de danszaal. Hand in hand kwamen ze de danszaal binnen. Ze gingen de kleedkamer in. Mila deed haar dansschoenen aan. Jonas hoopte op een dans met twee. Mila hoopte dat ook. Toen haar schoenen aan waren gingen ze de kleedkamer uit. 'Vandaag doen we een wisseldans', zei Elvira. 'Wat bedoelt ze daarmee?', vroeg Jonas al fluisterend aan mila. 'Dat is dat je heel de tijd van partner moet wisselen', zei mila. Ze vond dat zo jammer. Ze zal met Jonas dansen maar dan maar even. Elvira deed voor hoe het moest. Mila begon samen met Brandon. De muziek startte. Ze begonnen te dansen. Na even moesten ze wisselen. Mila en Jonas wilde naar elkaar toe komen maar voor ze het wisten had iemand anders hun al vast. Er gingen vier wissels zijn. Dus hadden ze nog twee keer kans. De volgende wissel was daar maar weer konden ze niet samen dansen. De laatste keer moesten ze en zouden ze samen dansen! Uiteindelijk dansten ze samen. Het was beter dan ooit. Jonas liet mila draaien, daarna lieten ze de dans in schoonheid eindigen. Jonas zette z'n hand in haar nek. Mila boog zich naar achter en kwam daarna terug omhoog. Ze liet haar hoofd tegen die van Jonas leunen. Hun lippen kwamen dichterbij. Mila nam Jonas vast. Ze kusten. Zichzelf niet bewust dat ze in de les zaten. De muziek was gedaan. Brandon kuchte. Daarvan schrok mila en trok zich weg. Ze keken betrapt. Elvira kwam naar hun toe. 'Van mij mag je kussen zoveel je maar wilt maar liefst niet in mijn les, buiten dat hebben jullie heel mooi gedanst', zei Elvira. Jonas en mila lachten. De les was gedaan. Mila had een vrij uur. 'Wat heb jij nu?', vroeg mila. 'Muziek, jij?', vroeg Jonas. 'Ik heb een vrij uur', zei mila. 'Wat ga jij dan doen?', vroeg Jonas. 'Ik kom mee met jou', zei mila. 'Oké dan, ik hou je niet tegen', zei Jonas. Samen vertrokken ze naar de muziekklas. Mila bleef aan de deur staan en keek toe. Ze staarde heel de tijd naar Jonas. Jonas moest een stukje gitaar spelen. Hij ging van voor in de klas zitten. Mila gooide een kusje voor succes te wensen en te laten weten dat hij het goed zal doen. Jonas zag dat en glimlachte terug naar haar. Hij begon te spelen. Mila hield zoveel van zijn gitaarspel, maar niet zoveel als ze van hem hield. Jonas speelde met zoveel passie en plezier. Zijn solo was gedaan. De andere leerlingen die in de klas zaten applaudisseerden, mila deed dat ook. Jonas keek op. Hij vroeg met een blik naar mila hoe het was. Mila stak haar duim op. Toen Jonas les gedaan was, gingen ze samen naar de speelplaats. Ze gingen bij de rest staan. 'Hey', zei mila. 'Hey! Wat hebben jullie uitgespookt tijdens de les?', vroeg Charlie. 'Hoe bedoel je?', vroeg Jonas. 'Kussen in de les', zei Alex. 'Hoe weten jullie dat?', vroeg mila. 'Iedereen heeft het erover', zei Charlie. Mila bloosde nog nooit zo hard als nu. 'Jullie hadden wel geluk dat..', zei Jimmy, maar het diegene dat hij bedoelde kwam nu naar hun toe gewandeld. 'Lauren', zei Charlie jammerend. Lauren kwam op mila en Jonas af. 'Hoi, wat zorgde ervoor dat jullie kuste in de les?', vroeg Lauren. 'Stop daar alstublieft mee!', zei mila. Ze deed teken naar de cameraman dat die moest stoppen met filmen. 'Val iemand anders maar lastig, deze morgen heb je dat al genoeg bij ons gedaan', zei mila. Mila vond het erg irritant. 'Ik ga al weg', zei Lauren. De bel ging terug. Mila had deze keer theorie. Zonder Jonas. De les was saai. Mila lette geen moment op. Ze dacht aan de dans van deze morgen. Ze had dat nog nooit zo leuk gevonden. Er werd een vraag gesteld aan mila. Mila reageerde niet. Ze zat met haar hoofd in de wolken. 'Mila! Waar zit je met je gedachten? Althans niet bij de les', zei Verlinden. 'Bij Jonas', mompelde mila. 'Wat zei je?', vroeg Verlinden. 'Niks', zei mila snel. 'Opletten!', zei Verlinden. De les was gedaan. Toen ze het lokaal uit was zuchtte ze de verveling eruit. Ze ging naar haar lokker. Op de binnenkant het deurtje van de lokker hangt een foto van haar en Jonas. Ze bleef ernaar kijken. Jonas kwam achter mila staan. 'Ik heb je nog nooit zolang zien staren naar een foto', fluisterde Jonas in haar oor. Mila kreeg een grote glimlach op haar gezicht. 'Dat is best logisch, jij staat erop', zei mila. Ze deed haar lokker dicht en draaide haar naar Jonas toe. 'Wil je straks meegaan om wat kleren te gaan halen voor bij jou thuis?', vroeg mila. 'Ja, tuurlijk, wat je maar wilt', zei Jonas. Mila schonk Jonas een prachtige glimlach. Ze hielden terwijl elkaars handen vast. Na nog een paar lesuren was het school eindelijk gedaan. Charlie wilde naar mila toegaan maar voor ze het wist was ze al weg met Jonas.
Jonas en mila stonden voor de kleerkast. 'Wat ga je allemaal meenemen?', vroeg Jonas. 'Kleren', zei mila. 'Echt?!', zei Jonas sarcastisch. Jonas keek naar de bikini die ze aan zee aan had en die nu in de kast lag. Hij moest denken aan de vakantie die al volgende week was. Een schitterend idee schoot hem te binnen. 'Ik weet waar wij op vakantie gaan gaan', zei Jonas. 'En deze zou je absoluut moeten meenemen', zei Jonas terwijl hij naar de bikini wees. 'En waar mag dat dan zijn?', vroeg mila nieuwsgierig. 'Dat zal je zo zien, ik denk dat je het heel leuk zal vinden!', zei Jonas vastberaden. 'Je maakt me nieuwsgierig!', zei mila. 'Dat ben je altijd', zei Jonas. 'Dat is ook waar', zei mila. Mila nam een hoopje kleren en stopte die in een zak. 'Heb je alles?', vroeg Jonas. 'Ja, buiten..', zei mila. 'Buiten wat?', vroeg Jonas. 'Ik heb nog geen kusje van jou', zei mila. Jonas glimlachte. 'Je krijgt er een als je raad waar we naartoe gaan', zei Jonas. 'Oké, ook al raad ik het niet krijg ik dan toch nog een kusje?', vroeg mila en keek met een smekende blik, waar Jonas totaal niet tegen kan, naar hem. 'Ja, tuurlijk', zei Jonas. Terwijl ze naar Jonas' huis stapten raadde mila. Ze zocht het veel te ver. 'Nee,...nee,...nee', moest Jonas heel de tijd zeggen. 'Ik geef het op!', zei mila toen ze het huis van Jonas binnenkwamen. 'Het begint met een S en eindigt op anje', zei Jonas. 'Spanje?!', zei mila. Jonas knikte. Mila sprong op Jonas. 'Het begint met een K en eindigt op us', zei mila. Het antwoord was duidelijk. Jonas gaf mila een kus. 'Is dat een juist antwoord?', vroeg Jonas. 'Ik denk het wel maar het mogen er meer zijn', zei mila verleidelijk. 'Kan je mij nog houden?'. 'Ja hoor, je bent zo licht als een veertje!', zei Jonas. 'Niet overdrijven', zei mila. 'Zullen we boeken voor Spanje?', vroeg Jonas. 'Wat een vraag! Ja!', zei mila. Ze gingen in de zetel zitten. Jonas nam zijn laptop erbij. Mila keek aandachtig en leunde met haar hoofd op Jonas z'n schouder. Samen zochten ze een leuk hotelletje. En een plek waar niemand hun te veel stoort. 'En wat vind je van dit?', vroeg Jonas. Hij wees naar het scherm. 'La Manga! Ja! Heel rustig, mooie zee en meren, ideale plek om ergens gezellig ongestoord te zijn', las mila. Ze keek Jonas aan van "dit is perfect". 'De prijs valt nog behoorlijk goed mee', zei Jonas. Mila knikte. 'Deze keer betaal ik', zei mila. Ze had misschien juist genoeg geld om dat nog te kunnen betalen. 'Nee, daar is geen spraken van! Ik betaal de reis', zei Jonas. 'Jonas.. Jij hebt Parijs al betaald, laat mij Spanje nu maar betalen', zei mila. 'Parijs was maar een weekendje', zei Jonas. Beide begonnen ze te lachen. 'Ik betaal de reis en jij de restaurants, zo goed?', vroeg Jonas. Mila knikte. Ze gaf Jonas een knuffel. 'Wat heb ik het toch goed bij jou', zei mila. Jonas wilde juist hetzelfde zeggen. Hij legde de laptop op zij en draaide hem daarna naar mila. 'Dus Spanje', zei Jonas. 'Wat wil je daar allemaal doen?'. 'Op het strand liggen in de zon, genietend van het fijne gezelschap', zei mila. 'En wie mag dat fijne gezelschap wel zijn?', vroeg Jonas met een knipoog. 'Hij zit nu naast mij en ik ga hem nu m'n krachten is tonen', zei mila. Jonas wist niet wat ze daarmee bedoelde, maar dat werd meteen duidelijk. Mila duwde hem niet hard maar met heel veel kracht zorgde ze ervoor dat hij achterover viel in de zetel. Mila lag boven hem. 'En dit noem je kracht?!', zei Jonas en daagde mila daarmee uit. Jonas begon haar te kietelen en zorgde er zo voor dat hij nu vanboven lag. 'Dat is niet eerlijk!', zei mila en moest lachen. Jonas ging terug gewoon naast haar liggen. Hij streelde mila over haar arm. 'Lieverd?', vroeg mila. 'Ja?'. 'Vind je ook niet dat het hier een beetje levenloos is?', vroeg mila. 'Eigenlijk wel, misschien zouden we een katje kunnen adopteren', zei Jonas. Mila vond dat een fantastisch idee. 'Zullen we anders is naar het asiel gaan in de buurt?', stelde Jonas voor. 'Ja! We zouden nu al kunnen gaan kijken', zei mila. Jonas knikte. Hij zocht het adres en de openingsuren op en vertrok daarna samen met mila naar het asiel.
Vrijdag bestaat m'n verhaal 3 maand🎉 en ik hoop voor jullie dan een nieuw deel te geven! Als m'n verhaal 1 jaar bestaand kan er iemand van jullie een prijs winnen, wat weet ik nog niet maar ik zeg het al op voorhand. Al een fijne vakantie toegewenst!