De drie dagen verzorgen zitten erop. Jimmy, Charlie, mila en Jonas gaan op "dubbeldate". Het is eigenlijk gewoon een afspraakje onder hun vieren. Met twee koppels. Dus toch. Een dubbeldate. Mila heeft geen idee wat er op zo'n dubbeldate allemaal gebeurt, maar het is gewoon onder vrienden. Niets speciaal! Wel leuk om het zo te kunnen noemen. Nu dat Charlie en Jimmy bij elkaar zijn is Jimmy veel minder bang. De avond is gevallen en ze zijn onderweg naar het restaurant.
'Ik kan niet geloven dat ze er al bijna is', zei mila. 'Echt niet?! Kijk eens naar je buik, is die nog niet dik genoeg?', vroeg Jonas lachend. 'Jawel, ik geloof het wel maar...ja, je maakt het me altijd zo moeilijk Jonas', lacht mila. Hij grinnikt. Zijn handen glijden naar mila haar heupen en duwen haar tegen hem aan. 'Oké, niet altijd moeilijk', zei mila en wilde met haar lippen naar die van Jonas gaan, maar om te plagen deed hij zijn hoofd omhoog. Ze gaf het al op voordat ze iets probeerde. Ze dacht dat als ze verder wandelde hij achter haar aan ging komen. Maar niks daarvan. Hij bleef stokstijf staan. Mila draaide haar in een ruk om en nam een sprintje. Ze vloog om zijn nek en plantte haar lippen op de zijne. Jonas viel bijna om. Even was mila haar buik vergeten, maar toen haar besef kwam liet ze Jonas los en trok hem mee.
Jimmy en Charlie zaten al aan de ingang te wachten. 'Duurt het zolang om naar hier te komen?', vroeg Charlie lachend. Mila begon te blozen. 'Mijn buik weegt veel hoor', knipoogde mila. Charlie rolde met haar ogen. 'Tuurlijk'. 'Hebben jullie nog iets van Alex gehoord?', vroeg Jimmy. Jonas schudde nee. 'Hij is oké, tot nu toe zijn ze nog samen en Alex komt binnen een week of twee voor even terug', zei mila. Er werden allemaal vragende blikken op haar afgevuurd. 'En hoe weet jij dat?', vroeg Jimmy cru. Mila trok haar schouders op. 'Ieder heeft wel een vertrouwenspersoon...dat ben ik voor Alex', zei mila verlegen. Ze knikten begrijpelijk en gingen plaatsnemen aan een tafeltje. Jonas ging naast mila zitten aan de kant met de zetels en Jimmy en Charlie op een stoel. Mila nam Jonas zijn hand vast onder tafel zodat het niet zou opvallen. Onwetende deden Jimmy en Charlie hetzelfde. Ze namen beiden een kaart en keken wat ze gingen bestellen. Al snel vonden ze iets waar ieder content van was. Ze bestelden het en begonnen een langdurig gesprek. Zelfs tussen het eten door konden ze geen minuut pauze nemen. Zo'n avonden vond Charlie bever-tastisch. Zo kon ze haar vrienden nog is zien. De avond ging snel voorbij. Ze vertrokken het restaurant uit voor sluitingstijd en gingen samen het park nog even in. Door de schemering kon je niet veel zien. Mila nam haar zaklamp die ze bijna altijd bij had. Ze stak het aan en begeleidde hun naar een plekje in het park waar ze nog gezellig zaten te praten. Ze gingen op een rijtje liggen en namen elkaars hand vast. Ze keken naar boven. Naar de hemel die werd verlicht door de duizenden sterren. Mila wees naar een aantal sterren. 'Dat is de grote beer', zei mila. Charlie begon als een gek te kijken. 'Ik zie geen beer', zei ze teleurgesteld. 'Het ziet er ook niet uit als een beer maar als een pannetje, zie je, als je de sterren verbind dan zie je een pannetje', zei mila rustig. Ze nam Jonas zijn hand weer bast en trok hem dichterbij. Ze nam plaats op z'n borstkas om haar hoofd daar neer te leggen. Door het ritme van zijn hart kwam ze helemaal tot rust. Die rust werd verstoord door een uitbundig gejuich van Charlie. Mila was zo hard verschoten dat ze recht schoot. 'Wat is er?!', vroeg mila lichtjes angstig. 'Ik zie een bever als ik sterren verbind', zei ze enthousiast en trots. Mila bijt op haar lip en gaat weer liggen. Waarom moet Charlie haar altijd zo doen schrikken?! Jonas geeft mila uit het niets een zoen op haar wang. 'Waar heb ik dat aan verdient', vroeg ze. Ze kreeg enkel een glimlach als antwoord. Hij legde zijn hand op haar buik. 'Denk je dat we er klaar voor zijn?', vroeg hij. 'Dat je dat nog moet vragen! Ik weet het zeker dat jullie er klaar voor zijn', moeit Charlie zich in het gesprek. 'Dank je', bedankte mila haar. Door al het avontuur dat in deze vakantie is gebeurt ging alles zo snel vooruit dat ze al bij de laatste dagen van de vakantie zijn gekomen. Volgende week begint het school weer. Maar voor die tijd moeten ze nog een paar dagen genieten.
Eerste schooldag
Na een prachtige vakantie is het weer vroeg opstaan voor de leerlingen van het DAM. Mila moet nog niet naar school. Maar ze wou Jonas bij zijn eerste schooldag uitzwaaien voordat hij vertrok dus stond ze samen met hem op. Ze maakte ontbijt voor hem terwijl hij zich omkleedde. Als hij beneden kwam gaf hij mila een kus. 'Zo goed gezind?', vroeg mila. Jonas knikte en twijfelde wel even. 'Niet omdat het school is maar omdat ik vrienden ga zien en dat elke dag me dichter brengt bij de geboorte van mijn kleine spruit', zei hij blij en porde in haar buik. 'Ik ben blij dat je er zo blij over bent', zei mila. 'Tuurlijk, ik kan niet blijer zijn, ik heb mijn twee grootste schatten en dat maakt mij de gelukkigste man op aarde', zei Jonas. Hij at zijn boterham met choco op. We gaan naar de deur en hij wilt vertrekken, maar mila houdt hem tegen. 'Je vergeet twee dingen', zei ze. 'Één', zei ze en gaf zijn rugzak. 'En twee', zei ze en gaf hem een kus. 'Ga nu maar voor je nog te laat komt', zei mila. Jonas knipoogde nog is naar haar en vertrok. Mila zuchtte. Weer elke dag zonder hem. Of toch bijna elke dag.
Jimmy en Charlie waren als eerste in school. Na een tijdje kwam Alex. Iets wat echt niks voor hem is. 'Is Jonas er nog niet?', vroeg hij tevreden. 'Waarom ben je daar zo blij voor?', vroeg Jimmy. Alex grijnsde. 'Dan ben ik is niet de laatste', zei hij trots. Ze lachen. 'Hij heeft het waarschijnlijk moeilijk om mila alleen te laten', zei Charlie. 'Een stoere chic als mila krijg je niet zomaar klein, dus die overleeft het wel een paar uurtjes alleen', zei Alex. 'Zeg mij dan is de laatste keer dat je mila zo stoer had gezien als op de eerste schooldag dat we haar zagen', zei Charlie. Alex dacht na. Hij dacht heel lang na. Maar hij kon er niet opkomen. Hij haalde zijn schouders op. 'Dat is allemaal de schuld van Jonas', lachte Alex. 'Wat is mijn schuld?', vroeg een jongeheer die achter Alex stond. Alex glimlachte onschuldig en draaide zich naar Jonas om. 'Dat de stoerheid uit mila verdwenen is, ze komt er nog stoer voor, althans nu dat ze zwanger is ziet ze er eigenlijk totaal niet stoer uit, maar buiten dat dat ze niet echt stoer meer is en zeker niet meer voor ons en dat is een positieve verandering hoor', ratelde Alex. Jonas begreep Alex maar al te goed. Buiten een gedeelte niet. 'Wat is mijn schuld dan?', vroeg hij onzeker. Alex deed zijn mond open maar dan weer toe omdat Jimmy hem voor was. 'Dat jij dat voor mekaar gekregen hebt, dankzij jou is ze niet meer zo stoer en brokkelt de muur voor haar weg', zei Jimmy. Ze bleven praten en praten totdat de bel ging en dan ging ieder zijn kant op.
Het was middag. Jonas zijn gsm piepte. Hij kijkt naar zijn scherm en ziet een bericht van mila. Hij opent het en begint te lezen.
Liefste Jonas,
Mijn lieve schat, vanaf vandaag stuur ik je elke middag stipt op hetzelfde moment een sms'je, gewoon om te zien hoe het met je gaat en uit veiligheid. Moest ik ooit op een dag je niks sturen wees dan zeker dat er iets is. Ik wil geen risico's lopen. We komen nu dan wel ook dichter bij de geboorte van ons meisje. Elke dag op deze tijdstip stuur ik je smakelijk of eender wat. Weet dat ik van je hou.
Liefs je grootste fan mila xxxJonas kon maar niet stoppen met lezen. Opnieuw en opnieuw en opnieuw. Vooral het laatste deed zijn hart smelten. "Je grootste fan". Ze heeft gelijk. Veel kinderen zitten te zeggen. "Ik ben de grootste fan,...". Maar de enige echte grootste fan staat altijd naast mij. Als ze Billy zingt en we het toneeltje spelen gaan we altijd strijk. Wetende dat mila de tekst grotendeels zelf heeft geschreven. Hij weet nog zeer goed het moment dat ze die tekst schreef. Hij was er zelf bij. Dat was nog in het hele begin van hun "relatie". Ze zei dat het misschien wat raar zou zijn voor de fans als het over Jonas ging. Ze wouden niks over hun relatie zeggen omdat ze niet willen dat alle fans over hun beginnen roddelen en dat ze op m&g's niet heel de tijd over hun relatie zitten door te vragen. Hoe zou je zelf zijn?! Jonas wou dat mila bij hem was. Elke minuut zonder haar is niet meer leuk. Was de dag maar snel voorbij. Was het maar snel weer weekend. Was het maar snel weer vakantie. Was het maar snel weer mila en Jonas en hun kleine spruit die nu nog verstopt zat. Zijn aanbeden werden gehoord. De dag ging snel voorbij. Toen hij thuiskwam kon hij niet snel genoeg mila in zijn armen nemen. Hij was zo blij haar weer te zien. Ze namen plaats in de zetel maar op dat moment werd er gebeld. Jonas stond recht en ging naar de deur. Als hij die opent staan er twee mensen die hij nog nooit eerder had gezien. 'Is mila hier?', vroeg de vrouw. Jonas gebaarde naar mila om te komen. Mila kwam naast Jonas staan met een glimlach. Maar die glimlach verdween als sneeuw voor de zon toen ze zag wie voor haar stond. Ze nam Jonas zijn hand vast en kneep er hard in. Jonas wist dat dit een ding kon betekenen. Dit was niet goed.