"UNTUNG nya kau,Mia!", Fisya terjerit kecil sambil tangan nya menggoncang kuat tubuh Damia yang sedang duduk di hadapan nya.
"Oi!oi!dah lah tu!aku nampak 'bintang' je ni!", Damia cuba untuk meloloskan diri nya dari goncangan Fisya.Apa ni main goncang-goncang orang?ingat aku ni tabung ke?
Sedar dengan keseksaan Damia,Fisya melepaskan tangan nya.Dia sengih."Sorry lah,Mia.Aku cuma cemburu dengan kau ni.Dah lah kau dapat kerja yang lagi bagus dari aku.Lepastu kau dapat pula bos yang copy paste mak salleh.Unfair,tahu tak?!", kata Fisya.Tadi sewaktu Damia menceritakan tentang bos bermata kelabu nya,dia sudah terliur dah.Untung lah,Mia.
"Unfair abah kau!kalau muka copy paste mat salleh tapi perangai copied setan buat apa?", kan dah bertukar laser mulut Damia.Geram sangat lah tu!
"Ish!tak baik lah kau ni cakap perangai die copy paste setan",
"Betul lah.Disebabkan aku tercakap dia mat salleh celup,terus dia bagi aku kerja selama dua bulan je kat sana.Itu pun sebab ada dalam perjanjian.Kalau tidak,semalam aku dah kena buang dah",
Fisya terkebil-kebil memandang Damia.Mungkin otak nya sedang memproses maklumat yang disampaikan oleh Damia.Bila dah dapat ditafsirkan,baru dia faham dan gerak balas nya adalah letusan tawa yang tak ingat dunia.Damia pula memandang nya dengan pandangan seperti..'What the?'..
"Kenapa kau gelak?", Damia menyilamgkan kedua belah tangan nya di dada.Dia ada buat lawak ke tadi?setahu nya,dia tidak memberi sebarang punchline dalam ayat nya sebentar tadi.
"That's funny.Aku rasa kan..bos kau ni Mr Fussy kut.Tak pun kaki sentap.Sebab tu lah bila kau cakap sikit je dia terus merajuk kemain", Fisya menyambung tawa nya."Hish!takkan lah.Kalau dia kaki sentap,masak lah aku nak kena hadap perangai dia selama dua bulan ni", Damia buat muka gerun.Macam mana dia nak hadap mamat tu?dah lah garang.Lepastu kaki sentap pula tu.Habis lah aku..
"Ha ha,that's your problem.Pandai-pandai kau lah nak kurangkan kesentapan nya tu",
"Hm..entah lah.Malas nak fikir", kata Damia.Dia bangun dari duduk nya dan ingin melangkah ke dapur.Tetapi dia dihalang oleh Fisya."Eh..kau nak ke mana ni?", soal Fisya.Damia memandang jam dinding yang tergantung di hadapan nya."Nak masak lunch lah.Takkan aku nak berdangdut pulak kat dapur", sindir Damia.
"Tak payah.Tak payah.Untuk harini,biar aku yang amik turn kau masak",
Kening lebat Damia sudah bersambung.Biar betul apa yang dia dengar tadi? "Kau demam eh?selama ni kalau turn kau masak,macam-macam kau bagi alasan kat aku.But now,turn masak aku pun kau nak kebas?", Damia sudah melekapkan tangan nya di dahi Fisya.Ye lah,mana lah tahu kut-kut si Fisya ni demam panas sampai tak sedar yang dia baru sahaja cakap "Biar aku yang amik turn kau masak..".Disebab kan mereka menyewa dan tinggal serumah,jadi tugas seperti memasak dan mengemas rumah dilakukan secara bergilir-gilir pada setiap minggu.Mengikut kiraan,minggu ini merupakan minggu Damia memasak.
"I'm fine lah", tangan Damia tadi ditepis.Kita tengah sihat walafiat ni dia pergi cakap demam panas?jahat nya..
"Kalau okay,kenapa tiba-tiba kau nak amik turn aku?",
"Err..sebab..aku nak masak untuk Mukhris",
"Mukhris?",
"Yup..boleh tak?", Fisya membuat muka seposen.Alahai..ingat comel sangat lah tu?rasa nya tak kut.Aku lagi comel."Hm,suka hati kau lah.Kalau aku kata tak boleh pun mesti kau nak juga,kan?tapi elok juga lah tu.Boleh lah aku sambung tengok cerita Wanita Hari Ini.Dah,pergi masak sana", terus Damia memecut ke ruang tamu.Dengan senang-lenang nya dia bersantai di atas sofa sambil menonton tv.Orang tua-tua kata,rezeki jangan ditolak dan bala jangan dicari.Bukan selalu Fisya nak amik turn memasak.So,teruskan lah memasak untuk Mukhris,Fisya!
YOU ARE READING
AKU MILIK MR.DINO
Random#SILA KE FULL SINOPSIS UNTUK MENGETAHUI KISAH AKU MILIK MR DINO.. *Hak cipta terpelihara WaniEllyz.Dilarang menciplak,meniru atau sebagainya tanpa izin WaniEllyz.Sekian..