Saras perspektiv:
Det första jag ser när jag kliver ut ur bilen är ett stort hotell. Alla har redan tagit sina resväskor, förutom jag. Så jag går snabbt och hämtar min resväska från bilen. När jag har hämtat min resväska från bilen står bara Omar kvar och väntar.
"Vart tog alla andra vägen?" Frågade jag och tittade mig omkring.
"Dom gick in i hotellet för att cheka in oss alla" sa Omar och tog mig i hand.
Sen gick vi snabbt mot hotellet.När vi kom in satt Oscar, Felix & Ogge i en stor soffa. Medan Daff & Kat stod och pratade med några som jobbade på hotellet.
Omar och Jag gick och satt oss ner i soffan med dom andra. Och efter vi hade väntat ett tag kom Kat & Daff fram till oss.
"Okej vi har 4 rum. Vem ska sova med vem?" Frågade Daff och tittade på oss.
"Jag och Sara sover tillsammans!" Ropade Omar.
Jag nickade och tittade på Daff.
Han såg lite tveksam ut men sen gick han med på det.
I första rummet skulle Kat sova i själv.
I andra rummet skulle Oscar & Felix sova i.
I tredje rummet skulle Ogge & Daff sova i.
Och i fjärde rummet skulle jag och Omar sova i.Alla fick en varsin nyckel, jag och Omar fick rum 216. När vi klev in i vårt rum sprang Omar till högra sängen och paxade den. Jag skrattade bara och gick och satt mig på den vänstra sängen. Båda sängarna var en bit ifrån varandra, så jag och Omar puttade ihop dem så det blev en hel stor säng.
Jag låg ner i sängen briver Omar.
"Det här kommer bli dom bästa veckorna i mitt liv" sa jag och höll Omar i handen.
Omar nickade ivrigt.
"Var det inte en puss du lovade mig?" Frågade Omar med ett flin på läpparna.
"Kanske det" sa jag med ett retande flin.
"Kom igen" sa han med en ledsen min.
Jag skakade bara på huvudet och kysste honom lätt på munen.
Nu lyste han upp i ett leende igen.
"En till, snälla" sa han med ett litet skratt.
Jag skrattade och kysste honom.
Just när jag kysste honom öppnades dörren.
Jag släppte snabbt kyssen och tittade mot dörren. Där stod en lite Felix med ett stort flin.
"Avbröt jag något?" Sa han med ett skratt.
Jag började direkt rodna.
"Ville du något?" Sa Omar lite irriterat.
"Jag undrade bara om ni ville hänga med och äta på stan. Men ni verkar upptagna så okej" sa han med ett flin.
"Öhm.. vi kommer straxt" sa jag.
"Okej vi väntar utanför hotellet" sa han och stängde dörren.
Omar & Jag tittade på varann, sen brast vi ut i skratt.10 min senare:
När vi kom ut från hotellet stod redan Felix, Ogge & Oscar och väntade på oss.
"Vart ska vi gå och äta?" Frågade Ogge.
"Donken?" Frågade jag.
Alla nickade.
Vi började gå mot donken, trodde vi.20 min senare.
"Var fan är vi egentligen?" Säger Felix.
"Du sa att du visste vägen dit!" Sa Omar.
"Det var ju du som sa det!" Sa Felix.
Vi har gått nu i typ en halv timme och lettat efter Donken. Men vi är vilse.
"Har nån med mobilen?" Frågade jag.
Alla skakade på huvudet.
Jag suckade, nu kan vi inte ringa till Daff eller Katia.
Vi alla satt oss ner på en bänk.
Kom igen Norrköping är inte så stort, vi kan inte gått vilse" sa Oscar.
Då plötsligt kommer det 5 tjejer fram till oss.
Dom fnissar och viskar.
"Vill ni något?" Frågade jag lite irriterat.
Tjejerna stirrar surt på mig men sen vänder dom blicken åt grabbarna.
"Kan vi få ta en selfie med er?" Fnissade tjejerna.
Killarna nickade och reser sig upp och började ta foton med dem.
Jag blev trött på att se tjejerna flörtta med dem, så jag började gå iväg för att ta reda på var vi är egentligen.
Då ser jag en tant som är i typ 30 års åldern kommer joggandes förbi mig, så jag passar på att fråga henne.
"Hej ursäkta?" Säger jag.
Hon stannar och tittar på mig.
"Vet du var vi är?" Frågade jag.
"Du är på blommster gatan" svarar hon enkelt.
(Jag hittar bara på gatan. Den finns inte påriktigt)
"Vet du var Donken ligger?" frågade jag.
Hon förklarar var donken ligger och var hotellet ligger. Hotellet och Donken ligger inte alls nå långt bort.
Jag känner mig lite dum.
Jag tackar henne, och sen säger vi hejdå och hon joggar iväg.Just efter tanten hade gått kommer killarna springande mot mig.
"Sara vart fan tog du vägen!?" Säger killarna oroligt.
"Jag gick för att ta reda på vart vi var" sa jag.
"Men du skulle ha sagt när du gick" sa Omar oroligt.
"Blev ni oroliga?" Sa jag och tittade frågande på dem.
"Såklart vi blev. Vi visste inte vart du gick" sa Oscar.
"Förlåt" sa jag och kämdes lite.
Dom nickade till svar.
"Men jag vet var vi är, och var Donken ligger" sa jag med ett svagt leende.
Killarna lös genast upp i ett leende.När vi kom in till Donken satte jag och Ogge ner vid ett bord medan resten av killarna gick och beställde.
"Varför gick du bara iväg så där tidigar utan att säga något?" Frågade plötsligt Ogge.
Jag skruvade lite på mig.
"Jag stod inte direkt ut med dom där tjejerna" sa jag tyst.
Jag var rädd att Ogge skulle bli arg, varför vet jag inte men jag blev chokad när han började skratta.
"Ja dom tjejerna var ganska jobbiga. Dom ville ta selfies där vi skulle kyssa dem" sa han med ett skratt.
"Gjorde ni det?" Frågade jag och tittade med stora ögon på honom.
Jag blev orolig om Omar hade gjort det. Men jag blev lättad när Ogge svarade.
"Nej, det var bara Felix som gjorde det. Du vet vilken brud magnet han är" skrattade han.
Vi båda började skratta, och när resten av killarna kom och satt sig vid bordet stirrade dom frågande på oss.
Vi bara skakade på huvudet och försökte sluta att skratta.När vi kom till backa till hotellet var Daff ganska sur på oss.
"Hur kan det ta 3 timmar att gå och äta?" Sa han argt.
"Vi gick vilse" sa vi som ursäkt.
"Sista gången jag släpper er på stan själva" sa han med en suck och skakade på huvudet.
"Gå och sov nu, imorgon ska ni uppträda" sa han irriterat.
Vi alla nickade lydigt och började gå till våra rum.
Jag sa godnatt till killarna och sen gick jag och Omar till vårt rum.Jag låste in mig i badrummet och tvättade annsiktet och lagade upp håret i en toffs. Sen lagade jag på mig ett par mjukis short och en slapp t-shirt. Sen låste jag upp och gick ut ur toan.
Omar låg i sängen och fastklistrad med sin mobil. Jag hoppade, i sängen.
Sen pussade jag Omar på kinden och sa godnatt.
Jag drog täcket upp till axlarna och blundade.
Efter ett tag kände jag ett par varma armar runt min midja och nån som viskade mot mitt öra.
"Godnatt"
Jag somnade med ett nöjt leende på läpparna.
YOU ARE READING
Do you Remember Me? O.R
FanfictionVad händer när man träffar sin gammla barndoms vän, som man inte har sett på 2 år? Och vad händer när mer en bara vänskap kommer emellan dem? Det kommer bli STORA problem. // Inte den bästa boken jag har skrivit, eftersom den var den första jag skre...