Del 11

258 13 0
                                    

Saras perspektiv:

Jag vaknar av att mitt alarm ringer på mobilen. Jag öppnar ögonen sakta, jag tar tag i mobilen och stänger av alarmet.
Jag lutar mig ner mot kudden igen och blundar.
Då kommer jag på det! Idag ska jag på turne! Jag flyger upp ur sängen och börjar snabbt klä på mig. Efter det springer jag ner för trapporna ut mot köket. Jag plockar åt mig två äpplen och ett glas vatten.
Sen springer jag upp med frukosten till mitt rum. Jag sätter mig ner på stolen med hjul på och lägger maten på skrivbordet. Medan jag äter äpplena går jag in på mobilen.
Om 20 minuter kommer Omar.

Jag går snabbt in på twitter & instagram. Men såklart har ingen uppdatera för klockan är 5 på morgonen!
Jag lägger bort mobilen med en suck och äter upp allt. Sen går jag snabbt igenom att jag har med allt i min resväska. Sen springer jag in i mammas rum.
"Mamma jag ska snart fa" viskade jag.
Mamma gäspade lite sen tittade hon upp på mig.
"Okej lova att vara försiktig, och ring varje dag" sa hon bestämdt men ändå glatt.
Jag nickar ivrigt.
Sen kramade jag om mamma.
"Sköt om dig. Jag kommer sakna dig" viskade mamma och strök mig över håret.
"Jag kommer sakna dig med" sa jag med ett leende.

Sen sa jag hejdå och gick ut från hennes sovrum.
Jag gick med snabba steg mot mitt rum och tog min stora resväska och började dra ner den för trappan.
Jag började ta på mig mina nya vita converse, sen satte jag på mig min fina gamla läder jacka.
Just när jag hade satt på mig den knackade det på dörren. Jag öppnar och där står Omar med ett ivrigt leende på läpparna.
Han kramde om mig snabbt och sen började han hoppa av iver.
"Oj vad ivrig du är då" skrattade jag och tog tag i min resväska.
"Märks det" skrattade han tillbacka.
Jag kliver ut genom dörren med min resväska, sen stänger jag dörren och tittar upp på Omar.
Han kastar upp sin stora ryggsäck på ryggen och sen tar han min hand i sin med ett leende. Sen går vi hand i hand mot studion.
Hella vägen snackar Omar om hur spännande & roligt det kommer bli, och jag nickar ivrigt till svar hella tiden.
När vi kommer fram till studion så står tre killar utanför studion.
När Felix får syn på oss springer han i mot oss.
"HEEJ" ropar han och kramar om mig.
"Haha, hej på dig med" skrattar jag.
När vi har släppt kramen står Omar med händerna i kors.
"Jaha, jag som trodde vi var bästa vänner" sa Omar och försökte se sur ut.
Felix bara skrattade sen hoppade han på Omar och ger honom en stor kram.
Och plötsligt liger båda på marken och skrattar.
Jag skrattar bara och går iväg mot Oscar & Ogge.
Ogge står och pillar med mobilen medan Oscar står och halv sover.
Jag går först fram till Ogge och ger honom en stor kram.
Han lyser upp i ett varmt leende sen peckar han på Oscar.
Han fnissar tyst och tar ett foto på Oscar som står och halv sover.
Jag skakar bara på huvudet med ett litet skratt och går sen mot Oscar för att säga Hej eller ja snarare God morgon.

"Oj vad pigg du är då" fnissar jag.
Oscar tittar upp och ser på mig och sen dyker det upp ett leende på han.
"Jag är inte direkt en morgon människa" sa han med ett lågt skratt.
Jag kramar om honom.
När vi har släppt kramen så börjar jag frysa.
Först nu märker jag att det är kalt, jag hutrade lite.
"Fryser du?" Frågar Oscar och lägger armarna om mina axlar.
"Lite.." säger jag.
"Hjälper det om du får en varm kram?" Frågar Oscar med ett flin.
Jag nickar och sträcker ut händerna.
Han ger mig en mjuk,mysig, varm kram.
Jag blev lite varmare efter den kramen.

Då kommer en stor svart bil mot oss.
Bilen stannar precis briver oss.
Då plötsligt öppnas det mörka fönstret, och ett väl bekänt annsikte stiker ut.
"Ska ni hoppa in eller stå här?" Frågar Kat med ett flin.
Jag skakar snabbt på huvudet och hoppar in i bilen.

När resten av killarna är ine i bilen och alla väskor i back luckan, började bilen köra. Jag hamnade mellan Omar & Ogge, och Oscar och Felix framför mig.
"Varför tog det sån tid? Jag höll på att frysa ihjäl" sa Felix och tittade på Daff & Kat.
"Varför det tog sån tid?" Frågade Daff.
"Ja?"
"Vi sa att vi skulle ses utanför studion prick klockan 6. Det är inte mitt fel att du kom tidigare" skrattade Daff.
Felix mumlade någor ohörtbart och tittade ut genom fönstret.
Omar tog min hand och lutade huvudet mot min axel. Jag pussade honom på kinden.
"Men kolla kolla" sa Felix med ett flin och stirrade på oss.
Jag & Omar räckte ut tungan åt honom.
Oscar skrattade till och började också flina.
"Visst är dom inte söta?" Sa Felix och tittade på Oscar med en drömmande blick. Oscar nickade och flinade enu mer.
Jag vände mig åt höger sida och tittade hjälpande på Ogge. Men han märkte inget för han var upptagen med mobilen, som vanligt.
Jag suckade och vände mig om.
Oscar & Felix satt med händerna i kors och flinade mot mig & Omar.
Vi struntade i dom och fortsatte att hålla varann i händerna.

Till sist somnade Omar, han moste ha suttit vaken hella natten av ivrighet.
Jag fnissade smått åt honom medan han sov sött. Jag tittade ut genom fönstret, mina ögonlock blev tyngre och tyngre och till sist somnade jag också.

Jag sov ganska oroligt, så plötsligt vaknade jag med ett ryck.
"Är du okej?" Frågor Omar och läger sin arm på min axel.
"Mardröm" sa jag med ett leende.
Hqn nickar och ger mig ett svagt leende. Jag tittar igen ut mot fönstret.
Plötsligt börjar Omar fnissa tyst.
Jag tittar frågande på honom.
Han pekar mot Felix & Oscar.
Jag tittar dit och dä ser jag att båda dom har somnat. Felix har sitt huvud lutat mot Oscars axel och Oscar har sitt huvud lutad mot Felix huvud.
Jag börjar också fnissa.
Då viskar Omar i mitt öra:
"Hämden är ljuv"
"Vad menar du?" Sa jag.
Han lägger sitt finger över hans läppar.
Sen tar han fram sin mobil och tar ett foto på dem. Sen går han in på Instagram. Och lägger ut bilden på dem, och under bilden skriver han:
Foscar❤👬

Jag började fnissa hysterisk, Oscar & Felix vaknar till. Då märker dom hur nära dom sitter varann, och ger ifrån varann ett litet skrik. Jag och Omar börjar skratta.
Dom båda tittar surt på Mig och Omar.
Plötsligt börjar Ogge skratta.
Han visar oss bilden som Omar hade lagat ut på Instagram.
"Har ni tagit bilden?" Skrattade Ogge.
Jag & Omar nickar av skratt.
"Vilken bild?" Frågar Oscar & Felix.
"Gå och kolla själv på Omars profil på instagram" Skrattade Ogge.
Felix & Oscar går snabbt in på deras mobiler.
Dom båda spärrar upp ögonen.
"FAN VAD NI SKA FÅ!" Ropar Felix.
Oscar sitter med armarna i kors och tittar surt på oss.
"Hämden är ljuv" skrattar jag och Omar.
Både jag, Omar och Ogge skrattar åt dem.

Sen efter ett tag säger Daff.
"Vi är framme i Norrköping"

Vad kommer att hända på turnen😱
Sorry för dålig uppdatering😔
Har mycket med skolan just nu.
Men hoppas ni gillar kapitlet, nästa kommer imorgon! BYEE😉

Do you Remember Me?  O.RWhere stories live. Discover now