- Sara -
Jag går för mig själv på gatan med mobilen i högsta hugg. Jag har stirrat på den dom senaste dagarna. Det har bara gått några dagar sedan Oscar försvann... Och jag har inte släppt mobilen med blicken sen dess, i hopp om att Oscar ska ringa eller skicka ett sms. Men han har inte tagit kontakt med nån alls...
Jag lyfter upp blicken från mobilen.
Jag går förbi ett skylt fönster som är full av nyhets tidningar.
Jag stannar framför skylt fönstret.Jag minns när det stodd i alla nyhets tidningar om Omar... det stodd te,x
Omar Rudberg från The Fooo Conspiracy, död?
Hur alla var ledsna och skickade blommor till Omar när han låg på sjukhus...Men nu stodd det istället om Oscar.
Oscar Enestad, död?
Oscar Enestad från The Fooo, försvunen?Jag vände snabbt bort blicken och gick vidare. Det är kanske bäst om jag går hem, det finns ändå inget att göra i stan..
Jag suckar och börjar röra mig hemmåt. Omar kom hem från sjukhuset för 2 dagar sen och moste därför ligga i sängen dom senaste dagarna.
"JAG ÄR HEMMA" ropar jag när jag kliver in i hallen.
Inget svar, som vanligt..
Jag tar av mina skor och går upp till övre vånningen.Jag knackar försiktigt på dörren och öppnar den. Där inne ligger Omar i sängen och verkar halv sova.
Jag tassar tyst in i hans rum. Och kryper ner under hans täcke, briver honom. Jag lägger försiktigt mitt huvud mot hans bröst.
Han rycker till och verkat vaknat. Jag tittar upp mot honom och han ler mot mig. Han strycker mig mjukt över kinden.
"Hur mår du?" Frågar jag och ler ett osäkert leende.
"Har lite huvudvärk, annars är det bra. Men hur mår du?" Frågar han och tittar lite oroligt på mig.Jag bitter mig i läppen, för att hålla tillbaka tårana.
"Varför har jag alltid sån otur.. först tänkte jag nästan mista dig, och när allt tänkte ordna sig så försvinner Oscar!" Säger jag tyst med gråten i halsen.Omar drar in mig i hans famn och kramar om mig hårt.
"Jag lovar att Oscar kommer tillbaka.. jag vet att han aldrig skulle lämna oss" viskar Omar till mig.
Jag nickar sakta i Omars famn och snyftar lågt.Resten av dagen ligger vi bara i Omars säng och pratar om exakt allt. Men till sist råkade jag somna, för jag vaknar plötsligt av att min mobil pep till.
Jag gnuggar mig i ögonen och försöker se var jag är. Sen märker jag att Omar håller om mig i min famn. Jag tittar ner på Omar och han verkar sova djupt.
Jag letar med blicken efter min mobil. Sen ser jag den på stolen briver sängen vi ligger i. Jag sträcker mig försiktigt efter mobilen för att inte väcka Omar.
Jag slår in koden på min mobil, och märker att klockan är 2 på natten?!
Jag har fått ett nytt sms?
Jag tappar andan när jag ser vem det är ifrån!!!1 nytt meddelande
Från: Oscar😘💗
02.07
HJÄLP MIGÄntligen ett nytt kapitel😥 Sorry för ett kort kapitel, men hinner inte skriva mycket idag. Men hoppas ni gillade kapitlet, kommer ett nytt kapitel snart😘
Kram♡
YOU ARE READING
Do you Remember Me? O.R
FanfictionVad händer när man träffar sin gammla barndoms vän, som man inte har sett på 2 år? Och vad händer när mer en bara vänskap kommer emellan dem? Det kommer bli STORA problem. // Inte den bästa boken jag har skrivit, eftersom den var den första jag skre...