Del 50

134 7 0
                                    

- Sara -

"Omar vakna!!!" Säger jag i rent panik och råskar om hans axel. Omar rycker till och sätter sig snabbt upp och tittar frågande på mig. Min hand skakar när jag räcker fram mobilen åt Omar.

När Omar har läst smset, spärrar han upp ögonen. Han stigger upp ur sängen och gör ett tecken att jag ska följa efter honom.

Jag & Omar går med snabba steg till Daffs och Kats rum. Vi knackar hårt på deras dörr.
Efter en stund kommer en trött Daff och öppnar.
"Vet ni inte vad klockan är!?" Säger han irriterat.
"Men titta Daff!" Säger Omar och räcker fram min mobil till honom.


(1 timme senare)

Efter att vi hade vissat smset åt Daff försökte vi ringa Oscar. Men hans mobil verkade vara avstängd.
Eftersom vi inte fick tag i honom, bestämde vi att inte säga till dom andra förre imorgon.
Så Daff tvingade oss i säng igen.. men jag kunde inte riktigt sova efter det..
"Försök sova nu, allt kommer bli bra" viskade Omar till mig. Jag nickar och kryper in i hans famn.



(Nästa dag/ morgonen)

När jag och Omar vaknade på morgonen, så går vi ner till köket och ser att Daff har berättat om det som hade hänt igår för alla. Alla verkar sitta i typ chok. Jag och Omar satt oss ner briver dom andra.
"Svarar han inte alls..?" Frågar Felix tyst.
"Han har stängt av mobilen" säger Daff och tittar ner i golvet.
"Men har inte polisen hittat nåt spår av honom??" Frågar jag och bitter mig i under läppen.
Katia skakar dystert på huvudet.

Plötsligt reser sig Felix snabbt upp så att stolen han satt på, välte om kull. Sen springer han snabbt iväg. Och efter bara några sekunder smälls yterdörren igen. Omar reser också upp.
"Jag går efter honom" säger han snabbt och springer iväg bort mot hallen. Och sen hör man också hur yterdörren igen smälls igen.

Vi andra sitter tyst kvar i bordet en stund. Sen reser dom vuxna på sig och börjar ducka av bordet, som det nyss hade varit frukost på.
Jag och Ogge går upp till övre våningen och in på hans rum. Vi försöker göra nåt kul, så inte vi ska vara så ledsna. Så vi sätter oss i Ogges säng med hans dator och ser på en film.

Men ändå så kan jag inte sluta tänka på allt. Och en tår letar sig ner för min kind. Ogge märker mina låga snyftningar och trycker på paus.
"Hur är det?" Frågar han och strycker mig lätt över armen.
"Jag kan inte sluta tänka på allt" snyftar jag fram.
"Allt kommer bli bra" mumlar han och kramar om mig.
"Hur vet du det?" Frågar jag tyst när jag kramar tillbaka.
Ogge är tyst en stund.
"Jag vet inte, men jag hoppas.." viskar han.
Och nu börjar det rinna en tår ner för Ogges kind också.

Jag och Omar,Ogge, och Felix sitter i soffan i vardagsrummet och kollar på tv. Felix och Omar hade just kommit hem. Omar hade berättat åt mig att Felix tar nog det hårdast av alla oss.

Plötsligt kommer Daff och Kat, & Wilnur in i rummet?
"Stäng av tv'n vi har nått att berätta" säger Wilnur och tittar allvarligt på oss.
Omar stänger av tv'n och sen sitter vi tyst och väntar på vad dom ska säga.

"Vi fick just ett samtal av polisen" började Wilnur.
Jag och killarna sitter och håller andan, och hoppas på att det inte är det vi tror att det är.
"Dom sa att nån hade sett Oscar i Örebro.."


Do you Remember Me?  O.RWhere stories live. Discover now