Del 23

152 8 0
                                    

Saras perspektiv:

Där står Oscar!?
Jag tittar frågande på honom.
"Får jag sätta mig?" Frågar han och pekar briver mig. Jag nickar tyst.
Han sätter sig ner briver mig.
"Hur visste du att jag var här?" Frågar jag efter tysnaden.
"Eftersom du inte var hos Omar, så gissade jag på att du var här" sa han med ett svagt leende. Jag nickar sakta och suckar.
"Du, vi är ledsna för det som hände. Vi ville bara göra dig glad" sa han och tittade på mig.
Jag svalde hårt.
"Det var snällt av er, men det är en stor grej och jag skulle gärna villa veta det före. Och efter det som hände i Göteborg så vet jag inte om jag vill följa med.." sa jag och en tår börjar bildas i ögonvrån.
Han tog min hand i sin och tittade in i mina ögon.
"Vi tvingar dig inte att följa med. Vilket du än väljer att göra kommer jag ändå stötta dig" sa han och gav mig ett leende.
Fler tårar börjar rinna ner för ögonen, jag nickar och kurrar ihop mig i hans famn.
Efter ett tag av tysnad frågar jag.
"Hur är det med Omar?" Frågar jag tyst.
Det dröjer ett litet tag innan Oscar svarar.
"Han var den som var mest ivrigast att överaska dig, han sa inget mera efter du gick och efter tag gick han med" sa Oscar med en suck.
Jag reste mig direkt upp ur hans famn och tittade på honom.
"Vart gick han?" Frågade jag snabbt.
Oscar ryckte på axlarna.
"Han var iallafall inte hemma hos sig" sa han och stirrade på sina händer.
"Jag moste gå leta efter honom" sa jag och reste på mig. Men blev direkt stoppad av Oscars arm och blev ner dragen på golvet igen.
"Han är säkert hos Ogge eller Felix, och klockan är faktiskt 11" sa han och stirrade in i mina ögon.
Jag nickade och lutade huvudet mot hans bröst.
"Vi borde sova, det är skola imorgon" sa Oscar och strök handen över mitt hår.
Jag nickade och kröp närmre Oscars famn eftersom jag frös.
"Fryser du?" Frågar han.
Jag nickar, jag har bara en t-shirt på mig eftersom jag glömd min läder jacka vid studion.
"Här" sa Oscar och tog av sig sin jacka och lagade den på mig som en filt.
Jag tittar upp på honom.
"Men du då? Fryser inte du?" Frågar jag. Oscar sitter nu bara i en t-shirt han med.
Han skakar på huvudet.
"Nej jag fryser inte" sa han med ett leende.
"Tack Oscar, godnatt" sa jag och kysste han honom på kinden.
Han såg chokat på mig.
"Det var en vän kyss" sa jag med ett leende.
Han skratta lågt och nickade.
Jag lutade mig till backa till Oscars bröst. Jag slöt ögonen och njöt av hur tryggt och varmt det kändes att ligga i Oscars famn.
"Godnatt" viskade han och kysste mig på pannan. Jag tittade upp på honom.
"Det var en vän kyss" sa han och gav mig ett leende. Jag gav honom ett sista leende innan jag somnade i hans famn.

Nästa dag:

"Sara vakna" hör jag en röst säga.
Jag öppnar sakta ögonen, där står Oscar som vanligt med ett leende på läpparna.
"Godmorgon på dig med" säger jag med ett flin efter som han bara stirrade på mig med ett leende.
Han blev genast röd i ansiktet.
"Öhm.. ja att skolan börjar snart. Vi borde börja gå" sa han.
Jag nickar. Jag går snabbt ut till badrummet.
Där inne finns det bara en spegel och en lavoar där, hella min gamla lägenhet är helt tom nu. Alla möbler är borta, jag valde själv att inte behåla möblerna bara mina grejer, så antagligen är alla möbler på nån loppis nu, antar jag.
Jag kollar mig själv i spegeln, jag är svart under kinderna av all mascara som har runnit efter alla tårar. Mitt vanliga långa mörka bruna hår är det inte detsamma längre, det är snarare ett mörkt trasligt hår. Jag suckar och börjar dra fingrarna genom håret efter som jag inte har nån hårborste här. Efter ett par minuter är håret inte längre trasligt, jag tvättar mitt ansikte snabbt. Sen kommer jag på att jag most gå till skolan utan smink!
Jag kommer se hemsk ut, utan smink! Men jag kan inte göra något åt saken, så jag suckar och går ut ur badrummet.

Oscar står redan vid hallen och väntar på mig.
"Kommer du eller?" Frågar han.
Jag nickar och sätter snabbt på mina svarta converse. Sen låser jag dörren, och vi går mot Oscars moppe.
"Här" sa han med ett leende och räckte mig en vit hjälm.
Jag satte på mig den och tittade på honom.
"Vad?" Skrattar han när han märker att jag glor på honom.
"Men du då? Ska inte du ha en hjälm?" Frågar jag.
Han skakar på huvudet.
"Jag hade bara en hjälm, och jag är mer rädd att något händer dig än mig" sa han med ett flin/leende.
Jag börjar le som en idiot, som tur har jag hjälmen på mig så han kan inte se det.
Jag hoppar upp bakom honom och lägger armarna runt hans midja, sen åker vi mot skolan.
Jag moste verkligen prata med Omar i skolan idag. Som tur är att vi har första timmen matte då ses vi ju.

När vi är framme vid skolan parkerar Oscar sin moppe och sen går vi mot ingången.
När vi har kommit till mitt skåp så moste Oscar gå för han börjar straxt och dessutom är han 1 år äldre än mig och hans korridor är långt bort från min korridor. Så vi säger hejdå och ger varann en kram, vi bestämmer att vi skulle ses på lunchen.

När jag är påväg till min lektion möter jag Nadja, perfect!
"Så dög Omar inte för dig? Ska du ge dig på Oscar nu istället?" Sa Nadja med ett elakt/argt flin.
Jag gav henne bara en dryg blick.
"Omar & Jag är fortfarande ihop. Och Oscar & jag är bara vänner!" Säger jag argt och börjar gå iväg från henne mot min lektion.
Då känner jag ett fast grepp om min arm, jag vänder mig irriterat om.
"Jag kommer göra ditt liv till ett rent helvete" sa Nadja hånfullt.
Jag vrider mig ur hennes grepp och går iväg igen.
"Lita på det Sara!" Ropade hon efter mig.
Jävla bitch!
Tänkte jag och ilskan bubblade inom mig.

När jag har satt mig på min plats i klassen stirrar några tjejer på mig. Dom moste ha sett mig igår när jag sprang gråtandes från studion, jag kände igen dem från igår vid studion, jag tror dom är fans till the fooo.
Jag undvek deras blick och stirrade ner i bänken. Jag väntade så tills Omar kommer, så jag kan få prata med honom.
Han borde komma när som helst nu.

30 min senare:

Var är han!? Lektionen är snart slut!?
Jag tar fiskar försiktigt upp mobilen från min ficka.

Till Omar❤:
08.45
Var är du Omar!?
/Oläst/

Till Omar❤:
08.59
Hallå Omar svara!?
/Oläst/

Till Omar❤:
09.26
OMAR!??
/Oläst/

Do you Remember Me?  O.RWhere stories live. Discover now