- Sara -
"Men vi moste ditt nu?!" Utropar Felix och reser sig upp från soffan. Jag och resten av killarna nickar ivrigt och reser oss från soffan.
"Lugna er nu klockan är 20.00 på kvällen. Och det tar minst 3h att köra ditt. Vi åker imorgon på morgonen, så ni får packa nu" säger Daff lugnande.
Jag och killarna ger oss ifrån en dyster suck. Men efter tag blir ivriga på att börja packa."Hur mycket ska du ha med dig?" Flinar Omar, när han kommer in i mitt rum när jag packar.
"Ha-Ha-Ha" muttrar jag och fortsätter att packa.
Jag hör bakom mig hur han skrattar lågt och går ut ur rummet. Och efter ett tag börjar jag själv le lite.När jag har packat klart går jag ut ur mitt rum för att kolla om alla andra har packat klart.
Alla hade packat klart förutom Felix och Omar. Dom hade en bråttnings match med varandra.
Ogge kommer och ställer sig briver mig, med ett flin på läpparna.
"Vad bråkar dom om?" Frågar jag.
"Felix tror att Omar har tagit hans keps, och Omar tror att Felix har tagit hans t-shirt. Men egentligen är det bara jag som har gömt dem" flinar Ogge.
Jag skrattar till och Omar & Felix pausar i sin brottnings match och tittar upp på oss.
"Ska vi berätta?" Flinar jag åt Ogge.
Ogge nickar och försöker se allvarlig ut men brister ut i skratt.
"Det är jag som har tagit era grejer" skrattar han.
Killarna ser först chokade ut men sen fattar dom vad Ogge har gjort.
Och sen kastar dom sig över Ogge.Jag brister ut i skratt medan Ogge ropar på mig att komma och hjälpa till.
Och efter dom tre har haft sin bråttnings match sitter dom utmattade på golvet.
"Svikare" muttrar Ogge åt mig.
Jag ler bara och yttrar ett förlåt.Omar och Felix har nu blivit vänner igen.
Till sist bristter vi alla ut i skratt igen.
Då kommer Daff in i rummet.
"Sorry men jag vill inte förstöra erat moment, men klockan är 11 på natten och vi åker till Örebro klockan 5 på morgonen" säger Daff strängt.
Vi suckar och reser oss upp från golvet.
Jag säger godnatt till alla och går sen in på mitt rum.
När jag har lagt mig i sängen blir mina ögon lock tyngre och tyngre och till sist somnar jag.Jag går i en lång mörk korridor. Lamporna i tacket blinckar så där läskigt, som dom bara brukar göra i filmer. Golvet känns kallt och fuktigt. Jag hör hur det gnisslar lite överallt.
Jag hör hur nån jämrar sig längre bort i korridoren. Jag skyndar på mina steg och plötsligt ser jag hur en dörr på vänstra sidan av korridoren står på glänt. Jag öppnar dörren försktigt, men den ger sig ifrån ett fruktansvärt gnissel. När jag kommer in i rummet ser jag en stor blod pöl på det vita golvet. Jag vänder bort blicken och tittar mig omkring i rummet. Då ser jag... OSCAR ligga vid ett hörn med blod över hella sig! Jag springer snabbt fram till honom och sätter mig ner briver honom.
"Vad har hänt!?!" Säger jag i panik och strycker Oscar över hans hår.
"Det gör så ont Sara" mumlar han.
Jag tar tag i hans hand och kramar om den.
"Var gör det ont" frågar jag oroligt.
Han lyfter upp sin blodiga hand och pekar på hans bröst.
Just när jag skulle svara hör jag den gnisslande dörren öppnas!Jag vänder mig hastigt om och ser en person som har en svart luva över sig, så att man inte kan se hans ansikte.
"Vad har du gjort med Oscar" frågar jag med en skakig röst.
"Det som behövdes" svarade han lågt.
"Vem är du ens!" Säger jag argt.
"Du kommer nog snart att förstå" säger han svagt.
Sen tar han ett steg närmare mot mig och Oscar. Jag reser mig snabbt upp från golvet.
"Då låter Oscar va!!" Ropar jag med tårar i ögonen.
Manen svarar inte.
Plötsligt tar han fram en svart pistol och riktar den mot Oscar!! Och innan jag hann fattat nåt så far skåttet iväg mot Oscar.
Jag vänder mig om mot Oscar och ser hur han faller ihop mot golvet, hur en stor blod pöl bildades under honom. Jag skriker och gråter....Jag vaknar snabbt och sätter mig upp i sängen. Jag känner hur blöt jag är under ögonen. Jag kliver försiktigt ur min säng och går ut från mitt rum.
Jag tassar tyst in till Omars rum, jag kryper ner briver honom i hans säng.
Jag känner hur Omar vaknar och vänder sig mot mig.
Jag ler svagt.
"Mardrömm?" Frågar han och strycker mig över håret.
Jag nickar svagt.
"Vill du berätta?" Frågar han lugnt.
"Imorgon" sa jag och ler svagt.
Han nickar förstående.
Jag kryper in i Omars famn och Omar flättar ihop våra händer.
Sen lämnar han en mjuk kyss på pannan, och säger godnatt.
Och efter ett tag somnar jag med.( Nästa Dag )
På morgonen eller jag klockan 5 på morgonen, så äter vi snabbt frukost och sen packar vi alla väskor i bilen. Wilnur skulle inte komma med eftersom hon hade en massa jobb att göra. När vi har packat klart allt i bilen säger vi Hejdå till Wilnur och sen hoppar vi alla in i bilen.
"Då bär det av mot Örebro" säger Kat och startar bilen. Och sen börjar bilen röra på sig. Ingen sa så mycket, för jag tror det ända vi kunde tänka på just nu är att om vi kommer kunna hitta Oscar. Om han ens är i Örebro...
YOU ARE READING
Do you Remember Me? O.R
FanfictionVad händer när man träffar sin gammla barndoms vän, som man inte har sett på 2 år? Och vad händer när mer en bara vänskap kommer emellan dem? Det kommer bli STORA problem. // Inte den bästa boken jag har skrivit, eftersom den var den första jag skre...