Del 9

231 8 0
                                    

Sara perspektiv:

"Men säg då?!" Sa jag ivrigt.
Killarna bara flinade mot mig, så Daff klev fram och berättade.
"Efter som dom här inte kan berätta det så får väl jag göra det. Jo det är så att killarna ska på turne i sverige, först ska vi till Norrköping, sen till Malmö, och till sist till Göteborg." Sa han glatt.

Från mitt ivriga leende så ändrades det till en ledsen min. Skulle killarna på turne..? Dom kommer vara borta skit länge.

Alla tittade på mig frågande?
"Varför ser du så ledsen ut?" Frågade Ogge.
Nu blev jag nästan arg, fattar dom inte att jag kommer sakna dom!?
"Men ni fattar väl, om ni åker på turne kommer jag såklart sakna er!?" Sa jag ledset/irriterat.
Då börjar plötsligt alla gapp skratta?!
Jag tittade oförstånde på dem och såg enu mer sårad ut.
Då kom Omar fram till mig, och kramade om mig.
"Lilla Sara, har du inte fattat det än?" Sa han glatt.
"Vah vadå?" Sa jag och höjde på ena ögonbrynet.
"Men du ska följa med oss på turnen!" Sa alla samtidigt.
Jag tittade chokat på dem, ska jag med? Sen när jag hade fattat det började jag hoppa av ivrighet & glädje.
"När åker vi?!" Sa jag ivrigt.
"Om 3 dagar" sa Ogge glatt.
"Men tänk om inte min mamma går med på det" sa jag och tittade på Daff.

"Om du ringer henne så kan jag prata med henne, jag tror nog hon går med på det" sa han glatt.
Jag nickade och tog snabbt fram mobilen, sen slog jag mammas nummmer.
"Här" sa jag och räckte över min mobil till Daff, glatt.
Han tog mobilen och gick ut ur rummet.
"Det här kommer bli såå kul! Nästan två hela veckor med dom bästa" sa Felix med ett stort leende.
Vi andra nickade ivrigt.
Vi satt oss ner i soffan och väntade på Daff, jag satte mig ner briver Omar & Oscar. Jag höll i Omars hand medan vi väntade. Efter en stund kom Daff in i rummet. Vi alla reste oss upp från soffan och tittade på honom.
"Nå? Vad sa hon?" Frågade jag och höll andan.
Jag vet att mamma inte är lätt att övertala.
"Hon sa.. att du får åka med bara vi lovar att se efter dig. Eller hur?" Sa Daff och tittade på killarna.
"Vi lovar att vakta henne varje sekund!" sa Omar ivrigt/allvarligt.
"Såklart" sa Oscar.
"Vi lovar" sa Felix & Ogge samtidigt.

Daff skrattade tyst och nickade. Sen gav han till backa min telefon.
"Kom ihåg sen att vi träffas här klockan 6 på morgonen i över morgon" sa Daff allvarligt.
Vi nickade alla.

Sen efter vi hade snakat lite om turnen så gick jag & killarna hem till Felix.

När vi kom hem till honom slängde alla sig i soffan.
"Så vad ska vi göra nudå?" Frågade Felix.
"JAG VEET! VI KÖR SANNING & KONSEKVENS!" Tjöt plötsligt Omar.
"Men nej, är det inte för små barn?" Suckade Oscar.
"Kanske det är men vi kör än då. Nog har vi väl lite barn i oss än?" Sa Omar med ett flin.
"Men visst okej" suckade Oscar glatt.
Alla vi andra var också med på det.

"Så vem ska börja?" Frågade jag.
"Jaag" Hojtade Felix och räckte upp handen.
"Sure" skrattade jag.
"Okej Omar! Sanning eller konsekvens?" Sa Felix med ett flin.
"Konsekvens såklaart" sa Omar glatt.
Felix tänkte en stund sen lös han upp i ett elakt leende.
"Omar ska... KYSSA SARA!" Skrek han.
Omar tittade på mig med ett leende.
Sen kom han fram till mig och kysste mig lätt på munen. När Omar hade satt sig igen, var det hans tur.
"Okej Ogge, sanning eller konsekvens?!" Sa Omar med en pedofils min.
"Konsekvens" sa han enkelt.
"Okej du ska hälla iskalt vatten över dig, och vi ska filma och sen lägga ut det på instagram" sa Omar ondskefullt.
"Men nääh" sa Ogge.
"Snälla Ogge please, dessutom är det Sanning & Konsekvens vi kör" sa jag och försökte göra en ledsen min.
"Okej dahh" sa han och reste sig upp.
Vi alla sprang ner och ut på terassen, vi tog Ogges mobil och filmade medan han hällde över sig en iskall hink med vatten. Ogges min när han fick vatten över sig var obeskrivlig! Vi alla började as garva när vi hade filmat klart. Ogge såg inte så himla glad ut när hans kläder var dyrblöta.
"Oroa dig inte brohh, du får låna kläder av mig" sa Felix och klappade honom på axeln.
När vi lagade ut videon på Ogge på instagram skrev vi under videon: Look att Ogge's face.

Efter ett par sekunder strömmade det in likes och kommemtarer.
Jag blev själv sugen på att ta en bild.
"Vem vill vara med på bild!?" Ropade jag.
Alla killar sprang fram till mig och nickade ivrigt. Jag skrattade och tog fram min vita Iphone. Selfien på oss blev att jag stod i mitten av bilden, Omar var typ längst ner i bilden och kramade om min midja & gjorde en söt min. Felix stod bakom mig och hade hakan på mitt huvud och formade händerna som ett hjärta.
Oscar stod på min högra sida och hade sitt face på sidan av mitt face och gjorde världens roligaste min.
Och Ogge stod på min vänstra sida och stod likadant som Oscar gjorde.

Jag lagade direkt ut den på instagram.
Jag älskade den bilden så mycket så jag lagade den till bakrund.
Jag fick en massa likes och kommentarer jag också.
Dom flesta kommentarerna var snälla & gulliga men dom andra kommentarerna var inte så snälla..
Dom var typ så här:

Jävla bitch lämna the fooo ifred!

Eller

Dra åt helvete din hora.

Lämna the fooo conspiracy ifred! Du är inte värd dom. Gå och dö!

Jag kände mig lite sårad men försökte inte bry mig.
Sanning & konsekvens fortsatte, det var jätte kul te,x: Oscar moste gå och lifta till en bil, och fråga om dem kunde tjusa honom till New york.
Det gick lite siså där.
Han råkade stanna en gammal tjurig gubbe, som inte blev så glad över det.
Vi kan säga att det slutade med att han blev jätte arg och började svära åt Oscar.
Det hände en massa andra roliga saker när vi fortsatte med Sanning & konsekvens men det bärettar jag en annan gång;)
Senare på kvällen började vi se på en film. Och det var Oscar som valde, och såklart blev det Harry potter. Alla andra protesterade men jag var den enda som höll med Oscar. Jag är inget fan av Harry potte, men jag tycker iallafall om filmerna.
Till sist blev det Harry potter.

Felix gick till köket och hämtade popcorn. Sen satte vi på filmen.
Jag satte mig i Omars knä och vi flätade ihop våra händer.
Sen började vi se på filmen.

Nästa del kommer imorgon;*
Byee & godnatt :)

Do you Remember Me?  O.RWhere stories live. Discover now