Saras perspektiv:
Jag går lycklig tillsammans med Omar till skolan. Ogge kunde inte låna ut sin moppe idag för att han skulle göra nån grej med den?
Plötsligt tar Omar min hand i sin, jag tittar ner på våra flättade händer.
Jag tittar sen upp igen på honom med ett leende.
"Kan inte vänta tills imorgon!" Sa Omar ivrigt & hoppade små glädje skutt.
"Det kommer bli så kul! Jag kommer få tillbringa varje dag med er och se på när ni uppträder" sa jag lyckligt.
Han nickar ivrigt sen stannar han mig, jag tittade på honom frågande.
Han lutade sig närmre mig och viskade:
"Och det bästa är att vi kommer få tillbringa tid med varann varje dag" viskade han glatt.Jag tittade på honom och lutade mig närmre honom och kysser honom mjukt på munen.
Sen släpper jag snabbt kyssen och kommer på att skolan snart börjar.
Jag börjar dra honom så att han ska börja gå snabbare.
"Kan jag inte få en till? Snälla" frågade Omar med en söt ledsen min.
"Den kyssen får du sen på turnen, och kanske fler" sa jag med ett flin & blinkade med ena ögat.
Då började han skratta.
"Nu längtar jag enu mer tills imorgon" sa han glatt.När vi kommer in i skolan så har jag NO och Omar gymnastik. Så vi säger hejdå och går till våra lektioner.
Jag hinner just sitta ner på min plats innan vår lärare kommer.
Lektionen rullar på som vanligt.
Jag kan inte direkt konsentrera mig, det ända jag kan tänka på är turnen. Det kommer bli dom bästa veckorna i mitt liv! Och jag kommer få tillbringa exakt varje dag med killarna och... Omar. Jag blir varm inom mig när jag tänker på honom."Sara?"
Jag rycker till och tittar upp.
Alla i klassen stirrar på mig, skit.
"Va?" Sa jag.
"Lyssnar du eller?!" Frågade läraren lite irriterat.
Jag tittar ner i bänken och skakar sakta på huvudet.
"Var mer uppmärksam" sa läraren och fortsatte med timmen.Äntligen var timmen slut. Jag kliver ut ur klassen och går iväg mot mitt skåp, för att hämta mina Fysik böcker.
Då när jag står typ med huvud ine i mitt skåp knackar nån på min rygg.
Jag blir så chokad att jag slår i huvudet i skåpet.
Jag stönade och drar ut huvudet ur skåpet och vänder mig om. Det är Felix.
"Tog det ont?" Skrattade han.
"Haha jätte kul, ville du nåt?" Frågade jag.
"Jo jag undrar bara vilken lektion du har nu?" Frågade han.
Jag hinner inte svara före han ser på mina fysik böcker som jag har i mina händer.
"Bra, jag har också fysik nu" sa han glatt.
"Ska vi gå ditt tillsammans?" Frågade jag med ett leende.
Han nickade.Vi satt oss ner länst bak i klassen.
Sen kommer vår fysik lärare Teresa in i klassen.
Vi skulle jobba i par den timmen, och det gick ganska bra.
Felix verkar vara duktig med Fysik, till och med bättre än mig.Dagen rullar på som vanligt, men känns som en evighet.
Till sist är sista lektionen slut.
Jag går till mitt skåp och tar min jacka. Sen går jag ut ur skolan och går och sätter mig på en bänk för att vänta på Omar & Felix.
Då jag sitter där och väntar på dem går Nadja & Tilda förbi mig. Dom idioterna från igår från matsalen.
Jag tittar ner i marken i hopp om att dom inte ska se mig, men såklart ser dom mig!
"Men kolla vem som sitter här" säger Nadja med ett flin.
Dom kommer fram till mig.
"Och vem väntar du på?" Frågade Tilda med en bitch blick.
"Skit i det du!" Sa jag och reser mig upp från bänken och är påväg att gå.
"Ja, spring hem du bara till din mamma" sa Tilda med ett skratt.
Då stannar jag och vänder mig om.
"Jag går bara för att jag inte står ut med er två! Tror ni att jag vill snaka med er efter vad som hände igår eller!?" Sa jag argt och tittade på dem."Vi sa bara sanningen igår i matsalen" sa Tilda lätt.
"Tror du verkligen Omar vill ha någon som dig? Om du inte har märkt det är han en av sveriges populäraste killar. Han kan välja vilken tjej som helst, Du är ju bara en vanlig tjej och du har inte ens några vänner här i skolan. Tror du nån som Omar vill va ihop med en liten utstött tjej som du?" Sa Nadja och tittade frågande på mig.
Det slog mig, Nadja hade rätt. Jag är en utstött liten tönt, jag har inga vänner i skolan. Varför skulle Omar välja just mig? Han kan välja mellan tusen andra tjejer, och han valde mig? Jag visste inte vad jag skulle säga, för Nadja hade helt rätt.
Jag tittade bara ner i marken och svalde hårt, dom två stod bara och flinade på mig. Dom hade visst lyckats att få mig sårad..
Plötsligt stod Omar & Felix briver oss.
Dom tittade frågande på mig, dom visste att jag hatade Nadja & Tilda. Men jag fortsatte att titta ner i marken för att dölja mitt ansikte för jag såg säkert helt blek ut och sårad.
"Ehm? Vad pratar ni om?" Frågade Omar.
"Haha inget, vi tog bara ett litet snack med Sara. Eller hur?" Sa Nadja och tittade på mig.
Jag fortsatte att stirra ner i marken men jag nickade sakta.
"Jaha vi moste kila, men vi ses" sa Nadja glatt och tog Tilda under sin arm så dom gick arm i krock, och skuttade iväg.
"Dom sa väll inget dumt till dig?" Frågade Felix & Omar och tittade på mig.
Jag skakade på huvudet.
"Är allt bra Sara?" Frågade Omar och lagade sin hand på min axel.
Jag tittade upp och tvingade fram ett litet leende, och svalde hårt.
"Ja allt är bra" sa jag och försökte pressa bort första tåren som börjar komma fram i ögon vrån.
"Felix kan jag få prata med Sara själv?" Sa omar och tittade på felix.
Han nickade och gav mig ett leende och en blick som betydde: Var-stark.
Sen gick han iväg.
Omar tittade in i mina ögon.
"Är det säkert att allt är bra?" Viskade han medan han lagade sin hand på min kind.
Nu kunde jag inte längre hålla till backa. Första tåren rann ner för min kind.
"Omar varför... varför valde du mig? Du är en av sveriges populäraste killar och du valde mig bland alla tjejer, varför? Jag är bara en liten unge som är utstött och en patetisk nolla" sa jag och enu en tår rann ner.
Han såg chokat på mig.
"Vad snakar du om!? Du är den bästa tjejen jag har mött." Sa han och kramade om mig.
"Mm visst" sa jag tyst.
"Tror du jag blir ihop med tjejer som är lika populära som mig? Dom flesta populära tjejer jag har mött är falska och är bara ute efter uppmärksamhet.
Jag valde dig för att du är inte som dom andra, jag har alltid kul med dig. Jag vill inte förlora dig för... jag älskar dig" sa han och tittade på mig.
Jag nickade och kramde om honom hårt.
"Jag älskar dig också" viskade jag till backa.Vi stod där ett tag i bara tystnad och kramades. Jag ville att det aldrig skulle ta slut.
Men till sist moste vi säga hejdå för att gå hem och packa.
Han skulle hämta upp mig imorgon klockan halv 6.När jag kom hem sprang jag upp på mitt rum och började packa.
Det tog typ 2 timmar! Men till sist var allt klart.Till sist var klockan så mycket så jag sa godnatt till mamma och gick upp på mitt rum. Jag lagade min mobil & ladda och på alarm.
Sen satte jag ner huvudet mot kudden, och blundade.
Imorgon börjar det, imorgon börjar turnen.
Sen somnade jag.Sorry om jag inte kommer kunna uppdatera på dom två närmsta dagarna. Det är mycket i skolan just då:( Men ska försöka att hinna;)
Byee /jennifer
YOU ARE READING
Do you Remember Me? O.R
FanfictionVad händer när man träffar sin gammla barndoms vän, som man inte har sett på 2 år? Och vad händer när mer en bara vänskap kommer emellan dem? Det kommer bli STORA problem. // Inte den bästa boken jag har skrivit, eftersom den var den första jag skre...