Saras perspektiv:
"GÅ OMAR JAG VILL ALDRIG MER SE DIG" sa jag argt och tårar rinner ner för ögonen.
"Hon kysste mig! Jag kysste inte tillbacka jag lovar" Jag skulle aldrig vara otrogen" sa han och tårar börjar rinna ner för ögonen.-----------------------------------------------------------
Omar står 1 meter från mig och flera tårar rinner ner för hans ögon.
Jag torkar bort tårarna från mina kinder, och drar handen genom håret.
Jag sitter tyst en stund och snyfter tyst.
Sen tittar jag upp på Omar igen.
Han försöker torka bort tårarna som rinner ner för hans ögon, men det hjälper inte direkt för det kommer bara fler tårar.
Jag tar ett djupt andetag.
"Vi glömmer det här, men lova att det aldrig händer igen.." snyftade jag fram.
Han torkar enu en gång bort tårarna från hans kinder och nickar.
Jag reser mig upp från bänken och börjar gå iväg.
"Vart ska du?" Ropar Omar och springer ikap mig.
"Vi moste väl gå igen till ICA?" Sa jag och stirrade ner i marken.
"Ja just det" mumlade han.
Vi gick i tystnad mot ICA igen.När vi står framför ICA tar jag tag i Omars arm.
Han tittar frågande på mig.
"Vad gör vi om den där tjejen är kvar? Tänk om hon försöker igen..?" Frågar jag tyst och tittar in i Omars ögon.
Han tar tag i min hand och ler lite.
"Vi ignorerar henne och den här gången vi tillsammans i ICA" sa han lugnt.
Jag slappnar av lite och nickar.
Vi går hand i hand in till ICA.
Vi köper allt det vi skulle ha och gick sen till kassan.
Som tur träffade vi inte den där tjejen igen, hon var helt borta.
Det var ganska könt, för jag orkar inte med mer drama.När vi kommer hem igen till Omar går jag ut till köket medan Omar väljer en film.
Jag läger maten i kylskåpet och tar fram skålar som jag läger allt godis Omar har köpt.När jag kommer in i vardagsrummet har Omar redan valt film. Jag läger godiset på det låga bordet och läsken & glasen också.
Jag sätter mig ner briver Omar.
"Nå..? Vilken valde du?" Frågade jag.
Han tog upp fodralet av filmen.
Och han hade valt Titanic.
"Men Omar jag tycker inte direkt om sorliga filmer" sa jag och tittar in i hans ögon.
"Men snälla har du ens sett den förr?" Frågade han bedjande.
"Egenligen inte, men ändå" sa jag.
"Snälla söta fina Sara" sa han och gjorde den där söta valp minen.
"Men okej då" suckade jag med ett litet leende.
Han lagade ivrigt på filmen.
Sen satte han sig ner briver mig och lagade armen om mig.Filmen var verkligen sorlig. Men jag tittade inte så mycket på filmen eftersom Omar höll på att kitla mig typ hela tiden.
"Snälla Omar sluta" skrattade jag fram.
Han låg gränsle över mig och kitlade mig.
Efter ett tag slutade han och stirrade in i mina ögon.
"Jag älskar dig Sara" sa han med ett leende.
"Jag älskar dig med" viskade jag glatt tillbacka.
Plötsligt krachas våra läppar mot varann. Ett stort leende dyker upp på mina läppar.
Efter ett tag slutade det med hångel.
Det var en av dom bästa kvällarna i mitt liv.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jag vaknar av att jag ligger i Omars famn. Han sover fortfarande, han ser så söt ut. Jag pussar honom mjukt på kinden.
Han öppnar sakta ögonen och tittar på mig. Direkt lyser han upp i ett leende.
"Godmorgon" säger han och lägger en slinga backom mitt öra.
Jag skrattar lågt, hans morgon röst låter rolig.
"Godmorgon" säger jag glatt.
Han börjar leka med mitt hår.
"Du kommer väl ihåg att det är begravningen idag" säger han och tittar på mig.
Jag nickar sakta.
"Men du kommer väl med mig dit? Jag skulle inte klara det själv" frågar jag tyst.
"Såklart jag kommer med, men begravningen börjar om 2 timmar" säger han med ett svagt leende.
Jag nickar vi går hand i hand in till köket och äter frukost.Om 1 timme börjar begravningen och jag hittar inget ha på mig.
Jag suckar och fortsätter att leta igenom mina väskor.
"Vad letar du efter?" Frågar Omar som står bakom mig.
"Nåt att ha på mig" suckar jag.
"Men den här?" Frågar han och pekar på en svart låg klänning.
(Bild på den där uppe)
Jag hade inte ens märkt den.
Jag mins då mamma köpt den åt mig på min 16 års dag.
"Den tar jag" sa jag med ett leende.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Det var bara några andra på begravningen. Begravningen gick bra.
Såklart jag grät men det gör dom flesta på begravningar.Jag var ganska ledsen när vi gick hem igen. Men Omar är världens bästa pojkvän, han beställde hem pizza och sen myste vi resten av dagen. Han vet alltid hur han ska göra mig glad.
"Du?" Mumlade Omar, när vi såg på film.
"Mm" sa jag och tittade upp på honom.
"Vi moste vara i stockholm i 1 vecka eftersom det blir sommarlov nästa vecka, och vi moste enu gå i skolan en vecka till" suckade han.
Jag skrattade tyst och smekte honom över armen.
"Imorgon är det måndag, 5 dagar skola orkar du väl?" Sa jag och skrattade.
"Egentligen inte" suckade han.
Jag skrattade bara och kysste honom på kinden. Sen fortsatte vi att kolla på filmen.
Efter ett tag somnade jag i hans famn.Ett till kapitel kommer senare idag!
Blev inte världens bästa kapitel, Men det blir det inte alltid😄
Men bye så länge😙
//Jennifer//
YOU ARE READING
Do you Remember Me? O.R
FanfictionVad händer när man träffar sin gammla barndoms vän, som man inte har sett på 2 år? Och vad händer när mer en bara vänskap kommer emellan dem? Det kommer bli STORA problem. // Inte den bästa boken jag har skrivit, eftersom den var den första jag skre...