Del 54

114 7 0
                                    

- Sara -

Luke hån ler mot oss, och vi sitter bara kvar på golvet. Han tar ett par steg närmare oss, men jag backar ett steg bort från honom. Han flinar mot mig.
"Du, res dig upp annars blir det synd om dig" säger Luke och riktar pistolen mot mig. Jag gör som han säger utan att protestera, jag vill inte att nån ska bli skadad.
"Gå ut ur det här rummet och vänta på mig vid hallen. Nu!!" Väser Luke mot mig och visar med en gest mot dörren. Jag ger Omar & Oscar en blick innan jag går sakta ut ur rummet, och bort mot hallen. Jag kan inget annat än att lyda.

- Omar -

Sara går med långsama steg ut ur rummet. Hon hade gett mig och Oscar en orolig blick.. när Sara hade lämnat rummet, hån ler Luke mot oss.
"Vad tänker du göra med Sara?!" Säger jag en anning frustrerat.
"Det behöver du inte oroa dig över just nu. För det är andra saker ni borde oroa er för nu.." säger Luke lågt och lägger sig ifrån pistolen på ett trasigt bord.

Han tar ett par steg närmare mig och Oscar. Och innan jag visste ordet av kände jag ett hårt slag i annsiktet, och efter bara några sekunder ett hårt slag i magen. Jag gnyr till av smärta, jag kan inte direkt slå tillbacka när Luke är typ 1 halv meter längre än mig. Jag hör hur Oscar börjar svära en massa mot Luke men tystnar ganska direkt när han själv får en massa slag i sig.
"Så här går det när man inte håller sin del av avtalet, Omar.." väser Luke i mitt öra. Och sen får jag ett hårt slag så att allt svartnar...

-Sara-

Jag står och väntar i hallen. Jag står tyst och försöker lyssna på deras samtal inifrån det andra rummet. Men efter ett tag tystnar dem och jag hör inget... jag börjar bli orolig och tar ett par steg närmare den stängda dörren. Just när jag tänkte dra ner handtaget öppnas dörren inifrån. Jag backar snabbt, Luke står framför mig och ler sitt äckliga flin.
Jag tittar in bakom honom och inne i rummet ser jag hur Omar och Oscar ligger medvetslösa på golvet, och skymmtar blod på golvet briver dem.

Jag börjar genast försöka ta mig in i rummet där Omar & Oscar är, men Luke tar i mig och börjar släpa mig ut ur lägenheten. Jag skriker så att tårana rinner, jag vill inte..
"Om du inte slutar att skrika snart, så skjuter jag dig! Fattar du?!" Säger han argt. Jag tystnar genast och biter mig i underläppen och fäller en massa tårar. Men Luke släppar bara ut mig från lägenheten, ner för alla trappor och ut på gatan. Jag vet inte vart han tänker ta mig, och jag vet inte heller vad som kommer hända med mig...

-Omar-

Jag vaknar av att Oscar puttar i mig. Jag flyger genast upp från golvet.
"Var är Sara?!" Säger jag stressat.
Oscar sitter vid hörnet och drar handen genom håret.
"Jag vet inte.." mumlar han tyst. Jag känner genast paniken växa inom mig. Jag springer ut ur rummet och letar igenom hela lägenheten. Men Sara är ingenstans... Sara är borta... Han tog henne...

Vi börjar närma oss slutet, bara några kapitel till. Förlåt för så kort kapitel förresten😥 men hinner inte skriva nåt längre. Men nästa kapitel kommer imorgon.

Kram💞

Do you Remember Me?  O.RWhere stories live. Discover now