Del 2

416 8 0
                                    

Saras perspektiv:

Jag är på väg till Omar. Det var länge sen jag var hos honom. När jag knackar på dörren så tar det en stund innan nån öppnar. Efter en stund öppnas dörren. Och där står en morgon trött Omar, med ett svagt leende.

"Förlåt, jag vaknade nyss. Jag var uppe hella natten" sa han och gäspade.

Jag klev in i hallen. Och knyter upp sko snörerna.

"Varför var du uppe så sent då" sa jag med ett leende.

"Sömn problem" sa han med ett kort litet skratt.

Vi går in i Omars rum och sätter oss på hans säng.

(OBS: Det här är i Stockholm. Omar har ett eget hus där, Han bor i det när han är i Stockholm. Men han bor påriktigt i Göteborg. Och jag hittar på att han har ett eget hus i Stockholm så ni vara vet.)

"Du jag most till studion klockan 3 tiden. Vill du hänga med? Då får du träffa dom andra killarna" sa han med ett litet flin på läpparna.

Jag tänkte efter, jag har aldrig träffat dom andra men det vore ändå kul. Så jag nickade som svar.
Han lyste direkt upp i ett leende, och började hoppa ivrigt i sängen.

"Lugna dig Omar" skrattade jag och försökte lugna honom.
"Ska vi se på film?" Sa Omar glatt.

"Okej sure" sa jag med ett flin.
Han tog min hand och började dra ner mig för trapporna mot vardagsrummet.
"Jag går och fixar popcorn, väljer du en film?" Frågade jag.
Han nickade och började leta efter en film. Jag gick ut till köket och började popa popcorn.

När jag var klar gick jag in till vardagsrummet igen. I soffan satt en liten Omar med ett stort flin på läpparna.
"Vad flinar du åt?" Sa jag med ett kort skratt.
Han bara skakade på huvudet och fortsatt att flina.
Jag satt mig ner briver honom.
"Nå? Vilken film?" Sa jag.
Han visade vilken film vi skulle se, det var en läskig film!
"Nej, du vet vad jag tycker om såna filmer!" Sa jag och lagade armarna i kors.
"Haha, jag är ju här du behöver inte vara rädd" sa han och skratade.
Jag var först lite sur, men sen gav jag med mig och vi började titta på filmen.

Redan efter 10 minuter hoppade jag till och var rädd.
Jag gick närmare Omar och höll honom i handen. När det blev riktigt läskigt i filmen skrek jag till och gömde ansiktet bakom händerna.
Omar pausade filmen och försökte lugna mig.
"Sara det är bara en film, är du okej?" Sa han lugnt.
Jag nickade bakom mina händer.
Omar tog försiktigt ner mina händer från mitt ansikte och tittade in i mina ögon.
"Sara lugna dig, jag är här" sa han lugnt och drog in mig i en mysig kram.
Det pirrade i magen när han kramade om mig.. WHAT?! Håller jag på att bli kär? Nej! Nej! Jag inbillar mig.
"Vad är klockan?" Frågade Omar när han hade släppt kramen.
Jag tog upp mobilen.
"Om 10 minuter 15.00" sa jag.
Omar flög upp ur soffan och sprang mot hallen.
"Kom då! Vi ska vara i studion om 10 minuter" ropade han från hallen.
Jag skrattade bara och gick mot hallen och satt på skorna.
När vi kom ut, sprang Omar fram till en moppe.
"Kommer du eller?" Frågade han och räckte fram en hjälm.
"Sen när har du skaffat moppe?" Frågade jag.
"Det är Ogges, jag lånar den. Men kom nu vi har bråtom" sa han stressat.
Jag hoppade snabbt upp bakom honom och satt på hjälmen.
Sen körde vi iväg mot studion.

När vi kom dit var det fullt med en massa foooers utanför studion.
Jag tog ett hårt tag om Omars hand.
Han gav mig en lugnande blick, så jag blev lite lugnare. Vi började gå mot studion. Och efter bara 1 sekund började alla foooers skrika.
Omar hann inte ta några foton med dem. Så han & jag försökte tränga oss genom folk massan. När vi trängdes förbi alla foooers så fick jag en del snälla kommentarer och en del dumma kommentarer. Jag låsades som inget och gick snabbt förbi alla.
Till sist var vi framme vid dörren, Omar & jag gick snabbt in.
Vi pustade ut när dörren stängdes.
"Shit vad mycket foooers" sa jag.
Omar skrattade bara.
"Jag märkte det" sa han. Och vi båda började skratta.
Då kom plötsligt Daff mot oss.
"Omar varför är du sen!?" Frågade han irriterat. Sen vände blicken mot mig.
"Du får inte vara här ine" sa han kort.
"Nej nej Daff, det här är Sara min kompis." Sa Omar snabbt och lagade sin arm om mina axlar.
"Oj förlåt, det har varit så mycket foooers här utanför på sista tiden" sa han med en ursäktande blick.
Jag nickade som svar med ett litet leende.
"Men kom nu, Omar du är sen dom andra väntar på dig. Och Sara du kan titta på då dom övar" sa Daff snabbt och började putta oss in i en dans sal.
När vi kom in i salen satt 3 killar i en soffa och på deras mobiler, dom märkte inte ens att vi kom in.
Omar harklade sig. Och killarna tittade upp från deras mobiler.
"Killar det här är Sara, min kompis" sa han med ett flin och tog min hand.
Killarna reste sig direkt upp från soffan.
En kille med ljust hår och med keps på, kom fram till mig.
"Hej jag är Felix" sa han och blinckade med ena ögat. Jag rodnade lite och nickade. Om jag inte såg rätt så gav Omar, Felix en hård blick?
Sen kom nästa kille fram till mig med ljust tjockt hår.
"Tja jag är Oscar" sa han med ett leende.
"Hej" sa jag till backa med ett leende.
Sen kom sista killen fram med mörkt brunt hår.
"Hej det är jag som är Oscar, men kalla mig Ogge" sa han med ett snett leende.
Jag nickade som svar med ett brett leende.

"Okej då kör vi igång och börjar dansa" sa Daff som just har kommit in i rummet.
Killarna nickade och sprang och byte om. Jag satt ner i soffan och kollade runt i rummet. Då kommer plötsligt en äldre tjej in i rummet med mörkt brunt hår. Typ likadant hår som mitt.
Hon satt ner briver mig i soffan.
"Hej jag hetter Katia, men kalla mig Kat" sa hon glatt.
"Hej jag är Sara" sa jag med ett leende.
Hon skrattade till?
"Jag vet, Omar har pratat ganska mycket om dig" sa hon med ett lurigt leende.
Jag blev lite röd om kinderna så jag tittade snabbt bort och försökte byta ämne.
"Öhm går det bra med the fooo conspiracy?" Sa jag snabbt.
Hon nickade glatt.
"Jepp, vi gör stora framsteg" sa hon.
Just då kommer killarna in.
"Jaha vad snakar ni om då?" Frågade Oscar med ett flin.
"Inget" sa Kat och skrattade.
Killarna vände blicken mot mig, och jag skakade på huvudet och började också skratta.
Killarna ryckte på akslarna och satt på en låt. Jag tror låten hette Whistle.
Dom dansade jätte bra. När dom dansat klart började jag och Kat klappa händerna.
Omar bugade sig framför oss och jag började skratta.
Dom dansade till några fler låtar och när dom har dansat klart till sista låten var dom helt svettiga.
Alla dom tittade på mig och sen började dom flina. Och jag visste precis vad dom skulle göra. Jag reste mig snabbt upp från soffan och började backa.
"Nej tänk inte ens tanken" sa jag.
Då började killarna skratta, sen började dom springa mot mig.
Jag skrek och skratta och sprang runt i hella studion, men till sist fick dom tag i mig och drog in mig i en stor svettig kram.
Alla killarna skrattade när dom hade släppt mig. Och jag satte armarna i kors.
"Tack så himla mycket, nu luktar jag svett" sa jag och försökte vara sur. Men till sist började jag också skratta.
Då kommer Daff in i rummet.
"Killar ni får..." mer hann han inte säga före han såg oss liga på golvet och skratta och helt svettiga.
"Okej jag vill inte veta vad ni håller på med, men jag tänkte säga att ni får börja gå hem nu" sa Daff.
Vi nickade.
"Och killar glömm inte att ni ska uppträda på platan imorgon, ok?" Sa Daff.
"Yes sir, men får Sara följa med?" Frågade Omar ivrigt.
"Visst" sa Daff med ett kort leende sen gick han.

Jag satt nu och väntade på att killarna, utanför deras omklädningsrum.
Efter ett tag kom alla fyra ut.
"Ska vi ha film kväll ikväll?" Frågade Felix plötsligt.
"Funkar för mig" sa Ogge.
"Okej visst" sa Oscar glatt.
Sen ricktades alla blickar mot mig & Omar.
Omar tittade på mig och jag nickade.
"Okej jag & Sara kommer också" sa han glatt.
Vi alla gick mot yter dörren.
När vi kom ut var det fortfarande lika mycket foooers som sist.
Killarna började skriva autografer och tar bilder med dem. Jag stod och väntade på dem utanför foooers cirkeln som var runt dem.
När jag stod där och väntade kom en tjej i min ålder fram till mig. Hon hade blont hår och ganska lite kläder på sig... Jag gissar att hon är en fjortis.
Jag gav henne ett leende och skulle just säga Hej till henne innan hon avbröt mig.
"Jag gör det här klart & tydligt för dig ok? Håll dig bårta från dem! Speciellt Omar! Fattar du!?" Sa hon med en Bitch blick.
Jag blev chokad men sen arg.
"Jag gör Fan vad jag vill, jag är deras vän" sa jag argt och började gå iväg. Men då tar hon tag i min arm och drar till backa mig. Hon var faktiskt ganska stark.
"Men vafan låt mig va!" Sa jag argt, nu blev jag faktiskt trött på henne.
"Din jävel, hörde du inte vad jag sa? Håll dig borta från dem annars!" Sa hon och spännde blicken i mig.
"Annars vadå?" Sa jag argt.
Hon tog ett hårdare grepp om min arm så det tog ont.
"Men släpp!" Skrek jag.
Då slog hon mig med knytnäven rakt i ansiktet.
Jag skrek till och satt händerna för ansiktet.
"Inte så jävla kaksig nu längre va? Du är inte värd dom, du är för ful & för fet för dom!" Sa hon.
Jag blev så himla arg att jag slog henne på käften.
Hon såg först chokad ut men sen blev hon arg, jag menar riktigt arg.
"FANS HORA!" Skrek hon och började slå mig. Hon sparka & slog.
Det sista jag såg var när alla killarna sprang mot mig och ropade mitt namn. Sen blev allt svart.

Shit vad mycket jag har skrivit😱 Nästan 2000 ord!?😥😂
Men nästa del kommer snart.
Ha en trevlig kväll😜😙

Do you Remember Me?  O.RWhere stories live. Discover now