💎 p.o.v. Gwenn 💎
Een klap op mijn tafel laat me schrikken. Ik zit in de les maar was een beetje aan het wegdromen, blijkbaar had de docent dat dus ook door.
"En mevrouw wat denken we er van? Gaan we nog aandacht besteden aan de les of vandaag niet meer?" Ik hoor wat gelach van mensen uit de klas en rol mijn ogen, ja zo leuk he als mensen worden aangesproken door docenten. Het grootste nadeel is nog dat ik deze docent niet echt mag. meneer Dogger ugh alleen die naam is al verschrikkelijk en het feit dat hij Economie geeft maakt het nou echt niet beter.
"Ik was gewoon even aan het nadenken of mag dat niet meer" Het klinkt misschien gemener dan ik het bedoel maar ik word er gewoon gek van, waarom mag niemand meer even een klein momentje voor zichzelf. Alles moet maar met school te maken hebben, als je een berichtje ook maar een berichtje stuurt in de les wisseling of zoiets verwachten ze al dat het vast over school zou gaan, wat denken ze wel niet!? Het is dat ik hierna nog maar 1 jaar heb en dat ik gewoon totaal geen zin heb om naar een andere school te gaan maar ik heb mijn broertje sterk afgeraden om naar deze school te gaan. Maar ik ken Thomas en tja ik kon al verwachten dat hij naar de zelfde school als ik wilde en dat was dus ook het geval en nu loop hij hier ook al rond te huppelen door deze gangen. Niet letterlijk natuurlijk, maar zo zegt hij het zelf ook altijd.
"Ik wil je na de les spreken Gwenn" Ik zucht diep als hij weer terug naar zijn computer loopt en voel een por van Niall naast me. Hij heeft iets in zijn schrift geschreven en ik probeer het stiekem te lezen zonder dat meneer Dogger het door heeft. Such a D. Ik begin te lachen en knik dan.
Niall is mijn beste vriend, onze moeders waren al vanaf de basisschool al vriendinnen en dus eigenlijk vanaf Niall's geboorte, want hij is later geboren dan ik, zijn wij ook al vrienden. Het is wel leuk dat ik gewoon zo'n goeie band met iemand heb want ook al hebben we wel eens ruzie het maakt voor ons niet uit want binnen een uur staat er al iemand met een goed maak cadeautje, wat vaak starbucks is, voor de ander zijn deur omdat we gewoon echt niet zonder elkaar kunnen.
Altijd hebben onze moeder gedacht dat er wel een keer een relatie tussen Niall en mij zou komen, maar daar kwam een verandering in toen Niall uit de kast kwam. Ik wist eigenlijk altijd al wel dat Niall een apart geval was, dat is namelijk ook gewoon zo, maar toen hij me vertelde dat hij homo was wist ik dat hij daarom wat vrouwelijker was dat de 'normale' jongens.
Meneer Dogger geeft het huiswerk op en precies dan gaat de bel waardoor ik iedereen in een razend tempo hun tassen zie inpakken. Ik zucht en pak rustig mijn spullen in, we zijn nu toch uit en het liefst zou ik naar huis willen maar ik moet toch blijven zitten dus heeft het niet echt nut om snel op te ruimen.
"Zou ik op je wachten bij het fietsenhok?" hoor ik Niall vragen als ik met mijn hoofd half in mijn tas zit omdat al mijn tampons uit mijn doosje zijn gevallen. Ik maak een instemmend geluidje en voel dan een por in mijn zij waardoor ik omhoog schiet. Ik zie Niall lachen en lach dan ook als ik hem een por terug geef voordat hij wegloopt. Ik zie meneer Dogger naar me toelopen en als al mijn tampons weer in mijn doosje zitten pak ik een kauwgompje en wil hem net in mijn mond stoppen als meneer Dogger mijn pols vastpakt.
"Geen kauwgom in de les" ik rol mijn ogen en stop dan toch maar het kauwgompje terug. "De les is al afgelopen hoor" zeg ik zacht maar blijkbaar heeft hij het wel gehoord. Hij pakt een stoel en gaat voor mijn tafel zitten, zijn koffie adem is goed te ruiken waardoor ik lichtelijke kots neigingen krijg en het feit dat hij even diep uitademend voordat hij begint met praten maakt het echt niet beter.
"Wat heb je toch de laatste tijd Gwenn. Je besteed totaal geen aandacht aan de lessen." Mijn ogen worden groot. hij maakt een grapje toch? Ik doe altijd mijn huiswerk, ik leer echt facking hard en mijn cijfers zijn altijd achten of hoger, hoe kan hij dit dan zeggen?
"Betekend het de laatste tijd al dat als je 1 keer even aan iets anders denkt dan de les dat ik geen aandacht besteed aan de les? Dit is echt gewoon belachelijk, als mijn cijfers naar beneden zouden gaan oke, maar ik doe facking hard mijn best voor de cijfers die ik haal want ik vind economie gewoon moeilijk maar mijn cijfers zijn niet naar beneden gegaan dus misschien moet u een keer aandacht besteden aan de normale gedragingen van kinderen, want geloof me ik ben volgensmij 1 van de weinige die wél aandacht besteedt aan de lessen" Ik pak boos mijn tas op en loop het lokaal uit. Ik hoor hem mijn naam nog roepen maar loop rechtstreeks door naar de uitgang van de school. Ik loop in een razend tempo de trappen af en loop stug door naar het fietsenhok waar ik Niall zie staan.
"en wat had hij te zeuren?" Vraagt Niall zodra hij me ziet. "Ik besteed blijkbaar geen aandacht aan de lessen" zeg ik als ik langs hem heen loop om mijn fiets te pakken. Ik hoor Niall lachen en geef hem een kleine dodelijke blik als ik mijn fiets van het slot haal.
"Jij bent volgens mij de enige die oplet" hoor ik Niall lachen. "dat zei ik dus ook al en toen liep ik boos weg" Ik hoor Niall heel hard lachen. Ik probeer mijn lach nog in te houden want eigenlijk is het niet zo heel grappig maar door Niall zijn lach moet ik ook lachen. Ik stap op en samen fietsen we het schoolplein af.
"Hoe gaat het nou met die jongen? uhmm..?" ik zie Niall met een vragende blik kijken. "Die jongen, ook wel Louis genoemd, blijkt gay te zijn. Misschien is hij iets voor jou?" Ik zucht maar moet lachen als ik Niall met zijn wenkbrauwen zie wiebelen. "Je bent echt een gek Horan" Lach ik als ik hem een duw tegen zijn schouder aan geef. Hij begint te lachen en in de verte zie ik mijn huis al.
"Blijf je voor wat drinken??" Ik zie hem knikken en samen fietsen we naar mijn huis. Het is bijna standaard dat of Niall bij ons is of andersom dus ik hoef nooit aan mijn ouders te vragen of het goed is of niet. Het voordeel van ouders die je vrienden dus ook al vanaf hun geboorte kennen.
Ik fiets naar de achtertuin terwijl Niall zijn fiets voor wegzet. Via de achterdeur loop ik naar binnen en doe ik de deur voor Niall open die op zijn telefoon zit. "Zo lang duurde dat toch niet" Zeg ik als ik hem binnen laat. Hij begint te lachen en hangt zijn jas op zonder antwoord te geven.
"Cola?" Vraag ik maar omdat ik toch weet dat er geen antwoord gaat komen en ik zie Niall knikken. Ik schenk voor hem een glas cola in en voor mij cola vanille, ik weet dat Niall die niet lekker vind dus ik hoef nooit te vragen of hij die wilt.
"Heb je al wat gehoord van je geheime kerel?" Ik schud mijn hoofd naar Niall. Ik krijg sinds een tijdje brieven, joost mag weten van wie. Het enige wat ik weet is dat het word ge-eindigt met H. meer niet.
"Had ik maar wat van hem gehoord, een naam ofzo"
💎 💎 💎
Okee het heeft even geduurd maar hier is hij dan, nieuw boekkie. Ik hoop dat jullie het leuk gaan vinden. Nu is er nog niet echt speciaals, en ik kan het echt helemaal begrijpen als je dr nog geen ene flikker van snapt, maar dat komt snel. Er zijn natuurlijk nog veeeeeel meer boeken op mijn account dus als je ze nog niet gelezen hebt neem een kijkje (shameless promo hahahahaha)
JE LEEST
Letters || H. S.
FanfictionGwenn van der Veen is een meisje van 17 jaar, niets speciaals. Ze gaat naar school. Heeft haar puber problemen. Haar ouders werken hard en haar broertje Thomas is in de stres fase van de brugklas. Heel normaal, maar Gwenn krijgt af en toe brieven va...