Part 47.

235 17 0
                                    

💎p.o.v. Gwenn💎

"Je gaat vanavond toch wel mee" Niall loop al de hele dag te zeuren dat ik vanavond mee moet naar de kroeg. Of nou ja, kroeg is het niet echt maar een uitgaansplek kan je het ook niet noemen. Het is een soort van uitgaansplek alleen ze zijn alleen open met feestdagen of als ze zelf feesten geven, wat niet zo vaak gebeurt. Maar vanavond is er weer zo'n feest en Niall staat erop dat ik mee ga.

Volgens Niall moest ik 'een lekkere jongen zoeken, hem zoenen en dan met hem naar bed gaan' dat was volgens hem mijn missie voor deze avond. Het zou fijn zijn als ik Harry eventjes kan vergeten. Nou moet dat met alcohol sowieso wel lukken, maar alsnog.

"Ja Niall voor de zoveelste keer. Ik ga echt mee" Het is toch vrijdag avond, dan kan ik prima uitgaan. Dan ben ik maandag weer goed voor gebruik, de rest van het weekend lig ik namelijk met een kater op bed.

"Waar naar toe ga je mee?" Louis voegt zich bij ons en komt naast Niall zitten. We hebben nu toch een huiswerk uur dus de docent maakt er geen probleem van dat we met elkaar aan het praten zijn.

"Vanavond is er weer feest in de Holle" zegt Niall en zodra het uit zijn mond komt is Louis ook enthousiast. Het is iets wat onder de jeugd echt iets is wat je eigenlijk niet mag missen. Het zijn de avonden waar je dronken word, met iemand zoent en als je er echt zin in hebt zelfs nog een one night stand kan krijgen. Drie dubbele bonus dus voor de jeugd van tegenwoordig.

Ik richt me weer eventjes op mijn geschiedenis schrift, het enige vak waar ik uit mezelf echt goed voor sta. Het enige vak dat me ook aanspreekt en waar de docent ook nog eens leuk van is.

"Joehoe studie?" ik kijk op uit mijn schrift naar Louis en Niall. "wat is er?" Ze lachen en ik kijk ze vragend aan. "Vanavond indrinken en pizza bij mij, jij kleed je godse sexy aan en zorgt ervoor dat elke jongen daar vanavond met je wilt seksen en dan hopen dat Harry er is en dat hij ziet wat hij heeft laten lopen." Ik proest mijn drinken uit van het lachen.

"Als ik dat doe is het enige wat Harry heeft laten lopen een slet. Sorry guys maar ik ga dat echt niet doen, ik ga me gewoon wel wat leuker aankleden maar niet 'godse sexy' want ik wil niet het sletje zijn die iedereen neemt." Louis kijkt me begrijpelijk aan.

Dit is dus het makkelijke van jongens als vrienden hebben. Als je iets niet wilt dan is het ook gewoon nee, en dan komt er niet nog een hele discussie over waarom je het niet wilt en dat het beter is om het toch wel te gaan doen. Het is gewoon echt irritant dat iemand een 'nee' niet kan accepteren terwijl het dan mijn rechten zijn om iets te weigeren.

"Maar de pizza en het indrinken houden we er wel in" Zeg ik dan nog als toevoeging. Bij die kroegen is de drank altijd zo ziekelijk duur dat je daar van 1 shotje bijna al je geld kwijt bent, nou is dat misschien wel een beetje overdreven maar toch. Voordeel dan weer van vrouw zijn is als je nou eenmaal een goeie jongen voor de avond hebt gevonden dat die het, als hij tenminste een echte gentleman is, betaald.

Ik pak mijn telefoon en oortjes erbij als teken voor Niall en Louis dat ze me nu met rust moeten laten en dat ik aan het werk wil. Blijkbaar snappen ze de hint want ze praten samen verder over het feit dat ze voor Niall ook weer eens een 'geile kerel' moeten zoeken en dat Louis ook wel weer eens een meisje in zijn kamer wilt. Dit soort gesprekken wil ik niet eens volgen dus is het maar goed dat ik nu met mijn eigen werk verder ga.

Ik zet mijn muziek op en ga verder met mijn geschiedenis opdracht. Ik moet een verslag maken over de wetten die in begin 1900 in Nederland zijn ingevoerd, echt verschrikkelijk want ik heb dan precies weer niets met die wetten en ik snap ook niet waarom je dat krijgt bij geschiedenis, maar dat is een andere zaak.

Ik verdiep me in een paar wetten en droom dan een beetje weg bij het idee hoe het vroeger was toen die wetten nog niet bestonden. Hoe het was toen je nog niet verplicht naar school moest, maar dan misschien moest gaan werken omdat je ouders arm waren.

Ik raak zo verdiept in mijn gedachten dat ik helemaal niet doorheb dat de bel is gegaan. Het is dat Niall me heen en weer schud waardoor ik mijn oortjes uitdoe en hem vragend aankijk. "De bel is zo'n 5 minuten geleden gegaan" Lacht hij dan. Ik kijk de klas door en zie niemand meer zitten waardoor een kleine schaamte over me heen gaat.

Dat is dan weer het leuke van geschiedenis, ik kan er helemaal in wegdromen. Nou heeft dat ook zo zijn nadelen zoals het feit dat het dus ook op school gebeurt. Maar het is iets waar ik me altijd in kan verdiepen zonder me te vervelen.

"Waarom ga je geen geschiedenis studeren?" Vraagt Niall dan ineens. Ik kijk hem vragend aan waardoor hij verder praat. "Je geniet altijd zo van geschiedenis, ik snap niet hoe maar oke dat ben ik. Maar als je het zo leuk vind waarom ga je het dan niet studeren. Je houd je bezig met alles wat met geschiedenis te maken heeft en je kan er ook nog later je beroep van maken ook." Ik denk na, ik heb er al een paar keer over na gedacht om iets met mensen te doen of dat ik misschien een opleiding tot docent zou kunnen doen. Maar als ik geschiedenis ga studeren kan ik dan nog kijken of ik verder wil in echt geschiedenis of daarmee juist doorwil in het lesgeven.

"Niall je bent geweldig" Ik vlieg hem om de nek en begin te lachen. "ik weet het. Ik weet het" Lacht hij. "Kom nu gaan we naar huis en ga jij je leuk aankleden"

Letters || H. S.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu