Part 57.

225 22 1
                                    

💎 p.o.v. Gwenn 💎

Langzaam gaan de dagen voorbij. Een week is nu voorbij en ik heb Harry nog geen een keer gesproken. Natuurlijk sturen we elkaar berichten en bellen we af en toe, maar ik heb hem niet vast kunnen houden. Tot vandaag.

Ik vond vanmorgen weer een briefje. Dit keer in mijn geschiedenisboek. Ik heb mijn god geen idee hoe hij hem daar heeft gekregen, aangezien die altijd op school ligt.

Dit keer was het alleen geen lang verhaal. Geen verhaal over hoe en waarom hij van mij houdt. Het enige wat er stond was: 'vanavond 8 uur haal ik je op. Trek wat leuks aan ;) x'

Dus ik ga ervan uit dat hij me op een date neemt. Ik ben alleen zo nieuwsgierig wat hij dan wilt doen.

Ik zit met Niall te facetimen zodat hij me kan helpen. Vandaag waren we vrij in verband met rapport besprekingen. Niall mocht alleen van zijn vader niet weg, omdat misschien iemand bij zijn huis kon komen met een belangrijk iets.

"Moet ik een jurkje aandoen, of kan iets anders ook?" Ik graai door mijn kledingkast, maar kan eigenlijk niets vinden. "Ik zou geen lange broek aandoen als je dat bedoeld" ik kijk lachend om naar mijn telefoonscherm. Niall kent me te goed.

"Waacht" roep ik naar Niall. Ik graai nogmaals door mijn kast en pak dan een zwart A-lijn rokje. Ik laat hem aan Niall zien en hij krijgt meteen een grijns op zijn gezicht.

"Eindelijk heeft mevrouw een keer wat van mij geleerd" ik steek lachend mijn middelvinger naar hem op en kijk dan in de kast naar een leuk topje erbij. Ik hou het bij een wit shirt met 2 rozen. Die kan ik dan in de rok doen.

Ik laat de combinatie aan Niall zien en hij steekt zijn duim op als goedkeuring.

Ik loop even naar de badkamer zodat ik me kan omkleden. Ook al is Niall homo, vind ik het toch niet meer fijn na alles wat er met Harry is gebeurd om mijn lichaam te laten zien. Ik deed het altijd wel, het boeide hem namelijk toch niets.

Ik trek mijn kleren aan en kijk dan in de spiegel. Als ik mezelf zo zie vraag ik me af waarom ik niet vaker rokjes draag. Het staat me best leuk.

Ik loop mijn kamer binnen en roep Niall die waarschijnlijk op zijn bed ligt. Hij komt het beeld weer inlopen en begint enthousiast te klappen. Ik draai een rondje en moet lachen om alle opmerkingen die Niall maakt.

"Wauw Harry weet niet wat hem te wachten staat" ik merk dat ik begin te blozen door Niall's opmerkingen.

"Wat ga je met je haar doen?" Ik ga zitten aan mijn make-up tafel en kijk naar mezelf in de spiegel. "Ik denk dat ik het ga stijlen." Het was meer een bevestiging als een vraag, maar toch knikt Niall.

Zachtjes zet ik muziek aan en borstel ik mijn haar door. Mijn gedachten gaan alle kanten op. Van wat we gaan doen vanavond, tot de vraag of ik misschien wel mijn examens volgend jaar mag doen.

Langzaam ga ik met de stijltang door mijn haar en zie ik mijn kleine krullen, die zijn gevormd door mijn knot, verdwijnen. Ik kijk naar mijn telefoon en zie Niall op zijn bed liggen. Waarschijnlijk kijkend naar de foto's die boven zijn bed hangen.

"Niall. Hoe gaat het nu met jou en die jongen?" Vraag ik dan om weer een gesprek te beginnen. Verbaasd kijkt Niall op naar mij, waarschijnlijk had hij niet door dat ik zag dat hij met iemand praatte.

"Uhm..welke jongen?" Probeert hij nog maar ik kijk hem streng aan waardoor hij weet dat ik daar niet intrap.

"Hoe weet je het?" Vraagt hij dan. Ik begin te lachen. "Ik heb ogen Niall. Je stuurt de hele tijd berichtjes naar hem en glundert helemaal als hij wat terug stuurt. Ik ben niet gek." Ik zie hoe er blosjes op Niall's wangen ontstaan.

"Hoe heet hij?" Ik zie Niall even glimlachend naar zijn telefoon kijken en dan weer naar mij. "Thommie" ik laat een kleine 'awh' horen en zie Niall blozend wegkijken.

We praten nog even door over Niall en Thommie en ondertussen ben ik al begonnen met mijn make-up.

"Hoe laat komt Harry eigenlijk?" Ik kijk voor de zekerheid even op de kaart. "8 uur. Hoe laat is het nu?" Ik zie Niall naar een klok kijken.

"Uhm. Half 8" ik schrik van zijn antwoord. Ik had Niall om half 7 gebeld. Ik kan niet geloven dat er al een uur voorbij is en dat ik nog maar een halfuur heb.

"Shit" zeg ik zachtjes maar Niall lijkt het te hebben gehoord. Ik ga snel door met mijn make-up en laat Niall nu vooral praten over Thommie terwijl ik luister.

Hij praat vol trots over hem. Zo praat ik denk ik ook over Harry. Ik praat niet zoveel over hem als dat ik altijd deed. Louis vind het nog steeds niet zo heel fijn dat we weer wat hebben. Hij accepteert het, hij wilt me alleen beschermen.

Ik leg mijn mascara weg en kijk dan naar mezelf. Ik vergeet wat, ik weet het zeker. "Wenkbrauwen" hoor ik Niall zeggen, waardoor ik het al weet. Ik begin te lachen en bedank hem dan.

Nog snel doe ik mijn wenkbrauwen en als ik dan naar mezelf kijk ben ik best trots op het eindresultaat. Ik ben nooit van veel make-up geweest. Het ziet er ook natuurlijk uit.

In mijn gedachten geef ik mezelf een schouderklopje. Ik kijk naar Niall die grappend naar me fluit. Ik pak nog even wat parfum en doe dat op gevolgd door wat deodorant.

"I'm ready" precies als ik dat zeg hoor ik beneden de deurbel gaan. Ik begin te lachen, maar toch beginnen er zenuwen te komen. "Perfect getimed. Veel plezier lieverd" zegt Niall voordat hij ophangt. Ik glimlach nog even en doe een pepermuntje in mijn mond.

"Lieverd. Harry is er" ik raap nog even wat moed bij elkaar en loop dan naar de trap.

Letters || H. S.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu