💎p.o.v. Gwenn💎
De dagen zijn nog nooit zo langzaam voorbij gegaan. De dagen zijn volgepropt met toetsen en als die eenmaal klaar zijn dan is het weer leren voor de volgende toets. Vandaag ik gelukkig de laatste toets en dan zit het schooljaar er zo goed als op.
Harry is al klaar met zijn toetsweek, hij had een dag minder omdat hij op een dag twee toetsen had. Ik ben dan wel blij dat ik dat niet heb want twee toetsen op een dag wordt echt te veel.
Toch voelt het gek om toetsen te maken en te weten dat Louis dit moet inhalen. Vele docenten zeggen dat ze met ons meeleven, het begrijpen als de concentratie weg is. Ondertussen doen ze er niets aan en geven ze ons nog even veel werk.
De laatste toets is economie, iets waar ik altijd al moeite mee heb gehad. In het begin hielp Niall me nog met een soort bijles, maar sinds ik wat met Harry heb is dat er niet meer van gekomen. Toch lijkt mijn concentratie ergens in Dubai te liggen.
De hele week heb ik al bijna geen toets af kunnen krijgen, mijn hoofd doet er nu gewoon wat langer over. Al lijkt het bij deze wel alsof ik compleet vastloop.
Ik probeer met een soort hulpkreet-blik naar mijn docent te kijken. Ik mag die kerel niet en hij mij niet dus dat helpt niet echt. Hij lijkt het nu ook niet te merken en gaat gewoon door met het nakijken van andere proefwerken. Als je nu zacht je boek zou pakken zou hij het nog niet eens doorhebben.
Als ik naar mijn toets blad kijk zucht ik diep. Ik ben pas bij vraag 4 van de 19 en volgens mij is er tot nu toe nog geen antwoord goed. Als ik net vraag 5 wil lezen hoor ik de bel gaan wat betekend dat de les voorbij is. Iedereen lijkt zonder moeite hun complete toets in te leveren terwijl ik nog naar mijn blad kijken. Veel slechter kon ik het niet doen.
Ik loop naar het bureau en lever daar mijn blaadje in. Natuurlijk heeft mijn docent het door en kijkt hij naar mijn blaadje. "Hoe kan het dat je maar 4 vragen hebt?" Hij kijkt me streng aan en het enige wat ik kan doen is mijn schouders ophalen.
"Mijn hoofd staat er niet naar" voordat ik een hele preek krijg pak ik mijn tas en loop ik het lokaal uit. Buiten staat Harry te wachten, dat hadden we afgesproken. Als ik buitenkom zie ik hem inderdaad meteen, het lijkt wel alsof mijn blik door hem aangetrokken word.
"Heei liefje ging je toets goed?" Ik knuffel mezelf tegen hem aan en schud mijn hoofd. Ik voel hoe hij met zijn handen door mijn haar gaat en een kusje op mijn hoofd plaats. "1 onvoldoende moet geen kwaad kunnen" hoor ik hem zachtjes zeggen waar ik op knik. 1 niet nee. Ik denk alleen niet dat het bij 1 blijft..
Samen fietsen we terug naar mijn huis. Het voelt anders, want bijna altijd als Harry me ophaalt doet hij dat met zijn auto. Het is nu zulk mooi weer dat het zonde zou zijn om in een auto te zitten.
"Moet Louis nou dit jaar over gaan doen?" Ik kijk naar Harry, die vraag had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Maar ik heb er ook nooit over na gedacht. Ik ging er altijd van uit dat hij wel over zou gaan, ik zou het ook lullig vinden als dat niet zo zou zijn. Al heeft hij toch aardig wat toetsen gemist.
"Ik zou het echt niet weten Harry, ik hoop het niet" Ik zie hem knikken. Hij weet dat ik het niet zo graag over Louis heeft, dat is ook waarschijnlijk de reden dat hij nu er niets meer over zegt. Ik hoop gewoon dat Louis snel weer wakker word, hoe langer hij er ligt des te groter de schade achteraf kan worden.
Samen lopen we mijn huis naar binnen. Er is nog niemand, maar het zou niet lang duren voordat Thomas ook thuis is. Hij had zonet ook zijn laatste toets, dus voor ons allebei zit het schooljaar er zo goed als op. Ik loop naar de keuken en zet het koffiezetapparaat aan. Als ik op het aanrecht ga zitten komt Harry er ook net aanlopen.
Hij komt voor me staan en kijkt me glimlachend aan. "Zullen we over 2 weken naar Italië?" Zijn vraag overweldigt me een beetje, waardoor ik begin te lachen. Over 2 weken zou eigenlijk best goed uitkomen. Mijn ouders hebben dan nog geen vakantie, maar dat is dan mijn officiële eerste vakantieweek. Ik knik en geef hem dan een kus.
Ik hoor de deur opengaan en niet veel later zie ik Thomas in de keuken verschijnen. Ik kijk hem glimlachend aan. "Hoe ging je toets?" Hij haalt zijn schouders op en pakt een glas waar hij cola in schenkt. "Denk wel goed, weet het niet echt. Bij jou?" Ik begin twijfelend te lachen waardoor hij me vragend aankijkt. "Vraag het maar niet" Hij lijkt het te begrijpen en loopt lachend weg.
Ondertussen is de koffie klaar en schenk ik voor mij en Harry in. Ik geef hem zijn mok en in ruil daarvoor krijg ik een kus. Ik vind het leuk hoe simpel onze relatie af en toe lijkt, al is het niet zo makkelijk geweest als de buitenwereld zou denken.
"Dus Italië? Wil je nog speciale dingen zien?" Ik haal mijn schouders op en neem een slok. "Het maakt mij eigenlijk niet zo heel erg uit, ik vind alles wel leuk" Ik zie hem nadenken en knikken. Hij pakt zijn telefoon erbij waardoor ik nieuwsgierig naar hem kijk. Ik wil meekijken, maar zodra hij dat doorheeft zet hij een stap bij mij vandaan. "Niet zo nieuwsgierig, ik wil ook wel eens een verrassing voor je hebben" Ik rol mijn ogen en zucht.
"Wat deed je daar nou mevrouw" Hij kijkt me streng aan en ik doe hetzelfde als net. Ik weet dat hij dat niet wilt, daarom deed ik het juist. " Doe dat nooit meer." Ik zet mijn koffie neer en kijk hem uitdagend aan. "En wat wil je eraan doen" Voordat ik het weg lig ik op zijn schouder en wordt ik naar boven gebracht.
JE LEEST
Letters || H. S.
FanfictionGwenn van der Veen is een meisje van 17 jaar, niets speciaals. Ze gaat naar school. Heeft haar puber problemen. Haar ouders werken hard en haar broertje Thomas is in de stres fase van de brugklas. Heel normaal, maar Gwenn krijgt af en toe brieven va...