💎p.o.v. Gwenn💎
Ik kijk om me heen als ik door de gangen loop en het lijkt hetzelfde, iedereen is rustig aan bezig met zijn eigen dingen, voeren gesprekken met mensen om hun heen en kijken naar de mensen om hun heen. Maar er hangt een spanning, eentje die ik maar al te goed begrijp. Ik was het helemaal vergeten, maar vanmiddag zijn de audities voor de schoolmusical, iets wat bij onze school altijd wel een groot iets is.
Het is dat Niall het me vertelde anders was ik het gewoon vergeten, maar ik zit nu dus in de twijfel of ik wat moet doen of niet. Ik denk namelijk wel dat ik iets kan doen in de musical en het lijkt me ook best leuk, maar ergens heb ik zoiets van 'nee geen zin kost te veel moeite' en ik weet dat dat niet de goeie inzet is voor zoiets groots.
Niall probeert me te overtuigen het toch te doen aangezien ik volgens hem de perfecte 'Baby' zou zijn, maar ik zit ook weer met het probleem dat je als Baby zijnde moet zoenen met Johnny en ik weet niet of ik dat nu wel kan. Aangezien ik ten eerste niet weet wie dat wordt, ten tweede omdat ik Harry heb en ten derde omdat ik eigenlijk sowieso niet met een random persoon wil zoenen of het nou voor een stuk is of niet.
"hee joehoe aarde aan mevrouw Gwenn" Ik voel hoe ik aan mijn schouder geduwd wordt waardoor ik bijna omval. Ik kijk met een boze blik naar Niall die begint te lachen en vraag hem dan wat er is. "Ik vroeg of je nou zo erg aan het twijfelen bent over die musical?" Ik knik als antwoord en pulk aan de velletjes van mijn nagels, een hele slechte gewoonte ik weet het maar toch blijf ik het doen.
"Als je zo erg twijfelt moet je het gewoon niet doen, dan ga je het namelijk met tegenzin doen" daar heeft hij gelijk in, het is niet dat ik het helemaal niet wil maar er is wel een kans dat ik het misschien met tegenzin ga doen als ik het toch wel ga doen.
"Ik denk er nog wel even over, we hebben toch nog tot kwart over 3 tot dat het is en ik ga toch ook nog bij jou kijken dus als ik er dan nog niet uit ben kan ik dan altijd nog kiezen" Ik zie Niall kiezen en ondertussen zijn we al bij de aula beland. Ik ga aan de tafel zitten en pak mijn eten en drinken erbij waarna ik gewoon rustig een gesprek aan ga met Niall.
Ik voel ineens mijn telefoon meerdere keren trillen waardoor ik hem uit mijn zak pak. Ik kijk op het scherm en zie dat ik 6 berichtjes van Harry heb.
'Hee liefje'
'liefje ik ben op je school'
'waar zit je?'
'of heb je nog les?'
'ik wacht dan wel op je hoor'
'cause i love u ❤️ 'Ik kijk met een grote glimlach en stuur hem dan een berichtje dat ik in de aula zit voordat ik me weer naar Niall toe keer. "Wie was dat nou weer?" lacht hij. Ik voel mijn wangen langzaamaan rood worden en zie hoe Niall grinnikt. "Harry zeker?" ik knik als antwoord, het is grappig om te merken dat Niall al weet dat het over Harry gaat zonder dat ik het vertel, het is dus blijkbaar echt aan me te zien, hoe erg ik het ook probeer te verstoppen.
"Hij komt even lang" ik kijk glimlachend naar een Niall die een broodje in zijn mond propt. Ik voel ineens een tikje tegen mijn linkerschouder waardoor ik die kant op kijk, maar zie er niemand staan. Ik kijk dan over mijn rechterschouder en zie daar Harry staan waardoor ik lachend met mijn ogen rol.
Ik sta op en geef hem een knuffel en een klein kusje, ik wil niet te veel aandacht op me krijgen, ik ben daar nooit echt van en al helemaal niet middel in een drukke aula.
"wat lief dat je even langskwam, heb je zelf geen les?" Ik ga weer zitten en zie Harry zijn hoofd schudden voordat hij naast me gaat zitten. "Nee 2 tussenuren dus toen dacht ik, ik kijk even of jij nu tijd hebt" ik glimlach en pak zijn hand lichtjes vast die op tafel licht.
"Oh Harry dit is trouwens Niall, mijn beste vriend." Precies op dat moment komt Louis ook aanlopen en gaat ook aan de tafel zitten. "Is dit dé man?" plaagt Louis naar me en ik knik naar hem. "Ja, Louis dit is Harry, Harry dit is Louis een andere beste vriend" Ik zie hoe zij ook elkaars handen schudden en ik glimlach tevreden, hij lijkt niet jaloers of zoiets, en dat is wel fijn. Ik weet dat ik zelf wel een beetje jaloers kan zijn als er hele mooie meiden bij hem zijn of zoiets, maar dat is dan vooral omdat ik dan het gevoel krijg dat hij hun misschien mooier kan vinden of liever of noem maar op. Het is vooral dat ik dan onzeker wordt dat hij dat meisje misschien leuker vindt dan mij en dat vreet dan gewoon aan me.
Ik eet langzaam mijn broodje op en hoor hoe Harry met Niall en Louis een gesprek voert terwijl ik met zijn vingers speel. Ik kijk naar hoe groot zijn handen zijn en hoe gespierd ze zijn. Ik volg zijn aders met mijn vingers en raak er gewoon niet verveeld door. Ik houd ervan om zijn lichaam te onderzoeken, dat klinkt misschien heel anders dan ik het bedoel, maar ik vind het gewoon mooi om te zien hoe zijn aders lopen en hoe zijn spieren zich aan kunnen spannen bij kleine aanrakingen.
"Gwenn?" Hoor ik van Niall's kant komen, ik kijk naar hem op met een vragende blik waardoor hij weet dat hij mijn aandacht heeft. "We moeten weer naar de les" Ik zucht diep, ik heb helemaal geen zin in de les, we hebben nog 2 uur te gaan en dan die audities maar ik heb er gewoon totaal geen zin in, ik wil nu gewoon bij Harry zijn en met hem kunnen knuffelen.
"Liefje je moet echt gaan" Ik kreun mopperend waardoor hij begint te lachen, maar ik sta dan uiteindelijk toch op gevolgd door Harry. Ik knuffel hem weer maar nu langer en als ik terugtrek trekt hij me weer stevig tegen zich aan waardoor ik begin te lachen.
"Harry ik moet echt gaan" lach ik naar hem en hij moppert nu ook zachtjes. Ik trek terug uit de knuffel en geef hem dan een kus. "Als je zo thuis bent wordt je verwend" Fluistert hij in mijn oor waardoor mijn ogen groot worden. Ik zie hem grijzend naar me grijzend terwijl ik meegesleept wordt door Niall naar het lokaal waar we hebben. Voordat we de bocht omgaan om de gang in te gaan zwaai ik nog een beetje beduusd van wat hij net zei en ik hoor hem hardop lachen.
JE LEEST
Letters || H. S.
FanfictionGwenn van der Veen is een meisje van 17 jaar, niets speciaals. Ze gaat naar school. Heeft haar puber problemen. Haar ouders werken hard en haar broertje Thomas is in de stres fase van de brugklas. Heel normaal, maar Gwenn krijgt af en toe brieven va...