Part 82.

169 16 0
                                    

Oops het was al weer een tijdje geleden😅 langzaam aan begint het einde eraan te komen. Het duurt nog eventjes, maar ik wilde jullie vast vertellen dat ik bezig ben met het afronden.
❤️

💎p.o.v. Gwenn💎

"Lieverds.....wakker worden" De zachte stem van Anna maakt me wakker. Ik maak een soort van normaal geluid om te laten merken dat ik wakker ben. Ik hoor Anna lachen, rustig doe ik mijn ogen open. Harry en ik zijn op de bank in slaap gevallen. Harry is nog steeds aan het slapen, hij ligt er heel schattig bij met zijn mond een klein beetje open.

"Hoe laat is het?" Vraag ik zachtjes, ik kijk om me heen om te kijken of ik een klok kan vinden, maar helaas. "Half 6" zegt Anna alsof het niets is. We lagen hier om kwart over 2. We hebben toen even gepraat dus zeg dat we allebei rond een uur of 3 in slaap zijn gevallen. Dat betekend dat we gewoon 2 en een half uur hebben geslapen, overdag.

"Oh uhm, nou kan ik helpen met het eten?" Ik sta rustig op, proberend Harry niet wakker te maken. Anna knikt en loopt voor me uit naar de keuken toe. Ik volg haar en was mijn handen voordat ik begin met het snijden van de groentes.

"Gwenn... mag ik vragen waarom jij en Harry uit elkaar waren gegaan?" Een beetje versteld van de vraag snijd ik bijna in mijn vinger. "Ik wilde het nooit vragen, omdat ik het iets tussen jou en Harry vind, maar mijn nieuwsgierigheid neemt het een beetje over." Ik kijk glimlachend naar haar en leun tegen het aanrecht.

"Ik wil het wel zeggen, ik denk alleen dat je er niet heel erg blij van wordt" Vragend kijkt Anna mij aan. "Het kwam door iets wat Harry heeft gedaan, wat totaal niet bij hem past" Nog steeds kijkt Anna mij vragend aan.

"Ik weet niet of ik het moet vertellen. Ik ben bang dat je boos op Harry wordt..." Anna kijkt me geruststellend aan. "Als zelfs jij hem kon vergeven, moet ik dan denk ik niet gaan zeuren." Ik moet lachen en knik dan. Ze heeft gelijk, al wil ik echt niet dat ze anders over Harry gaat denken.

Ik ga op het aanrecht zitten, terwijl Anna verder gaat met het koken. "Oké uhm, ja waar begin ik" Anna kijkt naar me en haalt haar schouders op. "Ik neem aan bij het begin" Ik lach en knik dan.

"Oké uhm, ik weet niet of je weet hoe Harry en ik in contact zijn gekomen?" Anna schud haar hoofd. "Nou ik kreeg op een gegeven moment ineens brieven. Van een anoniem persoon, het enige wat er stond aan het einde was H." Ik zie Anna lachen en hoor haar 'typisch' in zichzelf mompelen.

"Ik was Harry toen toevallig in het park tegen gekomen en was per ongeluk tegen hem aangebotst. Nou ja van het een kwam het ander, ik kreeg zijn nummer en had hem naar mijn schoolfeest uitgenodigd. Daar was wat met mijn broertje gebeurt en de volgende dag kreeg ik een brief met de vraag daarin hoe het met mijn broertje ging. Vanaf toen wist ik dat de brieven dus van Harry kwamen." Ik klim van het aanrecht af om weer verder te helpen, aangezien ik de blik van Anna wil ontwijken.

"Nou toen gingen we dus een tijdje samen, we uhm waren al eens met elkaar naar bed geweest." Ik voel hoe mijn wangen rood worden, maar Anna lijkt er niet op te reageren. "Na een paar maanden kwam ik erachter dat hij naar zijn vrienden foto's van mij had gestuurd. Foto's waar ik naakt was." Ik voel hoe Anna geschrokken naar mij kijkt.

"Ik was gebroken en hoefde hem nooit meer te zien. Toen kwam ik hem weer tegen in een soort kroeg en sloeg hij een jongen waarmee ik aan het praten was op de grond omdat in zijn woorden 'niemand aan zijn meisje mocht zitten'. Ik was laaiend op hem, maar de volgende ochtend werd ik door hem gebeld. Dat was toen hij zijn voet had gebroken. Ik kon niet anders dan hem helpen, en achteraf denk ik ook dat hij dat wist. Want bij het ziekenhuis hebben we heel veel gepraat. Hij vertelde mij dat hij werd gechanteerd om mijn foto's door te sturen, anders zou er wat ergs met mij gebeuren." Alweer voel ik hoe Anna geschrokken naar mij kijkt. Ik voel ineens armen om mij heen waardoor ik me omdraai. Harry staat daar met een glimlach en geeft me een kusje op mijn hoofd.

"Daarna heb ik Gwenn gesmeekt of we het weer konden proberen, dat wilde ze. Je weet nog hoe gelukkig ik toen thuis kwam. Het enige wat ze nog had gezegd was dat we weer helemaal overnieuw zouden beginnen. Nou dat heb ik letterlijk genomen, ik ben weer brieven gaan schrijven en na veel liefde, veel kusjes en veel uhm andere dingen....." Harry valt even stil. "Zijn we nu hier" maak ik zijn zin af.

Anna lijkt even alles te moeten verwerken. Ik begrijp het, het is niet zomaar een verhaaltje dat iemand heeft gelogen of zoiets. "Harry....als je het ooit waagt om dit nog eens te doen en ik kom er achter...." Harry kijkt nep geschrokken en duikt achter me. Ik begin te lachen en trek Harry weer overeind.

"Dit gaat niet nog eens gebeuren, ik weet dat ik voor altijd bij Gwenn blijf. Ik heb die fout al 1 keer gemaakt en zal mijn meisje nooit meer zoveel pijn doen." Ik kijk glimlachend om en geef hem een klein kusje.

"Ik ben blij dat je het wilde vertellen Gwenn" Anna komt naar me toe en knuffelt me. "En als hij het nog eens doet hak ik er persoonlijk iets af" fluistert ze in mijn oor waardoor ik in lachen uitbarst. "Maar dan moet je het wel vertellen. Afgesproken?" Ik lach en knik dan.

"Wat zei je nou?" Vraagt Harry waardoor ik begin te lachen. "He-le-maal niets, zeker niet voor jouw oortjes... Nou ga maar weer slapen of zoiets daar zijn jullie goed in, dan maak ik het eten wel af" Harry en ik lopen de keuken uit.

Harry pakt mijn hand en leid me richting de trap. "Ik weet nog iets anders waar we goed in zijn."

Letters || H. S.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu