💎p.o.v. Gwenn💎
Zodra de les is afgelopen pak ik mijn telefoon erbij. Ik heb nu een leswisseling van 5 minuten dus zat tijd om even te kunnen lezen, aangezien ik nu niet van lokaal hoef te wisselen.
'Als je je er niet fijn bij voelt, waarom wil je hem dan zo graag helpen. Je hoeft niet altijd iedereen met een probleem of dergelijk te helpen, hoe slecht het misschien kan voelen als je het een keer afwijst. Je hebt daar ook een te groot hart voor, maar wat je zegt klopt wel. Om nu te gaan zeggen dat je t niet wil terwijl je al ja hebt gezegd is wel een beetje gemeen. Ik heb er ook niet zo'n fijn gevoel bij want je weet nooit wat die kerel wilt doen, maar om het nu af te zeggen kan eigenlijk echt niet. Misschien is het een idee dat ik vrijdag meega? Of juist als dat niet kan dat ik 100% beschikbaar blijf zodat als er ook maar iets gebeurt dat ik meteen naar je toe kan gaan om je te helpen?'
Ik snap niet hoe ik er niet aan heb kunnen denken om te vragen of Harry misschien meekan, het zou raar zijn als dat niet kan, ergens ook juist weer logisch omdat hij het aan mij vroeg en niet aan mij en Harry maar ik kan het altijd nog vragen.
Ik stuur Harry een bedankje voor zijn advies terug en dat ik zo aan Liam zou gaan vragen of hij misschien mee zou kunnen.
Precies op dat moment loopt Liam de klas binnen, ik wist helemaal niet dat ik nu les met hem zou hebben maar het komt alleen maar goed uit. Ik roep hem en zodra hij doorheeft wie hem riep loopt hij naar me toe.
"Heei wat is er?" Vraagt hij met zijn wenkbrauwen gefronst. "Uhm, nou omdat wij niet zoveel met elkaar praten enzo voelde ik me er niet heel lekker bij om alleen naar jouw huis te komen vrijdag, maar wil het zeker niet afzeggen omdat ik het je al beloofd heb. Maar is het een idee dat Harry misschien met me mee kan?" Ik zie hem even nadenken en in zijn nek wrijven voordat hij me weer recht aankijkt.
"Ik snap dat het niet heel goed dat omdat we zo weinig praten dat het een beetje raar is om jouw te vragen, maar ik ken geen ander meisje die dit voor me zou doen en ik weet dat mijn zusje liever een meisje om zich heen heeft dan een jongen die ze niet kent. Maar als Harry erbij is denk ik dat het wel een beetje te onbekend voor haar word waardoor ze alleen maar naar mij toe trekt, maar ik moet dus even naar de tandarts dus het lijkt me niet zo slim, sorry"
Ik knik en wuif zijn sorry weg, ik snap het ook wel. Ik had ook niet meegekregen dat hij weg moest en snap dan dat zijn zusje een beetje beduusd is of juist ongemakkelijk door alle nieuwe gezichten, dan kan ze inderdaad beter 1 nieuw gezicht hebben, wat dan ook een meisje is, in plaats van 2 waarvan er ook nog eens 1 een jongen is.
Het is niet dat jongens niet kunnen letten op kinderen of dergelijk, maar ik weet nog van vroeger dat toen ik nog een oppas had en Thomas er ook al wel was maar nog heel jong was hadden wij eerst een jongen als oppas. Maar ik met mijn eigenwijze hoofd wilde dat echt totaal niet 'want het was een jongen' dus toen kregen we daarna een meisje als oppas en dat was toen in mijn opzicht helemaal geweldig. En ik denk dat ik niet het enige kind ben die dat heeft.
Liam gaat ergens anders zitten als de docent binnen komt en ik pak nog snel even mijn telefoon erbij om Harry het verhaal uit te leggen. Hij zegt dat hij het snapt, maar toch wel graag actief wil blijven, omdat hij het ergens nog niet verwacht dus moet ik hem bellen als er ook maar een klein probleempje is.
Ik vind het wel lief hoe voorzichtig Harry is, of misschien is voorzichtig niet het goeie woord. Misschien is het wel bezorgdheid of dergelijk. Gewoon dat je weet dat hij het beste met me voorheeft en er alles aan doet dat alles goed met me gaat. En dat hij voorzichtig met me doet, dat hij rekening met me houd en ook er altijd zou zijn als het juist een keer niet goed gaat.
Ik laat aan Niall lezen wat Harry heeft gestuurd en na het lezen kijkt hij glimlachend naar me. "Waarom valt Harry nou op meisjes?" lacht Niall naar me waardoor ik ook begin te lachen. "Serieus, zo'n jongen wilt iedereen wel hoor. Als ik zo'n vriendje had zou ik me echt als de meest geliefde jongen ooit voelen, want meid je hebt echt een perfect iemand te pakken. Hij zorgt goed voor je, zorgt dat alles goed met je gaat, is er altijd voor je, heeft de beste adviezen en meid hij is nog knap ook. Serieus je hebt echt geluk met hem en als ik jou was zou ik er alles aan doen om hem van jou te houden."
Ik glimlach trots om wat Niall zegt, het is namelijk echt zo. Hij is echt misschien wel te perfect voor me, maar wat Niall zegt doe ik ook echt. Ik doe er echt alles aan om hem van mij te houden, klinkt misschien bezitterig maar zo bedoel ik het niet. Het is gewoon meer dat ik niet zou weten wat ik met me leven moet doen als hij uit mijn leven verdwijnt. Of als hij me nu verteld dat hij toch niet van me houd, ik denk dat ik dan nooit meer op een andere jongen verliefd zou kunnen worden, want niemand is zo perfect voor mij als Harry, niemand zou zo goed bij me kunnen passen als Harry. Dus ja ik weet het, ik heb heel veel geluk met hem, misschien té veel, maar het maakt me niet uit. Zolang hij maar bij me is en met hem naast mijn zijde ben ik het meest gelukkige meisje van de wereld.
JE LEEST
Letters || H. S.
FanfictionGwenn van der Veen is een meisje van 17 jaar, niets speciaals. Ze gaat naar school. Heeft haar puber problemen. Haar ouders werken hard en haar broertje Thomas is in de stres fase van de brugklas. Heel normaal, maar Gwenn krijgt af en toe brieven va...