💎p.o.v. Gwenn💎
De dagen vliegen voorbij. Vandaag is dan de dag. De dag dat ik volwassen wordt. De hele week heb ik al uit Harry proberen te krijgen wat hij nou voor mij wilde kopen. Al is dat niet gelukt. Harry bleef stug bij zijn standpunt dat een cadeau een verrassing moet zijn, ik was het er alleen niet mee eens.
Harry heeft me gisteren ook overgehaald dat hij bij mij kon blijven slapen. Dus ook daarin heeft hij zijn zin gekregen. Op een of andere manier lukt het hem toch altijd weer. Alleen toen ik wakker werd lag Harry niet meer naast me. Het is weekend dus gelukkig kan ik blijven liggen, alleen mijn nieuwsgierigheid wilt weten wat Harry aan het doen is.
Als ik uit bed stap wordt ik meteen door de kou getroffen. Het is begin november, wat betekend dat de temperaturen al aardig naar beneden gaan, dan houd alleen Harry's shirt mij niet echt warm genoeg.
Ik loop richting de deur en als ik die wil open maken lukt het me niet. Ik zie een soort envelopje uitsteken aan de onderkant van de deur. Ik maak hem open en zie daar in Harry's handschrift 'Geduld mooie meid' staan. Hij heeft dus de deur gebarricadeerd.
Ik ga weer op bed zitten en pak mijn telefoon erbij. Er verschijnen vele berichten in beeld, van Niall, Louis en een onbekend nummer? Ik druk op het berichtje, er staat een lang verhaal. Ik ga weer onder de dekens liggen en begin met lezen.
Lieve Gwenn,
Je denkt waarschijnlijk wie is dit nou weer? Nou dat kan ik begrijpen, al ga ik het je niet meteen vertellen, zit in de familie denk ik.
Ik wilde je van harte feliciteren met je 18de verjaardag, eindelijk volwassen....gedraag je je er nou ook zo naar? Het is niet altijd even makkelijk voor je, ik ken je verhaal. Ik hoop alleen niet dat je er met de pakken bij gaat neerzitten. Dat zou zonde zijn van je mooie leven die nog voor je ligt.
Ik hoop je binnenkort ein-de-lijk te zien, dan is mijn broertje ook eindelijk weer rustig. Hij blijft aan de telefoon uren over je praten. Ik wil nu toch ook wel zelf zien hoe 'geweldig' 'mooi' en 'lief' je bent. Dus voor vandaag maak er nog een mooie dag van, laat je lekker verwennen. Ik hoop je snel te kunnen zien.Kisses, Gemma
Ik kijk glimlachend naar mijn telefoon. Na zin 1 had ik al het gevoel dat het Gemma was. Zou Harry haar mijn nummer hebben gegeven? Dat moet haast niet anders. Ik vind het wel lief dat ze me gewoon zo'n berichtje voor mijn verjaardag stuurt. Ik had dit namelijk écht niet verwacht.
Ik zie de deur opengaan en kijk dan glimlachend naar Harry die met een dienblad binnenkomt. "Happy birthday my love" zegt hij zachtjes. Ik ga rechtop zitten en neem met een gigantische glimlach het dienblad over."Thank you" Hij loopt weer naar de gang waardoor ik mijn wenkbrauwen frons. Als hij terug komt zie ik dat hij een grote fles met champagne en twee glazen.
Ik begin te lachen en schuif op zodat Harry naast me komt zitten. "Nu mag je het legaal drinken, dan gaan we daar van genieten ook" Ik lach en pak de fles van Harry over. "Pas op voor de lamp" lacht Harry waardoor ik hem een boze blik geeft. "Ik ben echt wel voorzichtig hoor" Ik hoor Harry zachtjes 'nouu' zeggen waardoor hij nog een waarschuwende blik krijgt.
Langzaam en voorzichtig probeer ik de kurk ervan af te halen. Als hij eraf schiet knalt de kurk tegen de muur aan waardoor ik geschrokken naar Harry kijkt die begint te lachen. "i told you to be careful" Ik kijk naar de muur en zie er een deuk in waardoor ik mijn hand voor mijn mond slaat.
"Waarom wist je al gewoon dat dit ging gebeuren?" Harry begint te lachen en kijkt me dan aan. "Ik ken je nu ondertussen wel." Ik trek een pruillipje en kijk naar de kurk die op de grond ligt. "zo erg ben ik toch niet?" weer komt Harry met zijn 'nouu' waardoor ik begin te lachen en hem een speelse tik geef. "Jij moet me supporten als vriend zijnde" Harry drukt een kusje tegen mijn hoofd aan en begint dan te lachen.
Ik schenk de champagne in en proost dan samen met Harry. "Op nog vele jaren" Ik hoor dat hij er zachtjes voor zichzelf 'als mijn vriendin' aan toevoegt waardoor ik een grote glimlach op mijn gezicht verschijnt. Ik geef hem een kus en neem dan een slok van mijn champagne.
"Je zus heeft me ook een berichtje gestuurd" Verbaasd kijkt Harry op. "Hoe komt ze aan jouw nummer dan?" Ik haal mijn schouders op en kijk hem vragend aan. "Ik dacht dat jij die had gegeven?" Harry schud zijn hoofd. "Misschien mijn moeder" Ik haal mijn schouders op, iemand anders kan het eigenlijk niet zijn. Of ze hebben mijn nummer niet, of ze kennen Gemma niet, of hebben het nummer van Gemma niet. Dus het moet wel Anna zijn als het Harry niet was.
"Wat stuurde ze dan?" Ik pak mijn telefoon en laat Harry het bericht lezen. Zijn glimlach groeit steeds meer tijdens het lezen van het bericht. "Ah wat lief. Ik mis haar" Ik kijk naar Harry en glimlach. "Ik snap het, maar je kan heel erg trots op haar zijn. En binnenkort komt ze weer thuis" Ik hoor Harry iets mompelen, maar kan niet verstaan wat. Het maakt nu ook niet echt uit.
"Nou wat heb je in de planning voor vandaag?" Harry neemt een slok van zijn champagne en bied mij een broodje aan. Ik schud mijn hoofd. "Geen andere onderwerpen, wat gaan we doen" Harry lacht en trekt me dan dichter tegen hem aan. "Dat zie je vanzelf my beautiful birthday girl" Hij drukt een kusje op mijn wang. "Kan je ook niet 1 ding verklappen?" Ik voel hem tegen mijn wang aan grijnzen. Ik krijg kippenvel van alle kusjes die hij op mijn wang drukt. "Alsjeblieft?" Dring ik aan. Ik voel nog een lange kus en voel zijn adem dan dicht bij mijn oor.
"De afsluiting wordt geweldig"
JE LEEST
Letters || H. S.
FanfictionGwenn van der Veen is een meisje van 17 jaar, niets speciaals. Ze gaat naar school. Heeft haar puber problemen. Haar ouders werken hard en haar broertje Thomas is in de stres fase van de brugklas. Heel normaal, maar Gwenn krijgt af en toe brieven va...