SEMOGA AISYAH FARIHAH BINTI JAMIL DAPAT 8A UNTUK PT3 TAHUN INI. AMIN. JOM SAMBUNG. ROLL IT!!! BAK KATA HANIS ZALIKHA. KATA² TU KAN DOA YG MELANTUN. TOING TOING. HIHI. SATU LAGI, JGN LUPA BACA BUKU PERTAMA SAYA, Hello, Mr. Charming. AYUH SAMBUNG. ROLL IT!!!
*********
"TIPU la. Jangan nak main-main. Kalau salah, kau ni dikira memfitnah." Bidas Tengku Faris.
Adam melepaskan keluhan berat. "Dia tu la yang kau fikir baik, pure, bimbo la. Tadi aku sendiri nampak depan mata aku dia dengan lelaki lain. Aku tegur dia tadi. Kau ni dah buta sebaa cinta la woi!" Adam lantang bersuara.
Tengku Faris mula pening. "Kau datang je la bakery aku. Discuss dekat sini." Arah Adam.
"Aku dekat office ni. Kerja banyak la." Seloroh Tengku Faris.
"Kau jangan nak bagi alasan. Kau tu CEO, nak keluar bila-bila pun boleh. Tak nak datang kerja pun takpe kan. Kau datang sini sekarang." Adam mengeluarkan arahan.
"Aku tak nak. Aku percayakan Raina la. Kau jangan nak jadi penghancur hubungan. Please!" Balas Tengku Faris seolah-olah Adam betul-betul berada di hadapannya.
Terus Tengku Faris mematikan panggilan. "Argh. Serabut aku!" Kata Tengku Faris sendirian.
Sekali lagi telefonnya berbunyi. Tengku Faris meneliti nama yang tertera pada skrin telefonnya. "Ni satu lagi masalah." Bebel Tengku Faris.
"Assalamualaikum. Faris, hari ni balik rumah mum, ya." Pinta Datin Dewi. Faris menjauhkan telefon daripada telinganya. Dia terus melepaskan keluhan berat.
Mesti pasal kahwin. Kahwin. Kahwin. Kahwin.
"Okay la, mum. I'll see you later." Tengku Faris mengalah. Dia tak tahu apa sudah jadi kepada dirinya. Hari ini dia rasa rimas plus serabut sangat.
Teringat dia kata sindiran Adam. Kau ni, kalau dah serabut sangat pergi la solat. InShaaAllah, kau mulai tenang. Deep jugak ayat mamat tu.
Tengku Faris terus turun ke tingkat sepuluh untuk menunaikan solat sunat hajat. Usai solat dia mulai tenang. Tidak serabut. Dia terus keluar dari surau dan naik semula ke tingkat dua puluh lalu mengemas barangnya untuk pulang.
Sekali lagi telefonnya berbunyi. "Faris nak mum masak apa hari ni? Tom yam ke? Tapi bahan tak cukup la, sayang. Tolong mum belikan, boleh?" Pinta Datin Dewi.
"Kan Faris bakal jadi seorang suami nanti. Kena la bersedia dengan membeli barang dapur." Tambah Datin Dewi. Faris mula loya bila mendengar pasal kahwin ni.
Faris terus berjalan mendekati Alfa Romeo 4cnya. "Hm, apa yang Faris nak kena beli?" Soal Faris lalu masuk ke dalam keretanya. Beg kerjanya diletakkan di seat belakang.
Datin Dewi berfikir sejenak. "Faris nak tom yam apa?" Soal Datin Dewi lagi. Dia nak Faris sendiri yang pandai-pandai cari dan pilih bahan yang diperlukan untuk membuat tom yam. Mudah je nak buat tom yam ni.
"Tom yam udang." Terus Danial menghidupkan keretanya sebelum keretanya itu meluncur laju.
"Pandai-pandai la anak lelaki mum ni cari sendiri bahan yang diperlukan. Search google ke, ingat balik apa yang Faris tengok ada dalam tom yam ke. Terserah Faris la, ya." Cepat-cepat Datin Dewi mematikan panggilan.
Alfa Romeo 4c Tengku Faris menderum laju membelah jalan. Perut dah mula mainkan irama rancak. Dia ingat nak search google je pasal bahan yang diperlukan. Tapi data dengan kuota pulak dah habis.
YOU ARE READING
Mr And Mrs Tengku
RomanceSinopsis : Rela dalam terpaksa, Nur Azwa menerima perkahwinan yang diaturkan oleh ummi dan walidnya demi kebahagiaan mereka. Dah la terpaksa berkahwin dengan Tengku yang sifatnya mengalahkan iceberg yang beku tu. Memang kehidupan Azwa penuh caba...