AZWA menunggu Tengku Faris di ruang tamu. Dari tadi suaminya tidak turun-turun lagi. Azwa dah kejutkan awal-awal lagi. Takkan la masih belum siap. Azwa terus memanjat tangga dan berkira-kira untuk membuka pintu tetapi Tengku Faris terlebih dahulu membuka pintu dari sebelah dalam.
"Saya ingatkan awak belum siap lagi." Kata Azwa lalu mencapai bagasi Tengku Faris. Bukannya Tengku Faris yang mengemas pakaian pun. Azwa yang kemaskan. Sampai lambat siap ni dah kenapa. Macam dia je yang kemas pakaian.
Dia ni asyik saya ingatkan, saya ingatkan je. Lapuk dah ayat tu. Dia ni kuno la. Tangan Azwa ditepisnya. Bukan selalunya dia tak kisah ke kalau Azwa nak buat kerja dia.
Dia pun lagi suka kan. Takde la beban yang dia patut angkat. "Takpe. Saya boleh buat. Jom lah. Awak kunci pintu rumah." Azwa mengangguk. Memang sebelum ni dia la pun yang kunci rumah. Nak harap Tengku Faris, huh! Jangan harap.
Hari tu pergi pasaraya pun, Azwa jugak la yang tolak troli. Azwa jugak la letak barang-barang berat atas kaunter tu. Baik tak payah temankan Azwa pergi beli barang dapur hari tu. Acah-acah baik je hari tu.
Azwa menjuihkan bibirnya. Tengku Faris sudah memasukkan bagasinya ke dalam boot kereta dan sudah berada di tempat duduk pemandu pun. Azwa je yang jalan berlenggang kangkung ke garaj kereta.
"Memang orang perempuan ni suka berjalan berlenggang eh." Ambik kau! Ayat berbaur sindiran daripada Tengku Faris. Azwa tersenyum, menoleh memandang suaminya yang sudah pun memulakan perjalanan untuk ke lapangan.
"Ada sesetengah yang berjalan berlenggang." Selamba Azwa menjawab. Siap dengan pakej senyuman innocent dia lagi. Alhamdulillah, dah dua bulan bersama, dah boleh get along la. Tengku Faris dah boleh bersembang dengan Azwa. Kalau tak, mereka berdua ni macam stranger je walaupun dekat rumah sendiri.
"Nanti kalau awak ternampak Lee Jong-Suk ke, boleh tak awak bergambar dengan dia." Pinta Azwa. Macam yakin sangat je yang suami dia ni akan jumpa pelakon tu. Tak logik betul.
Tengku Faris menoleh memandang Azwa kemudian dia menghembus nafas perlahan. "Saya pergi Korea sebab kerja. Bukan sebab nak jumpa pelakon dekat sana. Saya ni orang sibuk tahu." Azwa menjuihkan bibirnya.
Tangan Azwa terus menukar siaran radio. Entah lagu apa la yang tengah berkumandang dekat radio ni. Rap je lebih. Tengku Faris fokus pemanduannya sementara Azwa menonton drama Korea di telefon pintarnya. Guna data ni memang lambat betul. Tabah betul Azwa menunggu loading lah. Macam-macam.
Sekejap-sekejap Azwa tergelak. Tengku Faris tercuit sedikit dengan gelagat Azwa. Memang pun dia tak faham bahasa apa yang dia dengar melalui handphone Azwa tu. Bahasa Korea la tu.
***
HULURAN tangan Azwa disambut Tengku Faris. Gembira Azwa apabila suaminya itu menyambut huluran tangannya untuk bersalam. Setelah Azwa mengucup tangan Tengku Faris, tangan kiri Tengku Faris naik ke atas kepala Azwa. Diusap lembut kepala Azwa, tetapi tidak lama. Segera dia leraikan.
Terkejut Azwa dengan tindakan drastik Tengku Faris. Baru Azwa perasan, tangan kanannya yang masih Azwa pegang, digenggam erat oleh Tengku Faris.
Azwa sungguh tidak sangka yang keluarga suaminya itu mempunyai private jet. Lupa seketika yang suaminya itu memang berasal dari kerabat diraja. Lupa yang darah kerabat Tengku mengalir di dalam badan suaminya itu.
"Saya doakan awak selamat sampai, selamat pulang." Azwa meleraikan genggaman Tengku Faris. Dahi Azwa dikucup. Sungguh drastik, tiba-tiba je Tengku Faris berbuat demikian. Azwa pun terkejut.
Terus Tengku Faris memanjat tangga untuk masuk ke dalam jet peribadi tersebut. "You better go now."
Azwa mengangguk lalu melambai suaminya yang sudah pun berada di dalam jet peribadi tersebut. "I love you." Kata Azwa lalu menoleh dan berjalan menuju ke kereta.
YOU ARE READING
Mr And Mrs Tengku
RomanceSinopsis : Rela dalam terpaksa, Nur Azwa menerima perkahwinan yang diaturkan oleh ummi dan walidnya demi kebahagiaan mereka. Dah la terpaksa berkahwin dengan Tengku yang sifatnya mengalahkan iceberg yang beku tu. Memang kehidupan Azwa penuh caba...