BOB 3

10.6K 534 16
                                    

Bella merenung Elina yang berada di hadapannya. Ice Chocolate Strawberry yang selama ini menjadi minuman kegemarannya tidak lagi enak seperti selalu. Haih, mengaku la kat Elina tu kau tak boleh nak buat!

"Weyh, nombor telefon Arif aku dah saved dekat contact kau. Birthday dia lusa tau. Jangan lupa!" kata Elina.

Telefon bimbit Bella dihulur. Ahh! Bahagianya!

"Kau kenapa pandang aku macam tu?" tanya Elina apabila menyedari riak wajah rakannya itu.

"Erm we.."

"Cakapla, kenapa ni we?" tanya Elina, prihatin.

"Kau ngn Umaira macam mana?" Bella mencubit pehanya.

Ya allah! Bongoknya kau Bella! Apa ni! Kenapa kau tak cakap?!

"So far dia takde pulak kacau aku. Biarla, apa dia nak cakap pun. Aku dah malas fikir." Kata Elina sambil tersenyum .

"Tu jeke?" tanya Elina lagi.

"Yes." Kata Bella bohong.

"Okay, aku gerak dulu tau. Aku ada perbincangan petang ni. Bai, nak balik nanti drive elok-elok" kata Elina lalu melangkah pergi.

Bella meraup wajahnya Hati dan jantungnya tidak keruan. Tuan empunya badan pun tidak faham akan diri sendiri. Maybe selama ni Bella jarang masej dengan lelaki? Yea! Itu alasan paling kukuh!

"Bella?"

'haish, hamba allah mana yang kacau aku ni?' getus Bella dalam hatinya.

Wait! Ni bukan ke? Eh jap. Yeke? Umaira? Umaira nak tegur aku? Wow unbelievable!

"Yes" Bella senyum lalu menyalami tangan yang dihulurkan Umaira.

"You're Bella, right? Your full name is, Myra Bella Alana? " tanya Umaira.

Bella mengangguk. Dia stalk aku ke apa? Nasib baik tak cakap binti sekali.

"Hai, nice to meet you. I Umaira." kata Umaira sambil tersenyum.

Bella tersenyum.

Walaupun minah ni attention seeker, dia still ada budi bahasa.

" You is selected student yang akan pergi aktiviti pertukaran pelajar. and yang i tau, u satu group dengan Arif, am i ?" tanya Umaira berterus terang tanpa selindung.

Wait wait. Mana minah ni tau semua bende alah ni? Aku pun tak tau?

" Ada dekat group whatssap kolej" kata Umaira.

Bella mengeluarkan telefon bimbit dia. Haah la! I'm selected. Lompat sikit!😂

"You tak payah nak happy sangat la."

Kata-kata Umaira tadi menghilangkan mood bahagia Bella. Apesal kau? Jeles?

Bella hanya tersenyum.Takut kalau dia jawab, ada perang tarik-tarik tudung pulak dekat sini!

"I nak you bagi this letter dekat Arif" Umaira menghulurkan sepucuk surat kepada Bella.

"I nak you bagi this letter dekat Arif" Umaira menghulurkan sepucuk surat kepada Bella

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Bella mengangkat kening. Wow! Ada kiss!

"Sorry but untuk pengetahuan you, i tak rapat pun dengan Arif. Kenapa you suruh i bagi dekat dia?" tanya Bella.

Pelik jugak. Ada lagi 2 umat Nabi Muhammad SAW dalam group tu. Aku pulak dia suruh!

" I dont know but I can feel, berkerjasama dengan u akan membuahkan hasil yang baik"

Bella tersenyum lagi.Minah ni bodek tu ikhlas la sikit! ish!

"Okay,i need to go. Kalau u nak baca latter tu, bacalah. but make sure kertas tu tak cacat. Bai" kata Umaira .

" Bai" Bella tersenyum. Bagusla pergi daripada asyik bodek aku. Geli je.

"Eh wait" tiba-tiba Umaira berhenti melangkah.

Bella menjulingkan mata ke atas. Nak apa lagi minah ni?

"Can i have your phone number?" minta Umaira.

takpayah nak tanya sebab apa. Bella terus bagi perempuan tu nombor telefonnya. Malas layan punya kes!

"018-3830*** " kata Bella.

Umaira mencatat no Bella di tangannya. " Thanks dear!"

Apabila Umaira hilang dari pandangan, Bella membuka sampul surat tersebut.Fuh! Wanginya! Lelaki suka ke bau macam ni?

Bella tergelak kecil apabila membaca isi surat Umaira. Jiwang habis! Apa nak jadi tah perempuan zaman sekarang !

Bella menyandang beg laptopnya. Surat Umaira diketakkan di dalam handbag. It's time to go home!

...

bestfriend or boyfriend?Where stories live. Discover now