'Hey, dah bahagia bukan nak tunggu aku masuk kelas sesama. Lupa member, merajuk la!' - ArifBella tersenyum. Keyboard telefon bimbitnya ditekan untuk membalas whatssap Arif.
'Hey dear! Janganla marah alalala🌚 bukan lupa la. Taknak masuk kelas lambat je.'- Bella
'Esok majlis pukul berapa?'- Arif.
'Kau datang pukul 6 pun boleh masuk😛 hahaha, pukul 9. Datang tau!'- Bella.
'Orait bestfriend🎈 gdnight!'- Arif.
'Goodnight bestfriend!'- Bella.
Bella tersenyum lalu meletakkan telefon bimbitnya di tepi. Tangannya lincah menyambung kerja memotong bawang.
"Kakak pergila tidur. Nanti penat. " kata Puan Zana.
Bella mengangguk. Sungguh! Dia sudah penat! Walaupun majlis ini hanya dibuat secara kecil-kecilan tetapi serious penat!
Bella melangkah menuju ke ruang tamu. Dia mengambil tempat di sebelah Amirul yang sedang duduk diatas sofa.
Bella membuka telefonnya. Bella rasa nak nangis! Farah hanya seen apabila memberitahu tentang majlis esok? Marah sangat ke Farah dekat dia?
Bella mendail nombor Saiful. "Assalamualaikum."
"Waalaikumusalam." balas Saiful.
"Farah sihat?" tanya Bella. Sungguh, dia sangat rindukan Farah! Bila diajak chat, Farah layan nak taknak je.
"Sihat. Jangan risau. Pandaila aku handle dia suruh datang esok." jawab Saiful, memahami perasaan Bella.
Bagi Saiful, Farah tidak sepatutnya marah. Ini kerana kebahagiaan Bella. Bella berhak memilih.
Bella mengeluh nafas yang berat. "Kalau dia taknak, tak payah paksa la."
"Dont worry. Okayla, Assalamualaikum."
"Waalaikumusalam."
Bella meletakkan telefonnya diatas meja kopi.
Farah! I miss you so bad!
...
Bella memegang tangan Puteri apabila dimaklumkan bahawa pihak lelaki sudah sampai.
Puteri menggosok perlahan belakang Bella. "Alah. chill."
Tiba-tiba, Farah terjengul dihadapan pintu bilik. Bella memandang kearah Farah.
Farah berjalan menuju ke arah Bella lalu membetulkan sedikit shawl yang dipakai Bella.
"Bella, aku minta maaf sebab aku marah-marah kau." kata Farah.Kelihatan ada hujan yang akan turun di mata Farah nanti!
Mata Bella turut bergenang. Bella memeluk tubuh Farah. Farah membalas pelukan tersebut.
"I miss you, Farah! Please jangan buat aku macam ni."
Farah meleraikan pelukan. Air mata di pipi Bella dilap perlahan. "Tak tak. Jangan sedih-sedih. "
"Prof Syazwan handsome la!" celah Fatin.
Bella tergelak kecil. Of course handsome! Bakal tunang aku tu!
"Dah jom turun!" ajak Elina.
Bella memerhati dirinya di cermin buat kali terakhir. Baju kurung bewarna hijau emerald yang tersarung ditubuhnya dibetulkan. Shawl yang dililit kemas juga sudah perfect! Muka? Makeup nipis jela, takpayah over!
Bella turun bersama rakan-rakannya. Kelihatan keluarga Syazwan sudah memenuhi ruang tamu rumah.
Syazwan tersenyum. Buat pertama kali dia melihat Bella meragakan baju kurung. Ayunya!
YOU ARE READING
bestfriend or boyfriend?
Teen FictionI failed on writing sinopsis so read pls (done story) "kalau aku cakap aku suka kau, kau percaya ke?" - arif " aku pun suka kau." - bella " seriously?"- arif "kau kan kawan aku."- bella Ketahuilah kisah cerita persahabatan dan cinta Bella dan Arif...