BOB 58

6.9K 397 4
                                    

Bella bermain dengan garfu yang berada di atas meja. Nervous tak boleh nak cakap! Haih jantung ni dari tadi dup dap je!

Arif tergelak kecil dengan kelakuan Bella. Alah aku pun nervous! Lek lek sudah :)

"Best sangat ke main dengan fork?" tanya Arif. Cuba menarik perhatian Bella. Dari tadi Bella hanya mendiamkan diri. Macam Arif taktau Bella marahkan dia.

Bella hanya diam. Malas nak jawab! Okay let's story, first thing is dia geram sangat sebab Arif desak dia keluar lunch time Bella busy! Banyak kerja nak kena submit! Nanti kena bebel dengan 'big boss' aka ayah nya. Dahla ajak makan restaurant in Shopping Mall! Buatnya nafsu shopping tak boleh kawal nanti, tak balik office la gamaknya!

Second, dia gemuruh a.k.a nervous because ini pertemuan kali pertamanya dengan Arif sejak mereka ditunangkan. Selalunya asyik whatsapp je. Nak jagalah konon!

"Pandang la muka aku yang handsome ni.. " kata Arif.

Diam. Tiada lagi sahutan daripada Bella.

"Kita kawin esok kan?"

"Hah? Manada!"

Arif tersenyum. Respon jugak akhirnya!

"Sengaja je acah." kata Arif sambil tersengih.

Bella menjeling lalu kembali tunduk bermain dengan garfu. Tak tenang tau!

Arif merungus lalu merampas garfu tersebut dari tangan Bella. "Aku ajak kau pergi lunch bukan nak bagi kau main dengan garfu ni. Come, we need to talk. "

"Ish apalagi. Barang hantaran dah siap. Fitting baju pulak esok kan?" kata Bella. Tidak puas hati betul dia dengan Arif. Alah aku main garfu je! Nanti aku main teddy bear dekat sini baru kau tau!

"I want to hear confession. "

"What confession? "

Arif meraup rambutnya. Jujur, dia pun nervous dan malu. Tapi kene tahu jugak!

"Kita nak kawin lagi 3 hari je!Kau kata nak bagi jawapan. Sampai sekarang aku tak dapat-dapat jawapan lagi. " kata Arif.

Bella mengangkat kening. Tangannya diangkat dan dihalakan didepan mata Arif. "Nampak tak ada apa dekat jari manis aku ni?"

"Cincin. " jawab Arif, sepatah. Blur mood!

Bella menurunkan tangannya. "So yea. That's my answer. "

"Ha? Apa kene mengena?" kata Arif sambil mengangkat kening.

Bella menggeleng kecil. "Aku rasa nak tunjal kepala kau eiy! Kalau aku dah tunang dengan kau ni, maknanya yes lah. Dah, hantar aku balik office cepat!"

Arif tersengih. Malu dengan sikap blurnya sebentar tadi.

Okay jujur eh, takdela Arif nak dengar confession sangat. Saja je nak ajak Bella lunch. Alang-alang dia dah ambil cuti dari fly selama dua minggu untuk siapkan preparation, kacau bakal isteri kejap lah!

"Jom laaa! Hantar aku balik office! "

"Yela sayang."

Bella mengangkat handbagnya lalu keluar dari restoran meninggalkan Arif. Memang sengaja kan! Sengaja nak bagi aku malu.

Arif tersengih lalu bangun untuk membayar makanan mereka di kaunter. Alahai Bella Bella! Sifat blushing tak hilang dari zaman kolej lagi!

"Jom. " ajak Bella apabila melihat Arif sudah keluar dari restoran.

Arif membiarkan sahaja ajakan Bella. Matanya terancap pada gelang Pandora yang tersarung pada pergelangan tangan tunangnya itu. Arif pusing 360 darjah. Pandangan dihalakan ke tingkat bawak Pusat Membeli Belah Setia City Mall. Ouh I see Pandora shop! Okay, bulb atas kepala muncul!

bestfriend or boyfriend?Where stories live. Discover now