BOB 57

7K 367 6
                                    


Arif menarik bagasinya dengan langkah yang sasa. Penat actually tapi tula. Control macho!

"Kapten, next flight you pergi mana?" tanya seorang pramugari perempuan yang bertugas satu penerbangan bersama Arif sebentar tadi. Nadanya manja dan meliuk. Euw!

"Krabi on Wednesday. " jawab Arif, malas. Eiy perempuan ni! Dos gedik tu memang tak boleh nak kurang ke? Geli aku!

"Ala, tak sama flight. " kata pramugari itu dengan nada sayu.

Arif tersenyum sesaat. Haih, sila pergi jalan dengan pilot lain. Aku rimas, nak jalan pun tak selesa ada kau kat sebelah!

Whatsapp tone berbunyi menandakan ada whatsapp yang masuk. Arif memberhentikan langkahnya. Pramugari tadi yang menyibuk itu turut berhenti.

'copycats. ' getus Arif lalu menyeluk poket seluarnya untuk mengambil telefon bimbit miliknya. Arif menerima satu whatsapp daripada Amirul.

'Ayok dah tunang dah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'Ayok dah tunang dah. Habisla lepasni banyak kena gigit nyamuk sebab darah manis 😜' - Amirul

Arif tergelak membaca whatsapp daripada 'bakal adik ipar' nya. Budak ni! Clon Saiful. Kalau Saiful punya usik lagila! Nasibla kau!

"Why kapten?" tanya pramugari tadi. Sekali lagi dengan nada yang mengada-ngada.

Arif menunjukkan gambar yang dihantar Amirul kepada pramugari tersebut. "I baru je tunang." kata Arif.

Pramugari tersebut yang tadinya wajah berseri tiba-tiba hilang seri. Arif mengawal gelak yang hampir terlepas apabila melihat reaksi pramugari itu.

"Congrats, kapten Arif. " kata pramugari itu. Tiada lagi nada gedik dan mengadanya.

"Thank you. " kata Arif sambil membalas whatsapp Amirul.

'Amboi budak ni. Abang dah balik dah ni. Sekejap lagi abang sampai eh. Inform semua. ' - Arif.

"Tunang kapten mesti cantik orangnya kan. "

Arif berpaling lalu buat muka menyampah seketika. Fikirnya, apabila dia memberitahu dia sudah bertunang, pramugari itu akan blah, rupanya stay lagi dekat sini. Ish rimas afs!

"Cantik but i dont care about that..."

Arif berhenti seketika lalu menyimpan telefon bimbitnya kedalam poket seluar.

"She always make me happy, then. " sambung Arif.

Pramugari itu tersenyum hambar.

'taknak blah lagi ke?' getus Arif dalam hatinya.

"Okayla. I got to go. Nak pergi jumpa fiancee ." kata Arif, meminta diri. Kau taknak blah, aku blah. Chaw!

Arif terus melangkah meninggalkan pramugari itu yang sedang terpinga-pinga dibelakang.

bestfriend or boyfriend?Where stories live. Discover now