Bella membuka sliding door lalu melangkah kearah balkoni. Udara dan suhu yang agak dingin menambahkan lagi keselesaan Bella.
"Berangan ke tu. " tegur Arif lalu berdiri disebelah Bella. Bahu Bella mahu dipegang namun Bella mengelak. Arif mengangkat kening. "Awak okay ke?" tanya Arif.
"Tak. " jawab Bella sepatah.
"Lepastu? Ada pening kepala?"
"Tak. "
Arif mengerutkan dahinya pula. "Then? Sakit apa?"
"Hati. "
Arif menarik nafas. "Sayang.."
"Ye, mesti awak nak cakap semua ni bukan salah awak, minta saya bersabar semua. Awak, kita dekat sini dah dua hari tau. Dua hari! Dua hari saya bersabar, pretand macam takde apa-apa jadi. Saya positif tapi perempuan tu buat saya jadi negetif. Buat otak saya negetif, buat akal saya negetif, buat fikiran saya terhadap awak jugak negetif! Sorry la, bukan saya tak percaya yang awak akan setia tapi Diana tu ex awak! Sampah even yang dah koyak sikit pun, masih boleh dikitar semula. Apatah lagi orang yang awak sayang bertahun-tahun tu!" kata Bella. Ton suaranya berbicara bersama suami masih dikawal walaupun dalam keadaan geram. Baru je nak damai dekar balkoni lepastu tiba-tiba datang pulak suami tersayang ni.
"Awak, buat apa saya nak ambil balik sampah sedangkan saya ada permata dekat depan saya ni?" kata Arif. Bahu Bella dipeluk. Kalini Bella tidak mengelak. "Listen here dear, only god know how much my broke to wait for you. Only god know how strugle and hard to get you. And only god know how much i love you. Saya tunggu awak 5 tahun, sayang. Our love story were the strugle love story ever but now i'm happy because you were here as my wife and my love. " Arif mengucup pula dahi Bella. Dia tahu, perempuan memang macam ni. Apa kita lelaki ni kena buat? Sabar dan pujuk. Baikla dia tu nanti..
"Sayang, come on. This is our first holiday. Sebelum ni manada pergi mana-mana kan. So, jangan macam ni. Dah nama pun sampah, sayang. Memang akan busuk je lah. " kata Arif.
Bella memukul lengan Arif. "Jahatnya mulut awak. Sekejap sampah, sekejap langau. "
Arif tersengih. Mengakui mulutnya jahat. Teruknya kau Arif.
"So..." kata Bella.
"So?" Arif mengangkat kening.
"Kata holiday, jomla jalan-jalan. Awak pergi kelas dua hari, tak bawak saya pergi mana-mana pun!" ajak Bella.
Arif tergelak kecil. "Okay, satu syarat."
"What?" haih nak pergi jalan pun bersyarat.
Arif menghalakan pipinya. "Kiss first. "
"Ei pipi cengkung ada hati nak suruh orang kiss. Cuba chubby sikit!" kata Bella lalu tergelak.
Arif mencebik. Niat nak kenakan Bella tapi dia pula yang terkena! "Eleh pipi cengkung pun berat saya naik tau. "
"Ha naikla berat banyak-banyak. Nanti awak dah gemuk, saya cari pilot lain. " kata Bella lalu tergelak. Dia memeluk pinggang Arif. Okay, nak peluk bahu tak sampai. Pinggang je mampu.
"Eiy nakalnya! Wife siapa ni. " kata Arif lalu mencubit hidung Bella, manja.
"Dah-dah. Jomla keluar. " ajak Bella. Pelukan di pinggang Arif dilepaskan. Kini, dia menarik tangan Arif tetapi suaminya itu sedikit pun tidak berganjak. "Awak! Jomla!"
"Saya nak kisa jugak. "
Bella menjulingkan mata keatas. Haih, gedik betul! Suami siapa ni?!
Bella mengucup pipi Arif. Sesaat. Ye, betul-betul sesaat.
YOU ARE READING
bestfriend or boyfriend?
Teen FictionI failed on writing sinopsis so read pls (done story) "kalau aku cakap aku suka kau, kau percaya ke?" - arif " aku pun suka kau." - bella " seriously?"- arif "kau kan kawan aku."- bella Ketahuilah kisah cerita persahabatan dan cinta Bella dan Arif...