BOB 4

9.6K 528 5
                                    

Saengilchukahamnida~
Saengilchukahamnida~
Saranghae Arif~
Saengilchukahamnida~

happy birthday to you~
Happy birthday to you~
Happy birthday to Arif~
Happy birthday to you~

Bella pelik apabila bunyi bising itu datang dari kelas akaun pertama. Budak kelas first pun buat bising ke?

Dan paling pelik ialah, seluruh pelajar kelas akaun menuju kesana. Tidak terkecuali juga ahli kelas Bella.Apa yang jadi sebenarnya?

Bella menahan seorang pelajar akaun kelas ketiga.

"Awak, kat kelas pertama tu ada apa ye?" tanya Bella.

"Harini birthday Arif Syahrin. Semua orang celebrate" balas pelajar itu.

"Okay thanks"

Bella melabuhkan punggung di tempat duduknya. Tidak berminat dia mahu menyertai parti harijadi Arif.

Bella pun tak faham. Nak dikata handsome, takdela handsome sangat. Macam mana tah mamat tu boleh jadi hot stuff. Tapi handsome jugak dia. Eh? Apa aku cakap?

Prof ni pun satu, dah tak reti-reti nak masuk kelas awal? At least, aku boleh tanya topik yang aku miss,tanpa gangguan. Ini? tah-tah para lecture pun pergi celebrate birthday si Arif tu.

Bella merungus. Buang masa betul.

"Eh kau tak join diorang ke?" tanya Puteri. Classmates Bella.

"Malas" Jawab Bella sambil tersengih.

"Samela kita"

Bella menguntum senyuman. Yes! Ada geng dalam kelas!
...

"We, dia cakap terima kasih tadi .aaaaaaa ! menguggat iman betul." kata Elina, teruja.

Habis sahaja kelas, dia terus mencari Bella untuk menceritakan pertemuan pertamanya bersama Arif.

"ouh yeke" respon Amira tanpa perasaan.

"Cer bagi respon semangat sikit." kata Elina. Kurang berpuas hati dengan rakannya itu.

"Buat apa nak semangat? Bukan birthday crush aku pun"

Elina mencebik.

Susah betul dapat kawan 'anti-lelaki untill degree' ni. Haih, Bella Bella! Sukahati kau la. Asalkan kau bahagia. Jangan lesbi sudah!

"Kau kenela semangat. Kau kan ada janji dengan aku." kata Elina sambil senyum meleret.

" Apa dia?" tanya Bella, malas.

" Kau kene wish Arif!" kata Elina.

Bella yang sedang menyedut air tersedak .

Apani? Sepatutnya dari tadi aku fikir benda ni.

"Erm,aku try" balas Bella. Dia enggan mengecewakan rakannya.

Goodluck dearself, Myra Bella Alana!

...

'assalamualaikum'-Bella

Bella menekan butang send.

Alamak, dia seen!

Alamak, dia typing!

'waalaikumusalam.siapa ni?' -Arif

Alamak berdebarnya! Hati and jantung, duduk la diam-diam! aku nak masej orang ni.

'Hello, i'm Bella. Myra Bella Alana. from class2 account' - Bella.

Bella menggigit jari.Kenapa aku kenalkan diri ni?

'sorry i don't know you. Nak apa ye?'- Arif

'Kawan aku suruh wishkan happy birthday untuk kau. So, yea, Happy 20th birthday!'- Bella

Bella terus menukar kata panggilan dari I dan U kepada kau dan aku. Geli la I,U dengan lelaki!

'thank you'-Arif.

Bella membiarkam whatssap Arif tanpa reply.

Nasib la Arif ni bukan sejenis manusia yang banyak tanya! Fuh! Buatnya dia tanya siapa kawan aku tu. Aku nak jawab apa?

'Sorry, but dp tu gambar kau ke?'-Arif.

'Yes'-Bella

"apesal la pulak mamat ni tanya pasal dp aku. Taula aku lawa" Bella membebel + perasan.

'ouh okay'- Arif.

Bella tersenyum. Janji dia dan Elina sudah pun selesai. Okay, Assignment time!

Bella tersenyum memandang laptopnya. Haih, chat dengan lelaki lagi serabut dari assignment!

 Haih, chat dengan lelaki lagi serabut dari assignment!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Tiba-Tiba telefon Bella berbunyi. Menandakan ada masej yang masuk.

'Bella!Exchange student lagi 2weeks. Jangan tinggal surat I!' - Umaira

Bella mengeluh. Haih. Mengapalah dua orang gadis itu memilih dia untuk menjadi orang tengah? Takde orang lain ke?

Whatssap Umaira dibiarkan bluetick. Malas dia nak layan!

bestfriend or boyfriend?Where stories live. Discover now