"Ehem"
"Hm, nak apa? " kata Arif malas.
Bella menggoyangkan tangannya dihadapan Arif. Please give your attention to me please.
"Nak apa? Nanti prof kesayangan kau tu marah." kata Arif sambil menyelak buku notanya.
Perasaannya terhadap Bella cuba dibuang tetapi yea, bukan senang nak move on.
Bella menjulingkan mata ke atas.
"Biarla dia! Sekarang ni, aku ada kat depan kau. Layan la aku Arif!"
Arif menutup bukunya. "Kenapa?"
"Jom pergi melawat Umaira."
Arif memakai cermin mata hitamnya. Haih Bella, kenapa kau baik sangat?
"Bukak la sunglases tu, bukan panas pun. Poyo je kau ni." kata Bella lalu menarik sunglases yang dipakai oleh Arif.
"Bak sini balik." minta Arif.
"Wek! Taknak!" kata Bella lalu tergelak.
Arif juga tergelak. Comel! Macam mana nak move on ni!
"Bagila Bella..." kata Arif merayu.
Bella membuat riak selamba. Cermin mata hitam Arif diletakkan di atas kepalanya.
Arif merengus geram.
"Jom la, jom! Nak jumpa Umaira!" ajak Bella lagi.
"Haih, yela. Bagi balik sunglases aku!"
Bella tersengih. "Esok la aku pulangkan. Lawa pulak sunglases kau ni."
Arif menjulingkan mata ke atas. Okay Bella! Nasib sayang!
"Hantar aku pergi kereta Syazwan jom." ajak Bella.
"Sejak bila kau takut jalan sorang-sorang ni." kata Arif sambil tersengih.
"Bukan takut. Saje je nak jalan dengan kau. Nanti aku dah kawin tak boleh dah." kata Bella lalu bangun dari duduknya.
Arif tersenyum hambar. Bella, if that u know i love you early ...
Bella dan Arif berjalan beriringan menuju ke kereta.
Tiba-tiba, seorang pelajar junior lelaki melanggar Bella dari arah belakang.
Bella hampir terjatuh tetapi sempat memaut lengan Arif. Air di tangan junior itu tumpah dan terkena baju Bella yang bewarna putih.Bella tergamam. Malu hendak melihat kesan air tumpah itu. You know what happen when air tumpah kat atas baju putih?
"Kak, sorry kak." kata budak lelaki itu.
"Awak jalan guna mata ke hidung?" marah Arif.
Jacket tanpa lengan yang berada di tubuhnya dibuka lalu dihulurkan kepada Bella. Seakan faham apa yang telah berlaku.
YOU ARE READING
bestfriend or boyfriend?
Teen FictionI failed on writing sinopsis so read pls (done story) "kalau aku cakap aku suka kau, kau percaya ke?" - arif " aku pun suka kau." - bella " seriously?"- arif "kau kan kawan aku."- bella Ketahuilah kisah cerita persahabatan dan cinta Bella dan Arif...