BOB 73

6.5K 358 6
                                    

"Penat?" tanya Bella. Tangannya memicit-micit bahu Arif.

Mereka baru sahaja pulang dari Japan. Bella discharge dari hospital, Arif terus booking flight to Japan. Saiful dan Farah juga turut serta. Nak throwback zaman-zaman study dulu la kononnya. Dapat jumpa lagi parents angkat mereka disana haritu. Haha and Chichi. Anak-anak mereka pun kebetulan ada sekali di sana, memang macam one happy family makan ramai-ramai.

Anak-anak haha and chichi? Peramah. Tak sombong. Siap offer nak jadi tourist guide lagi. Jimat duit hehehe.

"Tak penat sangat. Laparla. " balas Arif. Dia memegang tangan Bella yang berada diastas bahunya. Tangan lembut isterinya diusap perlahan.

"Awak mandi dulu, kejap lagi saya masak. " kata Bella. Dia sudah bangun dari duduknya dan bersedia untuk menjadi chef!

"Sayang..." panggil Arif.

Bella berpaling. Dia memandang muka Arif.

"I love you. Okay that's all. Dah, pergi masak. " kata Arif lalu terus masuk kedalam bilik air.

Bella mengangkat kening lalu tergelak kecil. Arif.. Arif..

...

"Makan sekarang la makcik!" kata Bella. Geram betulla! Nak makan pun susah!

"Alah kejap lagi aku makanla. Tak lapar lagi la. " kata Farah didalam talian. Penat kena bebel dengan Bella,disuruhnya kita pulak makan.

"Kau tu pembawakan budak 4 bulan tau. Makan kena jaga. Nak jadi macam aku ke?" bebel Bella lagi.

Alhamdulillah, rezeki Allah, Farah mengandung 4 bulan. Patutla sensitif lain macam je sebelum ni. Dah pregnant bukan nak bagitau. Dia sorok-sorok pulak. Ni pun Bella perasan sendiri sebab perut Farah membuncit.

"Takdela. Aku janji lepas ni aku makan. Kau tu, jaga kesihatan. " pesan Farah. Risau juga jika Bella diserang sebarang penyakit. Memandangkan anti body Bella agak lemah, penyakit memang suka datang helo hai dekat Bella.

"Kita pesan dekat dia, dia pesan dekat kita balik. " kata Bella lalu tergelak kecil. Terharu juga mempunyai rakan-rakan yang sangat memahami dan mengambil berat.

Arif mengambil tempat disebelah Bella yang duduk diatas sofa. Arif memandang isterinya sekilas. Seronoknya dia, gelak-gelak sambil cakap dengan member. Suami dia tinggal cuci pinggan mangkuk sorang-sorang!

Memang sudah menjadi kebiasaan, apabila Bella memasak, Arif pula mengambil alih tugas mencuci segala pinggan mangkuk. Pada mulanya Bella menolak tetapi Arif berkeras. So biarla dia.

"Yela Puan Bella. Saya minta diri dulu ye. Suami saya pun dah membebel suruh makan. Bai, Assalamualaikum. " kata Farah lalu meletakkan panggilan.

Bella memandang telefon bimbitnya yang sepi. Didalam hatinya mengutuk-ngutuk Farah. Dia boleh letak jee?!

"Baru berpisah dengan Farah 3 jam. Dah call. " kata Arif. Dia mencapai majalah yang terdapat diatas coffe table. Arif buat muka apabila melihat muka depan majalah tersebut.

K-Hits.

Tak pernah nak ada majalah lain dalam rumah ni. Asyik-asyik k-hits. Ingatkan bila dah kawin tak layan dah segala korea-korea ni. Rupanya hm sama je. Tak sedar ke suami dia lagi handsome daripada korea yang muka macam cina tu?

Tetapi Arif diam, tidak pernah berkata apa-apa kepada Bella. Biarlah Bella melakukan apa sahaja yang dia minat. Better daripada Bella keluar rumah, jalan-jalan, melepak dekat Starbucks. At least, tengok drama korea dekat rumah je. Selalu Arif nampak segala album kpop, dvd, vcd kdrama atas rak tv. Lagi-lagi bila Arif baru balik fly, hm bersepah-sepah. Tapi, Bella cepat-cepat kemas. Nampak gaya macam taknak Arif tau. Tapi Arif dah tau dari zaman study dulu lagi.

bestfriend or boyfriend?Where stories live. Discover now