BOB 23

7K 447 12
                                    

"Morning Sunshine!" tegur Arif .

"Banyakla kau punya sunshine" kata Bella lalu tergelak kecil.

"Yela, sebab awak sudah menyinari hidup saya. Chia Chia Chia!"

Arif tergelak dengan pickupline yang keluar spontan dari mulutnya. Not bad la kau Arif!

Bella juga tergelak "sejak bila kau pandai pickupline ni?"

"Sejak jumpa dengan awak . Chia chia Chia!"

Bella menjulingkan mata ke atas. See! dia chia lagi!

"Biarla. Pagi-pagi ni kita sweet-sweet apa salahnya." kata Arif lalu mengenyitkan matanya.

Bella terkasima. Handsomenya wink dia!

"Aku tau la aku handsome. Takpayah la pandang macam tu." kata Arif lalu membetulkan rambutnya.

Bella tunduk. Kantoi pulak!

"Rasanya dah boleh dah kau 'buang' guard yang kat luar tu. Aku dah okay. Kalau ada orang nak buat apa-apa kat aku, Pandai la aku tendang dia." kata Bella, mengubah topik.

"Memang nak 'buang' dah pun. Contract habis esok." kata Arif, selamba.

Bella menjeling. Ceh! Tak sweet lansung. Cakapla 'No! Kau perempuan. Safety tu penting'. Ini?

"Kau tak pergi jawab test?" tanya Bella apabila menyedari sepatutnya harini Arif menduduki test.

"Nope. Aku jadi doktor kau harini." kat Arif lalu bangun dari duduknya. Rambutnya dibetulkan sedikit.

"Morning Myra Bella Alana, I'm Doktor Arif. How are you today?" kata Arif lagak seorang doktor.

Bella tergelak kecil. "Morning doktor Arif. Before that, maybe you should receive salam to me"

Arif tergelak. "Assalamualaikum patient kesayangan. Do you feel better?"

"Waalaikumusalam doktor kesayangan. Yes. Very Very better. Aura positif sikit duduk bilik ni, kalau bilik ICU tu gelap je, tiada aura positif. Siap ada orang tu bagi pickupline lagi pagi-pagi ni."

Arif tersenyum. Dengar tak apa dia cakap tadi? Doktor kesayangan! Yippeee! Joget sikit!

Arif duduk kembali. "Okay, drama end"

Bella tergelak. "Kau ni budak akaun kan. Doktor apa je kau boleh jadi?"

"Doktor cinta."

Bella tergelak lagi. Aduh Arif Arif!

"Arif, pergila test. Aku okay. Nanti Amirul datang lepas dia balik sekolah." pujuk Bella

Arif menggeleng. "No"

"Pergila. Boleh kau graduate sama-sama dengan diorang. Aku datang bagi bunga." pujuk Bella lagi.

'kenapa tak bagi hati je?'kata hati Arif.

"Hello! Berangan eh?" kata Bella.

"Bella, it's okay. Biar aku teman kau. Amirul balik pukul 2. Sekarang ni pukul 8. Aku teman kau repeat next year eh." usik Arif.

Bella mencebik. Suka hati kau la!

"Alalala! Jangan merajuk. Nah ice-cream." kata Arif menghulurkan aiskrim yang dibelinya tadi.

"Nasib baik ada aiskrim." kata Bella lalu mencapai aiskrim yang dihulurkan oleh Arif.

Arif tersenyum. "macam budak-budak"

She's the princess of Strawberry ice cream! My Princess!

...

"Makan la." pujuk Arif.

"No. Nak pasta jugak." kata Bella.

Bubur yang dihulur oleh Arif tidak dipandang sedikit pun. Matanya difokuskan 100% ke arah majalah.

"Kakak, makan la bubur tu. Pasta tak elok la. Kakak baru je nak sihat." tegur Puan Zana.

Jatuh kasihan melihat Arif yang dari tadi memujuk.

"Ibu, kakak tak sakit la." kata Bella lalu meletakkan majalah di sisinya.

"Mengada la kau ni, kakak." celah Amirul.

"Tekak aku kata nak pasta,kan!" jawab Bella. Haih, cari gaduh la mamat ni!

"Bella, Makanla...aku masakkan tau. Khas untuk kau." pujuk Arif.

"Aku nak....."

"Kakak, ayah kata makan!" potong Encik Ramli, tegas.

"Tapi..."

"No more excuse. Makan!"

Bella mencebik.Bubur huluran Arif dicapai.

"Aaaa! Panas!" Jerit Bella.

Arif menghulurkan segelas air kosong kepada Bella. "makan la slow-slow"

"Yela doktor kesayangan"

...

"Aku balik dulu. Take care." kata Arif lalu mencapai kunci keretanya.

"Hmm.."

"Aku nak balik ni." kata Arif lagi.

"Dah bukak pintu dah ni.." kata Arif lagi. Tombol pintu dipegang.

"Kau nak balik, balik jela!" kata Bella.

Memekak je!

"Marah lagi ke pasal bubur tadi?" tanya Arif.

Diam. Tiada jawapan.

"Esok aku masakkan macaroni carbonara untuk kau, eh. Ais krim strawberry aku beli satu bekas. Jangan marah dah eh." pujuk Arif.

"Yeye! Doktor kesayangan, baik kau balik. Dah malam. Cari idea untuk pickupline esok eh." kata Bella.

Bella bangun dari katil lalu membuka pintu. Mempersilakan Encik Arif Syahrin untuk keluar.

"Bai, jangan rindu aku!"

Bella buat muka😒. "Dah! Pergi balik."

"Arif!"

Arif berpaling.

"Bubur tadi sedap. Thank you!" kata Bella. Pintu ditutup.

Arif tersenyum. "Anything for you"

...

bestfriend or boyfriend?Where stories live. Discover now