Bella menghulurkan topi ke arah Arif. Arif menghalakan kepalanya. "Pakaikan"
'Last day kan harini :") ' getus Arif.
Bella berjengkit sedikit lalu meletakkan topi di atas kepala Arif.
"Thank you." kata Arif sambil tersengih.
"No problem"
"Arif! Beg kau ada dalam... eh hai Bella."
Bella mengangkat kening. "Awalnya kau datang support member. Hmm...Beg apa ?"
"Beg laptop!" kata Arif apabila melihat Saiful tergagap-gagap.
Bella mengangkat bahu "Okayla, aku masuk dulu. Nanti penuh."
Arif dan Saiful mengangguk. Apabila Bella hilang dari pandangan, Arif menolak kepala Saiful.
"Nasib baik tak kantoi bruh!"
Saiful tersengih. "Manalatau dia ada dekat sebelah kau."
"Korang!"
Kelihatan Farah, Puteri, Fatin dan Syahira menghampiri mereka berdua.
"Bella dah masuk kan?" tanya Fatin.
Arif mengangguk lalu menghulurkan kunci keretanya kepada Farah. "Ambilkan hadiah semua dalam bonet belakang."
"Aku fikir bonet depan tadi." kata Farah sambil menjulingkan mata ke atas. Manada orang letak barang kat bonet depan!
"Ada masa lagi nak gaduh. Ish!" kata Puteri sambil merampas kunci kereta Arif di tangan Farah.
Tangan Puteri menarik lengan Fatin untuk mengikutnya menuju ke kereta Arif.
"Okay, genk. Aku masuk dulu." kata Arif.
"Bro! Terus keluar tau. Nanti lambat." pesan Saiful.
"Yeye!"
...
Arif membuka jubah dan topi di badannya lalu diserahkan kepada Aisy.
"Tolong bagi dekat Prof tau."
Aisy mengangguk lalu melangkah untuk pergi. "Have a safe flight abang."
Arif mengangguk. Nak sedih ke taknak?
"Bro, jom! Nanti Bella keluar. Family kau semua dah ada dekat sana." ajak Saiful.
Arif menarik nafasnya dalam-dalam. "Jom."
Lambaian dihadiahkan kepada Syhira, Farah, Puteri, Iqram dan Fatin.
Arif menjenguk ke arah tempat duduk Bella.Bella sedang berpelukan dengan Puan Zana.Di sisinya ada Syazwan.
Arif tersenyum hambar. Bella bahagia. Aku?
'I hope you'll happier without me.'
Arif melangkah menuju ke arah keretanya. Saiful sudah siap untuk menjadi pemandu Arif .
Pintu kereta ditutup. Kereta milik Arif yang dipandu Saiful bergerak menuju ke KLIA.
Arif menutup matanya. Sedihnya tidak terkata.
"Bro, jangan sedih. Keputusan kau sendiri kan." nasihat Saiful.
Arif hanya tersenyum hambar.
...
Arif menarik bagasinya. Disebelahnya, Saiful hanya berdiam diri. Dari tadi, Arif sibuk melayan perasaan.
"Abang!" teriak Zulaikha.
Arif berpaling. Di belakangnya ada keluarga yang sangat disayanginya.
Arif memeluk Dato Hisham. Dato Hisham membalas pelukan Arif sambil menepuk lembut belakang anak lelaki tunggalnya itu.
YOU ARE READING
bestfriend or boyfriend?
Teen FictionI failed on writing sinopsis so read pls (done story) "kalau aku cakap aku suka kau, kau percaya ke?" - arif " aku pun suka kau." - bella " seriously?"- arif "kau kan kawan aku."- bella Ketahuilah kisah cerita persahabatan dan cinta Bella dan Arif...