BOB 55

7K 413 14
                                    

"Korang ni serious eh, Si Myra tu tak psycho? " tanya Arif kepada Saiful dan Farah.

Risau juga dia nanti jadi macam dalam drama, perempuan psycho baru keluar makan sekali dah mengaku boyfriend oh please!

"Ye tak. Kau ni laaa, Takkan la kitorang nak bagi dekat kau yang psycho." kata Saiful. Dari dalam kereta sampai ke dah masuk mall, asyik membebel je. Menanah telinga dia dan Farah mendengar semua.

"Kau tu yang addicted sangat dengan drama melayu ergh. " kata Farah.

Arif menyeluk kedua-dua belah tangannya kedalam poket seluar jeans. Entah mengapa, dia merasakan ada 'something wrong'. Ish dia cepat-cepat beristighfar. Astaghfirullahazim si Myra tu manusia. Bukan monster!

Tiba-tiba, Arif melihat susuk tubuh yang amat rapat dan dikenali. Amirul! Betul-betul berada dihadapan restoran Dave Deli!

"Buat apa dekat sini?" tanya Arif.
Amirul terkejut apabila melihat kehadiran Arif. Dia memandang muka Farah dibelakang. Farah memberi 'signal' suruh diam tentang rancangan mereka.

"Nak jumpa kawan dekat atas. Bai!" kata Amirul lalu berlalu pergi.

Arif mengangkat kening. Ish pelik-pelik budak ni. Semalam kata nak duduk rumah je.

"Kau tunggu apa lagi. Pergila masuk." Saiful menolak tubuh Arif.

"Table berapa?" tanya Arif. Riak yang ditunjukkan adalah riak malas. Sangat malas!

"Tujuh! Dah pergi masuk! Tak elok bagi orang tunggu lama-lama." kata Farah sambil menolak Arif menggunakan beg tangannya.

"Ish yelah. "

...

Bella melirik kearah jam tangannya. 1.15 p.m ? Sudah 15 minit dia menunggu klien tersebut. Bencinya orang tak on time! Dahla menganggu weekend aku!

Bella menarik sedikit shawlnya yang jatuh dibahu. Hmm manatah mamat ni.

"Miss Myra?"

Bella berpaling. Eh? Apa dia buat dekat sini? Aduh tak selesa aku dekat sini!

Bella bangun dari duduknya. "Apa kau buat dekat sini?" tanya Bella, mula berasa tidak selesa.

"Aku? Oh aku. Erm aku nak jumpa orang. Salah table kot. Sorry, bai. " kata Arif lalu keluar dari restoran tersebut.

Bella menarik nafas lega apabila Arif berlalu pergi. Dia kembali duduk di kerusinya. Fuh kalau dia ada tak senang aku nak meeting!

Eh wait, kenapa Myra? Tu bukan nama dekat office jeke?

Bella membiarkan pertanyaan itu didalam kepala. Dia harus fokus! Nak jumpa klien ni!

...

"Kenapa ada Bella dekat table 7?" tanya Arif kepada Farah dan Saiful yang berada di luar restoran.

Farah dan Saiful sama-sama menggigit bibir. "Awak cakap. " kata Farah. "Eh, saya pulak. Sayang la cakap. " bias Saiful.

Arif mengerutkan dahinya. "Aku tak suruh pun korang berdebat. Sekarang ni, aku tanya. Meja nombor berapa?" tanya Saiful.

"Erm, betulla nombor tujuh. " kata Farah.

"Habistu kenapa wujud Bella dekat situ?" tanya Arif. Masih tidak faham dengan situasi.

"Arif, orang yang kau akan jumpa harini adalah Bella sebenarnya. " kata Saiful.

Arif sekali lagi mengerutkan dahinya. "Korang kata Myra kan? Eh apani ? Explain please. "

bestfriend or boyfriend?Where stories live. Discover now