BOB 6

8.8K 487 3
                                    

"So, kau nak pergi mana dulu ni?" tanya Bella apabila dia dan Elina memasuki IOI Putrajaya Shopping Centre.

Otaknya ligat memutar apakah yang harus dibeli untuk dibawa ke Japan. Tula Bella! Sepatutnya ajak ibu ikut tadi!

"Apa kata aku tanya kau. Kau nak pergi mana dulu?" Soal Elina.

Tidak mahula Bella melebel dia ni, kaki kontrol. Asyik ikut cakap dia je!

Bella tersenyum. "Universal Traveller!"

Bella menarik tangan Elina untuk mengikuti langkahnya menuju ke Universal Traveller.

Elina mempercepatkan langkahnya untuk menyaingi langkah Bella.

"Kenapa Universal Traveller?" soal Elina.

Bella berhenti melangkah lalu menepuk dahinya perlahan. Aduu Bella! Kau belum bagitau Elina.

"Sorry, aku lupa nak bagi tau kau. Aku join exchange student minggu depan." Bella tersengih. Malu dengan kecuaiannya.

Elina yang dari tadi tersenyum, hilang lansung senyumannya. What?

"Ala Bella! Kau pergi berapa lama?" tanya Elina. Mukanya merah. Hampir menangis.

"Apani? Jangan la menangis. Taklama pun la. 2 bulan je. Before test aku balik la. Dont worry." kata Bella.

Ala Elina! Janganla nangis! Aku pun nak nangis kalau kau nangis, weyh!

Elina menarik nafasnya. Okay, takdela lama seperti jangkaanya.

"Dah dah,jangan sedih-sedih. Kita keluar nak happy-happy, kan?" kata Bella.

Jari runcingnya mengelap air mata Elina.

"Okaylah, jom aku tolong kau beli, apa yang patut." Elina tersenyum kembali lalu meraut tangan Bella.

Mereka berjalan beriringan menuju ke Universal Traveller.

...

"Weyh! Lamanya! Kau tidur ke dalam fitting room tu?" teriak Elina. Hampir setengah jam dia menunggu Bella di luar. Lama betul!

"Ish! Sabarla!" rengus Bella. Minah ni, bagi aku sekali 4 coat suruh fitting, sekarang dia pulak yang bising.

Bella membetulkan sedikit shawlnya lalu melangkah ke luar.

"Weyh, okay tak?" Bella menayang coat yang dipakainya di hadapan Elina.

"Weyh! Lawanya kau! Cun cun. Okay! Kita amek coat 4 helai. Warna dark purple, black, pink and silver. Okay?" Laju tangan Elina mencatat kesemuanya di atas sehelai kertas.

Bella tersenyum. Minah ni! Dia pulak excited lebih!

"Eh jap. Winter jacket kau tak nak ke?" tangan Elina berhenti mencatat.

"Nakla. Kau nak aku mati kesejukan ke kat sana?"

"Okay, kau bukak dulu coat tu. Nanti aku datang bawak winter jacket. Tunggu situ." kata Elina lalu bergerak menuju ke arah rak winter jacket.

Bella tergelak kecil lalu masuk semula ke dalam fitting room.

...

"Weyh, comfirm takde apa-apa lagi eh?" tanya Elina.

"Bak sini list kau!" minta Bella.

Elina menghulurkan list kepada Bella.

"2 winter jacket.4 coat. Hmm okay la tu. Aku nak cari hoodie pulak. Nak pakai kat homestay." kata Bella apabila meneliti list yang dibuat oleh Elina.

"Hoodie kat mana nak beli?" tanya Elina.

"Uniqlo, Padini, Brands Outlets, H&M. Hmm, tengoklah." kata Bella.

Bella menyelesaikan pembayaran. Mujur sahaja ayahnya memberi green light untuk berbelanja sebanyak mana yang cukup untuk persiapan ke Japan.

" Aku dah usha dah tadi. FOS banyak hoodie lawa-lawa." kata Elina yang entah muncul dari mana.

"Eh? Cepatnya kau pergi." kata Bella.

Rasanya, baru tadi minah ni cakap dengan aku. Sekejap je, dah datang balik. Siap pergi FOS lagi tu.

"FOS kat sebelah je la." kata Elina tergelak kecil.

"Okay jom! Yang ni kau pegang." kata Bella lalu menghulurkan satu beg kepada Elina.

Elina menyambut beg itu.

"Let's go!"

...

bestfriend or boyfriend?Where stories live. Discover now