BOB 37

6K 371 14
                                    

Bella memandang Umaira dengan mata yang tidak berkedip. Seriously? Umaira? Wow wow wow!

"Bella.. Janganla macam tu" kata Umaira, malu.

"No seriously, you lawa sangat. Very happy to see you like this." kata Bella dengan nada teruja.

Bella tersenyum. Tangan Umaira dipegang. Yang berada dihadapannya sekarang, Umaira yang baharu.

Tiada lagi makeup tebal dimukanya. Tiada lagi baju tidak cukup kain. Tiada lagi rambut yang diwarna.

Tiada!

Umaira kini sudah bertudung labuh. Sudah berbaju kurung longgar. Mukanya bersih tanpa sebarang solekan.

Umaira tersipu. "Thank you for you. If you tak hantar I dekat sini, mesti I tak rasa ketenangan macam ni."

Bella masih tidak lekang dengan senyumannya.

" Mana Umaira?" sergah Arif.

Bella menjeling Arif. "Assalamualaikum der. Kau tinggal Miya sorang-sorang ke?"

"Waalaikumusalam. Zulaikha adela" jawab Arif sambil tersengih.

Perempuan yang berada disebelah Bella dihadiahkan senyuman.

"Aip,jangan pandang dia lama-lama nanti tergoda." kata Bella sambil ketawa kecil.

"Apa kau merepek ni? Umaira mana?"

"Ni la Umaira." kata Bella sambil menunjukkan Umaira yang berada disebelahnya.

Arif terlopong melihat perubahan drastik Umaira. seriously?. Baru 6 bulan!

"Kau? Umaira? " tanya Arif seakan tidak percaya.

Umaira mengangguk. "Yela, sampai hati tak cam I."

"Wow! Cepatnya kau berubah.Tak sangka orang macam kau cepat berubah eh."

Bella memukul Arif menggunakan beg tangannya.

"Ish, kau ni. Ayat menyakitkan hati je. Pergi tunggu dalam kereta! Panggil Zulaikha." arah Bella.

Arif mencebik. "Yela."

Umaira memerhati Arif yang semakin menjauhi. Walaupun kini dia sudah berubah, hatinya kepada lelaki itu masih tidak berubah.

" still like him?" tanya Bella.

Umaira mengangguk, mengaku. "But he deserve someone better than me. Like you."

Bella menggeleng."Tak. I dengan Arif takde apa-apa. Lagipun I dah bertunang."

Bella menunjukkan cincin dijari manisnya kepada Umaira.

"Congrats dear!"

"Thank you."

"But im happier if you with Arif." kata Umaira, sayu.

"No, i simpan dia untuk you."

Selang beberapa minit, Zulaikha datang ke arah Bella dan Umaira.

"Kak Umaira? Seriously? You look so not stylish!" komen Zulaikha.

Umaira hanya tersenyum, tenang. "Siapa kata orang yang pakai tudung tak stail?"

Umaira menarik tangan Zulaikha agar duduk disebelahnya.

"Ini semua salah kau, kau dah ubah Kak Umaira aku!" tuduh Zulaikha kepada Bella.

Bella terkejut.

"Bella, boleh bagi kitorang cakap jap?" minta Umaira.

Bella menangguk lalu bangun dari duduknya. Bella mengambil tempat di meja sebelah.

"Akak! Please tell me all of this is for a while? Please! " kata Zulaikha.

bestfriend or boyfriend?Where stories live. Discover now