Arif memegang tangan Bella yang sedang lena diulit mimpi. Pipi gebu Bella diusap lembut. Rindunya dekat isteri sendiri!
Arif mengerling jam di pergelangan tangan kanannya. 11.30 pm. Matanya langsung tidak mengantuk. Arif mencapai telefon bimbitnya.
1 whatsapp from Diana
-okay from now on I memang takkan kacau hidup you dah. Thank you for 100k. I love you! Semoga berbahagia dengan wife you yang buruk tu. -Arif mengangkat kening membaca whatssap daripada Diana. Kurangajarnya kata wife aku buruk! Tapi dia bersyukur, sekurang-kurangnya Diana telah berjanji. Butang block ditekan. Tidak mahu Diana menganggunya lagi. Yela, orang psiko ni bukan boleh percaya sangat.
"Eh, awak buat apa dekat sini?" tegur Bella yang masih dalam keadaan mamai. Dia menggosok matanya.
Arif tersenyum. Habit Bella bila terjaga is mesti gosok mata.
"Senyum-senyum tu kenapa? Awak tu kena balik berehat dekat rumah. Makan jaga. Tak sedar ke tangan kena simen? Memang nak sihat lambat ke macam mana? Tula, gatal lagi nak keluar jumpa Diana. Kan dah excident." bebel Bella.
Arif tergelak kecil. Sudah lama Bella tidak membebel sebegini.
"Eh? Tak sedar diri ke? Awak tu yang makan tak jaga, kesihatan diri tak jaga sampai hilang anak saya. Lepastu nak marah-marah saya. " balas Arif.
Air mata Bella menitis. Sentap dengan kata-kata Arif.
Arif menampar mulutnya apabila melihat Bella menangis. "Sorry, i didn't mean that. Saya nak gurau je dengan awak tadi. " kata Arif. Tangannya mengusap rambut Bella.
"No. " larang Bella.
"What no?" tanya Arif pelik.
"Don't touch me. " kata Bella.
Arif menurunkan tangannya. Ya, Bella marah. "I'm sorry. " kata Arif. Rasa nak belasah diri sendiri haih cmone Arif!
"Kalau tangan tu asyik bergerak je. Bila nak baik. " kata Bella. Tangan Arif dipegang dan diusap perlahan.
Arif tersenyum. "Uwah someone is too care about me. " kata Arif. Tangannya mencapai tangan Bella tetapi Bella memukul perlahan tangan suaminya.
"Saya dah kata! Tangan tu jangan gerak. Kenapa degil sangat ni eiy. " marah Bella.
Arif tergelak. "Betulla ada orang tu care pasal saya. " kata Arif. Senyumannya masih tidak lekang di bibir.
"Yela, awak tu suami saya. Bukan macam orang tu, wife dia tengah teruk mengandung pun keluar jumpa perempuan lain. " balas Bella. Dia menjeling Arif, manja.
"Awak.. Saya actually.. "
"Nah, saya dah tau. " potong Bella. "Sanggup ye awak bagi dia 100k. Saya pun awak tak bagi banyak macam tu. " kata Bella lagi. Gurau-gurau manja kan.
"Saya bagi awak lebih tau. " kata Arif lalu tergelak kecil. Ada je modal dia nak buat kita ketawa. "Awak fikir sayang, cinta saya selama ni 100k je? Hmm lebih sampai tak terkira." sambung Arif lagi. Matanya tepat memandang mata Bella.
"Cia Cia Cia. " kata Bella lalu tergelak. Arif juga turut tergelak. "Eh wait. " kata Bella apabila gelaknya sudah reda. Bella menjeling jam di dinding. "Kenapa awak tak tidur lagi?" tanya Bella. Matanya menikam mata Arif.
"Sebab saya tengok cincin dekat tangan awak tu berkilau sangat. " Arif memandang cincin Tiffany yang tersarung pada jari manis Bella. Dia menguntumkan senyuman yang sangat lebar.
Oh Allah. Thank you!
...
Arif tergelak dengan lawak hambar yang direkanya sendiri.
YOU ARE READING
bestfriend or boyfriend?
Teen FictionI failed on writing sinopsis so read pls (done story) "kalau aku cakap aku suka kau, kau percaya ke?" - arif " aku pun suka kau." - bella " seriously?"- arif "kau kan kawan aku."- bella Ketahuilah kisah cerita persahabatan dan cinta Bella dan Arif...