BOB 16

7.4K 453 25
                                    

Farah memandang Bella yang masih menangis. Belakang Bella digosok perlahan bagi menenangkan rakannya itu.

Bella menarik nafas dalam-dalam.

"Bella,each meeting there must be separation. Haha and Chichi love you dear. All of you always be in our memories." Puan Jenny memeluk Bella.

Farah menyeka air matanya. Dia perlu kuat demi Bella. Semua sudah tahu bahawa Bella seorang yang berjiwa sensetif.

2 bulan bukan satu tempoh yang singkat. Selama 2 bulan mereka berempat menumpang kasih sayang Puan Jenny dan Encik Jack.

"Bella, ada jodoh kita jumpa haha dan chichi lagi. Kesian prof dengan kawan-kawan lain tunggu. " pujuk Arif, lembut.

Bella melepaskan pelukan Puan Jenny.

"See you soon, Haha and Chichi. " kata Bella.

Encik jack memeluk leher Saiful. "Take a good care of Farah."

Saiful mengangguk. Nasib baik Farah tak dengar. Kalau tak, tomato pipi dia!

"mata amaishou!" kata Arif lalu memeluk Encik Jack.

"mata amaishou, Arif. You guys must came here again yea." pesan Encik Jack.

Bella, Arif, Farah dan Saiful melangkah keluar dari apartment. We will miss you hahah and chichi!

...

"Kenapa mata kau merah?" tanya Puteri.

Bella tersenyum.

"Dia nangis la. Kenapa kau blur sangat?" kata Fatin

Puteri tersengih. "manalatu mata masuk habuk."

"Klishe sangat!" kata Bella pula.

"Bella!" laung Farah memanggil.

Bella mengangguk.

"Korang, aku pergi dulu. Farah dah panggil." kata Bella memninta diri.

"Bai!" kata Puteri dan Fatin serentak.

"Nak apa?" tanya Bella kepada Farah.

"Prof suruh group kita masuk gate dulu."

...

"Sedih lagi ke?" tanya Arif. Seatbelt dipasang. Malaysia, wait for me!

Bella menjeling. "sedihla. Bukan macam kau, heartless."

'kalau aku heartless, takdenye aku suka kau.' getus hati kecil Arif.

"Alamak wehhh! Dah bergerak!" Bella menjerit kecil.

Arif tergelak kecil. Bella bella!

"Nak jacket?" tanya Arif.

"Boleh jugak." kata Bella sambil tersengih.

Arif membuka jacketnya. "Nah"

" Thanks Arif!" Bella mencapai Jacket Arif.

"Pejam mata la!" arah Arif

Bella memejam mata sambil menghidu jacket Arif. Wanginya! Walaupun bau lelaki tapi wangi!

Muhammad Akmal Muhaimin, I miss you so much, abang! Thanks god i found the clone of you.

Arif.. Bella tersenyum apabila membuka mata melihat jejaka disebelahnya. Yes, dia poyo! But he's take a good care of me. Dia tunaikan janji dia dekat Amirul.

"Apa senyum-senyum? Pilot tak cakap pun?" perli Arif.
"Senyum itukan sedekah." balas Bella.

"Tea or coffee?" tanya seorang pramugari kepada Bella.

"Tea, please." jawab Bella.

"Your husband?" Pramugari itu menunjuk ke arah Arif.

Bella tercengang. Arif? Husband?

Saiful dan Farah yang berada di seat hadapan tergelak besar. Aduih kelakar!

"Sorry, am i mistakenly talk to?" tanya pramugari itu.

"No, im really her husband." kata Arif, selamba.

Farah dan Saiful tergelak lagi.

Bella menjeling, kau fikir kelakar ke?

"coffe for my 'husband' please." kata Bella. Perkataan 'husband' ditekan.

Pramugari tersebut menghulurkan coffe kepada Bella. Bella menyambut huluran tersebut.

"Jemput minum, 'husband'." Bella meletakkan coffee di hadapan Arif.

"Bella, Arif tak minum coffee la. Apani, wife taktau pasal husband." kata Saiful. Ketawanya masih berbisa.

Farah juga masih ketawa. Farah, kalau dah ketawa, susah nak berhenti!

"La.. Kau tak minum coffee ke?" tanya Bella, serba salah.

Aku fikir lelaki suka minum coffee. Tak semua rupanya.

Arif menggeleng sambil tersengih. Coffee ni sedap macam latte ke?

Bella mengambil coffee Arif lalu meletakkan tea miliknya di meja hadapan Arif.

"Kita tukar eh?" kata Bella

"Eh takpayah la. Kau dah pilih coffee untuk aku, aku minum jela." kata Arif.

Coffee yang berada dihadapan Bella dicapai lalu meneguknya sedikit. Yaks! Pahit!.

Bella tergelak kecil dengan reaksi Arif. Orang bagi tea tanak minum. Padan muka!

'yang lagi pahit pun aku sanggup minum kalau kau bagi, Bella' getus Arif.

"Aku nak tidur la. Pinjam jacket eh. Dah sampai kejut." kata Bella.

"Kau tidur sampai 3 jam ke?" perli Arif.

"Manusia kene tidur 8 jam satu hari." jawab Bella. Matanya ditutup rapat.

'sleep well Myra Bella Alana!

...

Japan dictionary lagi!

MATA AMAISHOU- See you soon

bestfriend or boyfriend?Where stories live. Discover now