[Jade Smith]
Genietend neem ik nog een slok van mijn koffie en like ik een foto van Niall Horan op Instagram. Niall Horan, een van de vier jongens van One Direction. Ze zijn wel leuk, hun muziek is redelijk en ik zal niet liegen, ze hebben ook zeker de looks. Maar ik ben geen superfan zoals mijn beste vriendin Claire. Vanavond is hier in London hun concert, Claire wilde er zo graag heen, maar helaas kon ze geen kaartjes meer krijgen. Het was in dertig seconden uitverkocht. Dertig seconden! Die Directioners zijn redelijk gestoord. Snel gooi ik het laatste restje koffie naar binnen en sta ik op. Mijn beker verdwijnt in de prullenbak en met mijn telefoon in mijn hand loop ik richting de uitgang. Terwijl ik druk bezig ben met een berichtje naar Claire te typen dat ik eraan kom, bots ik tegen iets op. Beter gezegd, bots ik tegen iemand op. Een koffiebeker glipt uit iemands hand en gutst over mijn trui heen. Irritatie borrelt in me op. Dit is mijn lievelingstrui, en hij was nog duur ook.
"Kan je niet uitkijken," snauw ik in het Nederlands.
"I'm sorry, what did you say?" zegt een zware, enigzins hese stem. En die stem herken ik uit duizenden van de filmpjes die Claire me heeft laten zien. De koffie, die net over mij heen is gevallen is van Harry Styles. Voorzichtig kijk ik op en worden mijn vermoedens bevestigd. Meteen zie ik de groene ogen en donkere krullen die Claire op posters in haar kamer heeft hangen.
"Well, I said, watch out," mopper ik, terwijl ik de koffie van mijn trui probeer af te krijgen. Het interesseert me vrij weinig dat hij dé superster van dit moment is. Koffie blijft koffie en die koffie zit nu op mijn lievelingstrui.
"I'm so sorry, can I do anything to help you?" vraagt Harry geschrokken.
"Uhm, yeah. Leave me alone," zeg ik boos.
"Do you think I'm an idiot?! My coffee is all over you!" zegt Harry schuldig.
"Oh my gosh! It's Harry Styles!" hoor ik dan opeens iemand gillen. Harry zucht en een idee popt mijn hoofd binnen.
"If I get her away, you give me money for a new sweater," stel ik voor. Harry zucht opgelucht, en knikt blij.
"That would mean the world," zegt hij dankbaar. Een opgeluchte lach verlaat mijn mond en ik loop naar het meisje toe.
"Hey," zeg ik.
"Hey," antwoordt het meisje.
"Are you going to One Direction's concert tonight?" vraag ik. Haar ogen beginnen te glimmen en ik weet dat ik goed zit
"Yeah, I'm so excited!" zegt ze enthousiast.
"Well, if you stop yelling at Harry now, you'll get a meet and greet with him and the other boys tonight, okay?" stel ik voor. Haar ogen worden groot en ze knikt hevig.
"Can you fix that for me?!" zegt ze hyper.
"I'll take care of it, have a nice day," zeg ik en ik loop weg.
"Bye," hoor ik haar nog zacht zeggen.
"You have a meet and greet with her tonight," zeg ik droog als ik weer naast Harry sta.
"And you think we have enough time for that?" vraagt Harry grijnzend.
"You better do," antwoord ik lachend.
"Girl, I like you," zegt Harry. Even val ik stil, dé Harry Styles zeg dat hij me aardig vindt. Ergens diep vanbinnen gaat nu de fangirl in me los.
"Thanks, you're not bad," grijns ik.
"Not bad?! I'm fabulous!" zegt hij terwijl hij als een idioot zijn armen in de lucht gooit.
"You're a dork, that all you are," lach ik.
"No, but seriously, come with me," zegt Harry, hij trekt me aan mijn arm mee naar buiten, we lopen een klein stuk tot we in een straatje staan waar bijna niemand is.
"What are we doing here?" vraag ik. Harry geeft me twee briefjes.
"Here, this is for the show tonight, please come and watch it," smeekt hij.
"Okay, I will. But why do you give me two tickets?" vraag ik terwijl ik de kaartjes aanneem.
"Take someone nice with you," zegt hij. "Give me your phone," zegt hij. Verbaasd geef ik hem mijn telefoon aan nadat ik hem unlockt heb. Hij tikt een paar dingen in en geeft me dan mijn telefoon weer terug.
"What did you do?" vraag ik.
"You'll see. See you tonight, bye, my love," zegt Harry. Daarna loopt hij het straatje weer uit en laat mij achter. Verward kijk ik op het scherm van mijn telefoon.
Harry
06-26302638Hij heeft me zijn nummer gegeven. Ik heb het nummer van Harry Styles. En ik heb tickets voor het concert van vanavond. Holy shit. Snel loop ik het straatje uit en kijk ik richting de kant waar Harry heen liep. Ik zie tientallen, misschien wel honderden mensen, maar geen Harry. Verward loop ik terug naar het appartement waar van mij en Claire. De tickets heb ik nog steeds in mijn hand geklemd.
"Hi, ik ben er weer!" roep ik.
"Hey girl!" roept Claire vanaf de bank. Grijnzend loop ik naar haar toe.
"Raad eens wat ik heb?" plaag ik haar.
"Wat, wat, wat?" vraagt ze nieuwsgierig.
"Tickets voor het One Direction concert van vanavond!" gil ik.
"Nee!" gilt Claire. Ze rent een rondje om de bank en vliegt dan op me af.
"Ik had ze thuis al gekocht, als verrassing!" lieg ik vrolijk. Om de een of andere reden wil ik niks vertellen over de ontmoeting tussen Harry en mij. Misschien is het omdat ik zelf nog niet weet wat er eigenlijk gebeurde.
"Je bent de beste!" gilt Claire in mijn oor.
"Weet ik toch," grijns ik.
--
Hey!
Dit is dan het allereerste hoofdstuk van 'Life Changes' Superleuk dat je dit boek leest! Dit boek schrijf ik samen met een goede vriendin van me, we zullen om de beurt een hoofdstuk schrijven. Iedere woensdag en zaterdag zal er een hoofdstuk worden gepost! Ik zal de hoofdstukken op woensdag schrijven en mijn vriendin op zaterdag. Voeg dit boek vooral toe aan je bibliotheek, zo lees je als eerste het nieuwe hoofdstuk ;)Byebyee
JE LEEST
Life Changes [1D]
Fanfiction{VOLTOOID} Jade is een twintig-jarig meisje dat voor stage naar Londen is gegaan. Alles gaat goed, ze heeft een geweldige tijd in Londen. Maar als ze één simpel bezoekje aan de Starbucks brengt, verandert haar hele leven. • Eerste hoofdstuk; 12.10.1...