[Jade Smith]
Ik word wakker door een hand die zachtjes door mijn haar kriebelt. Slaperig open ik mijn ogen en zie Harry gehurkt naast het bed zitten.
"Wake up, sunshine. Breakfast is already served," zegt hij zachtjes. Als ik mijn ogen eens beter open doe, zie ik dat hij al is aangekleed.
"How long have you been up for?" vraag ik aan hem, verbaasd dat hij al klaar is.
"I helped your mom cook breakfast, so let's say for about an hour," zegt hij lachend. Ik kreun en rek mijn lichaam uit om vervolgens uit bed te rollen.
"I'm just not a morning person," mompel als ik snel een joggingbroek aantrek en mijn haar in een staart gooi.
"Jade, Harry, onbijten!" roept Thomas vanuit beneden.
"Wij komen!" roept Harry terug en al lachend loop ik de trap af. Ik ruik eieren en bacon en meteen begint mijn maag te rammelen.
"Looks like someone's hungry," zegt Harry droog waardoor ik hem zachtjes duw. Snel loop ik naar de eettafel voordat hij echt in het lachen uitbarst.
"Goeiemorgen," mompel ik naar mijn ouders en Thomas, die wonderbaarlijk genoeg al opgewekt zitten te ontbijten.
"Have you got any plans for today?" vraagt Thomas aan Harry. Harry kijkt mij aan, maar ik schud mijn hoofd.
"I guess not," zegt hij terwijl hij zijn schouders ophaalt.
"Okay, because there's this football match nearby we may get tickets for and I thought maybe the two of us could go?" vraagt Thomas.
"Yeah sure, sounds great," zegt Harry met een glimlach. Ik ben echt blij dat hij het zo goed kan vinden met Thomas.
"What are you going to do today?" vraagt mijn moeder dan aan mij.
"I think meeting up with Claire as it is our last day here tomorrow," zeg ik zachtjes. Ik heb nog geen zin om naar huis te gaan.
"We'll just make the best out of it," zegt mijn moeder. Glimlachend kijk ik haar aan, ze weet altijd wat ze moet zeggen om me op te vrolijken.
"How about we make some pancakes tonight?" zegt Thomas dan met een knipoog in mijn richting. Ik giechel en knik enthousiast. Pannekoeken waren vroeger ons favoriete eten en het doet me nog steeds denken aan de ontelbare keren dat we er samen om gesmeekt hebben.
--
[Harry Styles]
"Thomas, klaar?" roep ik naar hem terwijl ik zachtjes op zijn deur klop. De deur zwaait open en Thomas loopt naar buiten.
"Lets go!" zegt hij lachend met de autosleutels in zijn hand. Ik geef hem een highfive en loop met hem naar buiten.
"Can you actually drive?" vraag ik verbaasd.
"Yep, got my licence about two months ago," zegt hij lachend. Ik stap in de auto en zet de muziek wat harder aan.
"This is going to be fun," zeg ik tegen Thomas. We blèren mee met de muziek, en dat laat me denken aan de reizen in de auto met Jade. Zij en Thomas lijken best wel veel op elkaar qua karakter. Lachend kijk ik Thomas aan als hij de laatste zinnen van There's Nothing Holdin' Me Back mee schreeuwt. Hij heeft duidelijk niet hetzelfde zangtalent als zijn zusje. Dan begint Castle On The Hill opeens, en hoor ik Jades zachte stem door de speaker zingen.
"Jadey," glimlacht Thomas zacht. Ik merk dat ik ook als een idioot aan het glimlachen ben. Ik ben gewoon trots op Jade. "Whenever I hear this song, I feel so proud."
"I can relate," antwoord ik. Dan zingen we samen het hele lied mee, en zingen we natuurlijk extra hard bij de stukken die Jade zingt. Na nog wat liedjes mee te hebben geschreeuwd zijn we bij het voetbalstadion aangekomen. "Who's playing today?"
"Feyenoord against Ajax," zegt hij. Ik herken Feyenoord, omdat ik weet dat Jade voor die club is.
"Are you for Feyenoord?" vraag ik hem. Hij knikt.
"Always," grinnikt hij. Ik schiet in de lach.
"I think it might be my favourite Dutch club as well," zeg ik. Thomas juicht en we lopen het stadion in. Als we gaan zitten kijkt hij me opeens serieus aan.
"Harry, do you love Jade?"
"More than anything."
"Will you ever hurt her?"
"I'd rather die."
"Will you ever leave her?"
"Again, I'd rather die."
"Okay, it's fine then," glimlacht hij tevreden. Thomas houdt duidelijk veel van Jade, en hij wilt haar ook beschermen. "Why did you learn Dutch?"
"Because Jade is Dutch, and I wanted to learn her language. I mean, she talks in English to me, so why wouldn't I at least try to learn her language," vertel ik. Thomas knikt.
"You're a good one for her, Harry," zegt hij uiteindelijk.
"Thank you," antwoord ik met een glimlach. Het is fijn dat Jades familie me volledig heeft geaccepteerd.
--
"That was a blast of a match," lacht Thomas als we de auto instappen. 2-1 voor Feyenoord. Het was nog spannend, en het hele Feyenoord-fan gedeelte van het stadium ontplofte toen er in de laatste tien seconden nog gescoord werd door de spits van Feyenoord. We rijden terug op dezelfde manier als we dat op de heenweg deden, keihard zingend dus.
Na een korte reis zijn we weer bij het huis van Jades ouders, en lopen we naar binnen. Jades ouders moesten werken, maar Jade zit alleen op de bank. Ze kijkt blij op als we binnenkomen.
"Feyenoord!" joelt ze, we beginnen alle drie te lachen. Thomas pakt twee biertjes voor mij en hemzelf, en een flesje cola voor Jade, voor we lachend over onze dag vertellen.
JE LEEST
Life Changes [1D]
Fanfiction{VOLTOOID} Jade is een twintig-jarig meisje dat voor stage naar Londen is gegaan. Alles gaat goed, ze heeft een geweldige tijd in Londen. Maar als ze één simpel bezoekje aan de Starbucks brengt, verandert haar hele leven. • Eerste hoofdstuk; 12.10.1...