63.

3.1K 88 60
                                    

[Jade Thirlwall]

Ik word wakker door Niall's warme adem die zachtjes in mijn nek blaast. Zijn arm zit nog om mijn middel en ik voel de hitte van zijn bovenlijf tegen mijn rug. Glimlachend draai ik me om. Niall knippert een paar keer voordat hij me aankijkt. Zachtjes druk ik mijn lippen op de zijne, de kriebels in mijn buik verspreiden zich naar de rest van mijn lichaam.

"Goodmorning babe," zegt hij met een ochtendstem.

"Goodmorning, handsome," zeg ik en ik leg mijn hoofd nog even neer op het kussen. Hij kust mijn voorhoofd en rolt het bed uit.

"Jade, it's better to get up," zegt hij, zijn hand uitstekend voor mij. Ik kreun, maar pak zijn hand vast. Hij trekt me uit bed en knuffelt me dan even.

"Breakfast is ready, lovebirds." hoor ik Claire dan lachend zeggen vanuit de deuropening. Ik kijk even op om haar te zien staan met 2 duimen omhoog in de lucht. Ik sla zachtjes mijn hand tegen mijn hoofd terwijl ik me losmaak uit Nialls greep.

"Let's go and eat food, because I'm literally starving," zeg ik terwijl ik overdreven mijn hand over mijn buik wrijf.

"You're an idiot," zegt Niall voordat hij in het lachen uitbarst. Ik loop voor hem de kamer uit, maar hij haalt me in bij de deuropening. "But I'm grateful that you're my idiot," fluistert hij in mijn oor. Mijn wangen worden rood en ik begin te giechelen.

"I feel the same," zeg ik terug en dan rennen we de trap af naar het ontbijt.

[Claire Jansen]

"Claire, roep jij Jiall even?" vraagt Jade aan mij. De rest is al wakker gemaakt, maar onze tortelduifjes waren erg moe gisteren, dus die hebben we wat langer laten liggen.

"Ja hoor," antwoord ik. Ik loop de trap op naar de kamer van Niall. Ik wil kloppen, maar de deur staat op een kiertje waardoor de deur openzwaait. Niall en Jade staan in een knuffel tegen elkaar te mompelen.

"Breakfast is ready, lovebirds." zeg ik dan maar. Ik moet er zelf om lachen, want Jade schrikt op. Ze kijkt me aan dus ik steek 2 duimen in de lucht. Ik loop vervolgens naar beneden om ze nog even alleen te laten.

"Jade, Harry!" roep ik als ik de keuken in ren.

"What?" vraagt Harry terwijl hij de koelkast dichtmaakt.

"You missed a cute Jiall moment." zeg ik terwijl ik serieus probeer te kijken. Harry snapt er niks van maar Jade ligt al in een deuk.

"Wat heb je nu weer gezegd?" vraagt ze lachend. "Nee, wacht even trouwens." voegt ze eraan toe. Ze gaat op een stoel zitten en gebaart naar mij. Ik begin het verhaal te vertellen.

"So I put my thumbs up and walked back downstairs," eindig ik mijn verhaal. We zijn ondertussen met z'n drieen aan het huilen van het lachen. Jade en Niall komen de keuken in net als het eindelijk stil is.

"Jiall!" roepen we uitbundig. Ze beginnen te lachen.

"Jiall is going to spend the weekend with my parents," zegt Jade tegen ons.

"Yeah, no problem. I'm going to Utrecht with Noël anyway," zeg ik. Ze knikken.

"Just let one of us know when you're coming back," zegt Harry.

"Yeah we will. We're leaving in about half an hour," zegt Niall voordat ze weer de keuken uitlopen.

"Wanneer ga je precies weg?" vraagt Jade aan mij. Ze heeft besloten om deze keer niet mee te gaan, ze heeft het de afgelopen tijd heel druk gehad en kan haar rust nu wel gebruiken.

"Morgenvroeg, half 11 gaat ons vliegtuig," zeg ik. Jades gezicht betrekt een beetje. Ik weet dat ze me gaat missen en om eerlijk te zijn ik haar ook.

"Wat als wij vandaag dan gezellig iets gaan doen?" vraag ik. Jade's gezicht klaart op en ze knikt. Ze kijkt Harry vragend aan en wil het gaan vertalen tot hij tot onze verbazing al antwoordt.

"Ik snap beetje. Yeah sure, I'm going to spend the day with Louis then," zegt hij. Ik applaudiseer samen met Jade voor zijn poging tot Nederlands praten.

"Good idea, so Noël and Liam can also spend the day together without being interrupted," zegt Jade. Harry loopt de keuken uit om Louis te gaan zoeken.

"Ik ga je wel missen hoor, ook al zijn het maar vier dagen," geef ik eerlijk toe.

"Ja, ik ook," zegt ze.

"Dat mag je altijd zeggen," zeg ik.

"Weet ik, maar dat vind ik lastig," mompelt ze. Ik geef haar een knuffel.

"Weet ik, lieverd," fluister ik.

"Dus wat gaan we doen vandaag?" vraagt ze als ze zich losmaakt. Ik trek mijn schouders even op voordat ik ga nadenken.

"We zouden een chilldag kunnen houden met Netflix en veel eten?" stel ik voor.

"Ja!" roept ze blij. We geven elkaar een highfive.

"Als jij nou chips enzo pakt, dan maak ik popcorn," zegt ze. Ze pakt een zakje magnetron-popcorn en gooit het in de magnetron. Ze toetst de tijd in en zet de magnetron aan.

"Grapjas, je mag mij wel even meehelpen," grinnik ik. Ze sjokt naar me toe en helpt me bakjes te vullen met snacks. Als de magnetron piept, haal ik de popcorn eruit en doe het in een grote kom.

"Ik neem het dienblad met eten mee naar boven als jij voor drinken zorgt?" vraag ik Jade. Ze knikt en opent de koelkast. Ik loop op mijn gemak alvast naar boven met het dienblad. Eenmaal boven zet ik het dienblad neer op bed en zet de tv alvast aan op netflix.

"Laten we Finding Dory kijken," stelt Jade voor. Ze heeft inmiddels drinken gepakt en ook op het dienblad gezet. Ik zoek 'Finding Dory' en klik de film alvast aan. Jade gaat tegen het uiteinde van het bed zitten onder de dekens. Ik plof naast haar en duw een paar kussens achter mijn rug. Ik trek het dienblad naar ons toe en druk op play.

"Op een gezellige dag samen," zegt ze terwijl ze tegen mijn glas tikt met haar glas.

"Proost," zeg ik.

--

Omygosh yay! Harry gaat op tour! Wie wilt er gaan en waar? Wij gaan proberen kaartjes voor Amsterdam te krijgen!

Life Changes [1D] Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu