[Jade Smith]
Vandaag hebben we een awardshow waar we naartoe moeten. De BRIT-awards, zijn het. De jongens zijn genomineerd voor beste videoclip met History. En tot mijn verbazing zijn Ed en ik genomineerd voor beste liedje met Castle On The Hill. We vertrekken over zo'n 45 minuten, en Hayley en Lou zijn bij ons. Lou is achter Harry aan het rennen met een bus haarlak, Niall en Louis zijn al klaar en Liam kijkt op zijn telefoon, wachtend tot Lou klaar is met Harry. Ik zit in de stoel bij Hayley, terwijl ze druk bezig is met mijn haar.
"Harry! Come on!" hoor ik Lou gillen. Harry lacht en gaat uiteindelijk toch zitten.
"Do you want your hair braided?" vraagt Hayley, ik knik. "Cornrows?"
"Oh my god, hell yeah!" roep ik lachend. Ze grinnikt kort en begint mijn haar te vlechten, ik vind het wel leuk als er iemand aan mijn haar zit.
"Thank you, Harry. Liam, your turn!" roept Lou, Liam gaat zitten en Harry komt naast mij staan.
"Hi," grijnst hij. Ik geef hem lachend een duwtje. Hayley is al vrij snel klaar met mijn haar.
"Make up is next," vertelt ze, ik knik en ze gaat aan de slag met kwastjes en poeders. Het duurt best lang, maar de jongens zijn allemaal al klaar, en zingen acapella wat liedjes. Claire gaat niet mee naar de show, ze voelt zich er niet zo prettig bij. "Make up is done" zegt Hayley, als de jongens Story Of My Life zingen.
"Okay, where's Jades dress?!" roept Lou. Harry weet het blijkbaar want hij komt aanrennen met mijn jurk. De jurk is wit, met een paar glimmende steentjes hier en daar. Snel kleed ik me om.
"Ready to go?!" roept Paul, die net binnen komt lopen. Iedereen knikt en we stappen de auto in. De rit duurt niet heel lang, Harry zit bij de deur naast me. Als we aankomen wordt de deur voor ons opengemaakt en Harry stapt als eerste uit, waardoor een luid gejuich losbarst. Harry kijkt naar de grond, en reikt zijn hand uit. Snel pak ik hem aan.
"Look to the ground till the red carpet!" roept hij boven alles uit, ik knik als teken dat ik hem heb gehoord. Na een tijdje zie ik de rode loper onder me verschijnen. Ik kijk voorzichtig omhoog en ik word bijna verblind door de camera's. Er worden foto's gemaakt van de jongens met alle vier. Foto's van de jongens apart. En.. Foto's van mij. Ik zie niet wie het roept, maar overal komt geluid vandaan.
"Jade! Smile!"
"One with Harry, Jade?!"
"Jade, hey!"
Ik probeer naar alle mogelijke kanten te lachen, tot Harry mijn hand pakt en we samen nog een paar keer worden gefotografeerd. Uiteindelijk komen aan het eind van de loper, en lopen we de grote zaal in.
"You enjoyed it!" zegt Niall vrolijk. Hij wordt vrolijk van dit soort dingen, en daar word ik weer vrolijk van.
"That was amazing!" roep ik lachend.
"Let's find some people to talk to for a bit," stelt Liam voor. We knikken en spreken af om over 20 minuten weer naar deze plek te komen, over een halfuur begint de show. Tot die tijd is het ieder voor zich. Ik begin een beetje rond te lopen, tot ik de meiden van Little Mix zie, ze staan te praten met Ariana Grande en Ed. Snel loop ik ernaartoe. (a/n; Ik weet dat het BRIT awards zijn en Ariana niet brits is, maar het is een fanfic, alles kan)
"Hi!" zeg ik vrolijk, Ed draait zich om.
"Hey Jadey!" zegt hij, waarna hij me kort knuffelt.
"I'm Ariana," stelt Ariana zich voor, ik schud haar hand.
"I'm Jade, nice to meet you," zeg ik.
"Excited for tonight?" vraagt Jesy.
"Of course, I'm nominated with Ed for my first single," zeg ik lachend.
"I hope we win the video award," zegt Leigh dromerig. Kort grinnik ik.
"You want the boys to win, don't you?" grinnikt Jade. Jade Thirlwall dan.
"It would be awesome, but I wouldn't mind if you win," zeg ik grinnikend. "Are you nominated for something, Ariana?"
"Best song, with Side To Side," grinnikt ze.
"Oh, okay, I wish you the best of luck," zeg ik glimlachend. Ik meen het, ik gun het haar ook.
"Jade! Are you coming?" Niall staat opeens achter ons.
"Sure, see you later girls and Ed," zeg ik, voordat we naar onze plaatsen lopen. Ik zit naast Harry, daarnaast zit Niall, daarnaast Liam en daarnaast Louis. Na een tijdje komt er iemand aan de andere kant naast me zitten, ik lach kort als ik zie dat het Perrie is. Heel Little Mix zit blijkbaar naast ons.
"Hi again," grinnikt Perrie. We praten nog een beetje tot de show echt begint. Eerst zijn er een paar optredens, dan worden de eerste awards uitgereikt. Ze beginnen gelijk met best video. Little Mix zit aan de ene kant gespannen naast me, One Direction aan de andere kant.
"And the award, for best video goes to.." zegt de vrouw die deze award uitreikt. Ze opent de envelop en haalt het briefje eruit, ze leest de winnaars en spreekt het dan hardop uit. "One Direction!"
"Yes!"
"Good job lads!"
"Yeah!"
"Whoo!"
Naast me springen de jongens op en knuffelen ze elkaar, ik kijk ze glimlachend aan. Harry kust me snel.
"Congratulations guys!" zegt Jesy, ook de andere meiden feliciteren ze. Het is lief dat ze zo sportief zijn. De jongens lopen richting het podium, en Niall krijgt een microfoon.
"Okay, Liam, talk," zegt Niall, als hij de microfoon in Liams handen duwt. Ik begin te lachen, net zoals de rest van de zaal.
"Thanks, Niall," zegt Liam droog. De zaal grinnikt. "Thank you so much, for everyone who voted. First thanks to our parents, we couldn't do this without you and we love you. Second thanks is for all of our incredible, incredible fans, without you voting and supporting us, we wouldn't be here."
Harry pakt de microfoon van Liam af.
"I want to thank someone very special. Jade, thank you for everything you did for us, and especially for me, I love you," zegt hij. Ik vorm een hartje met mij handen en ik glimlach, ik heb geluk met een vriendje als Harry.
"A massive thank you!" roept Liam nog, voor ze het podium weer verlaten en weer naar ons toekomen. De volgende awards worden uitgereikt, en uiteindelijk is de best song aan de beurt. Nerveus bijt ik op mijn lip, als er een man naar de microfoon loopt met een envelop. Hopelijk zit in die envelop een kaartje met 'Castle On The Hill, Ed Sheeran and Jade Smith' of 'Side To Side, Ariana Grande'
"And the award for best song goes to.." het lijkt wel alsof hij extra langzaam de envelop openmaakt. "The award goes to, Castle On The Hill, Ed Sheeran and Jade Smith!"
"Oh my god!" gil ik, ik sla mijn handen voor mijn mond. En Harry kust me weer, voor ik van de trappen afloop naar het podium.
"You deserve it!" hoor ik Ariana roepen, ik vind haar terwijl ze staat te klappen, ik geef haar een glimlach. Op het podium staat Ed al te wachten, en ik geef hem een knuffel.
"Do you want to speech?" vraagt hij zacht, ik knik.
"Whoa, I did not expect this, but thank you. Thank you, to Ed because he wanted to collab with me, thank you, to the boys because they were here for me, thank you to Harry in special because he is the best boyfriend I could ever imagine, thank you to my management, for giving me this chance" bedank ik iedereen. "And thank you to my fans." ik weet niet of ik fans heb, maar ik wilde het toch zeggen.
"Smithelles, where are you at?!" roept Ed, als hij de microfoon van me afpakt. Ik schiet in de lach, Smithelles, waar haalt hij het vandaan. Uit het deel met de 'niet bekende mensen' komt een luid gejuich vandaan. Oké, laat maar, ik heb blijkbaar fans. Ik lach.
"Thank you!" roep ik, voor ik weer verdwijn in het publiek. Dit is een van de beste dagen van mijn leven.
--
Hellooo! Yay, de Brit awards, ik weet dat het nog even duurt, maar ik wilde het even in dit hoofdstuk doen, want dat leek me wel leuk, hopelijk was het leuk!
JE LEEST
Life Changes [1D]
Fanfiction{VOLTOOID} Jade is een twintig-jarig meisje dat voor stage naar Londen is gegaan. Alles gaat goed, ze heeft een geweldige tijd in Londen. Maar als ze één simpel bezoekje aan de Starbucks brengt, verandert haar hele leven. • Eerste hoofdstuk; 12.10.1...