09.

6.8K 202 77
                                    

[Jade Smith]

Langzaam open ik mijn ogen en kijk ik om me heen. Alle jongens liggen nog plat, en Claire ook. Na een korte tijd besluit ik bij Niall te gaan kijken. Als ik in mijn kamer binnenkom zie ik Niall rechtop zitten. 

"Goodmorning," zeg ik.

"Goodmorning," antwoordt hij.

"How do you feel?" vraag ik.

"Yeah, fine, but I need to talk to you I guess," zegt hij twijfelend. 

"You can tell me everything," zeg ik geruststellend. 

"Well.." begint Niall, maar hij wordt onderbroken door Harry die binnen komt lopen.

"Oh, Jade, here you are," zegt Harry zacht, terwijl zijn blik van Niall naar mij schiet. Niall kijkt me kort aan, en schudt zacht zijn hoofd.

"Later," vormen zijn lippen. Ik knik begrijpend.

"Breakfast?" vraag ik grijnzend.

"Food!" roept Niall, hij springt uit bed en rent naar de keuken. Grinnikend loop ik erachteraan en zie ik hoe hij op Louis, Liam en Claire springt om ze wakker te maken.

"Jade, kappen," hoor ik Claire mompelen, dan ziet ze dat Niall op haar springt. "Oh, Niall, stop," grinnikt ze. Niall stopt met springen als iedereen wakker is en rent dan naar de keuken. Hij doorzoekt heel de keuken en na vijf minuten heeft hij een heel ontbijt klaar staan voor ons. 

"How did you do that?" vraagt Claire.

"What?" vraagt Niall droog.

"Make breakfast so fast," zeg ik.

"I'm a trained breakfast-maker," grinnikt Niall.

"Sure," grinnik ik. Iedereen schuift aan en we ontbijten. Na het ontbijt kijkt Niall me aan.

"Now?" zegt hij geluidloos. Snel knik ik.

"Guys, Niall and I going out for a walk, we'll be back soon," zeg ik, voordat iemand kan reageren pak ik Nialls arm en trek ik hem mee. 

"What if the paps see us?" vraagt Niall.

"They won't, just look at the ground until I say you are safe," zeg ik droog. We lopen een stuk en dan komen we aan op een open groen veld. "Safe."

"Finally," zegt Niall, hij kijkt me kort aan, ik wend mijn blik af en ga zitten in het gras.

"So, what's wrong Nialler?" vraag ik bezorgd. Hij kijkt naar zijn schoenen.

"Well, I-I think t-that I like you Jade..." stottert hij.

"Like me? 'Like like' me?" vraag ik.

"Yeah?" antwoordt hij, al klinkt het meer als een vraag. 

"Woaw," nu ben ik degene die naar mijn schoenen kijkt. 

"What about you?" vraagt hij zacht.

"Well, uhm.. I like you too, but for now as a friend.." hakkel ik. Waarom is dit zo moeilijk?

"Owh.."

"But, you know, maybe.. In the future, I know you better then, and maybe I'll like you too," zeg ik. Het is bijna zielig om hem daar te zien zitten. 

"I thought, we could maybe go on.. Like a date?" vraagt Niall, het blijft stil. "But as friends?" vraagt hij bijna onhoorbaar.

"Yeah, that could be fun, we'll get to know each other better," antwoord ik. Niall kijkt verbaasd op en kan zijn glimlach niet bedwingen. Voorzichtig sta ik op en reik ik hem mijn hand aan. "Now come on silly, the boys will be waiting," zeg ik grijnzend. Als we teruglopen, blijft het stil, tot we bij ons huis zijn. De hele stoep staat vol paparazzi. Een diepe zucht verlaat mijn mond. 

"Come on, it'll be fine, look at the ground and don't answer questions, okay?" zegt Niall. Ik knik. We duwen een paar mensen aan de kant en proberen door de massa heen te komen.

"Are you two a couple?!"

"O my gosh, it's Niall with Jade!"

"Jiall!" 

Eindelijk komen we bij de voordeur. Snel duw ik de deur open en stappen we naar binnen. We lopen de woonkamer binnen waar iedereen op de bank over elkaar heen hangt. 

"Jadey!" gilt Louis. Hij stormt op me af en geeft me een knuffel.

"Jadey?" vraag ik lachend.

"Louis likes nicknames," merkt Liam op. Na Louis' aanval gaan Niall en ik op de bank zitten.

"So, this Friday?" vraagt Niall zacht aan me. Voorzichtig knik ik mijn hoofd. 

"Vas happenin this Friday?!" roept Louis hyper. Aan Nialls blik te zien wilt hij niks zeggen.

"Come on now, they'll notice it anyway," zeg ik. Niall blijft even stil maar knikt dan.

"Jade and I are going on a date this friday," zegt hij verlegen. Louis en Liam beginnen te grijnzen, Harry daarentegen, staart naar de grond. 

"Jiall is real!" roept Liam. Hij doet een of ander spastisch dansje en gaat weer zitten.

"They're going on a date, that doesn't mean that they're a couple," snauwt Harry. 

"Not yet," grijnst Louis.

"Shut up," zegt Harry kortaf.

"Waarom doet hij zo debiel, hij vond je toch niet leuk?" vraagt Claire in het Nederlands.

"Ja, weet ik veel, het is een jongen, die zal ik nooit begrijpen," antwoord ik. De jongens kijken ons nog steeds aan als we Nederlands praten, maar hebben nu wel door dat als we Nederlands praten, het iets is dat zij niet mogen horen. 

"Oké, true," grinnikt Claire.

"O my god! I know the word true! Do you use it in Dutch as well?!" roept Louis enthousiast.

"No Louis, they don't. But like, teenagers and kids and stuff do," grinnik ik. 

"Gotta love Holland," mompelt Louis. 

"We'll take you there once, okay? When you guys aren't on tour," zeg ik.

"We'll show you every interesting place," voegt Claire toe.

"Guys, we're together way too much, we should buy a house, where we can live with all of us," stelt Liam opeens heel random voor. 

"Yeah!" roept Louis. 

"Wait, everyone is going to give up their house to live all together?" vraagt Claire.

"Uhm... Yeah, if you say it like that," lacht Niall. 

"It could be fun," zeg ik.

"It's going to be fun," zegt Harry. De rest van de dag besteden we aan het zoeken van grote villa's in London. 

"Got it!" roept Niall, vanachter zijn laptop. We laten alles vallen waar we mee bezig zijn en stormen naar hem toe. Trots laat Niall op zijn scherm het huis zien. Als we er allemaal wonen zijn er nog twee slaapkamers over, het heeft een mega woonkamer, gamekamer, zwembad, alles wat je wilt eigenlijk. 

"How much is it?" vraagt Harry.

"Uhm... Four million," antwoordt Niall. Mijn mond valt open.

"Well, Claire and Jade are not like that rich, so if we all pay one million it'll be fine right?" vraagt Liam terwijl hij naar de rest van de jongens wijst.

"And we won't pay anything?!" roept Claire ongelovig.

"Nope," lacht Liam.

"We can't take that," zeg ik.

"You better do, end of the discussion," merkt Louis droog op.

"Okay then.." stamel ik.

--

They bought a house lalala, they bought a house lalala, wat vonden jullie van dit chap?

Life Changes [1D] Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu