[Jade Smith]
Ik kan niet geloven dat ik over drie dagen weg ben bij de jongens. Zaterdag vertrekken we naar de O2 arena, waar Ed en ik ons eerste concert hebben, de jongens gaan naar dat optreden kijken, daarna zal ik de jongens pas weer zien in Manchester. Een zucht verlaat mijn mond als ik bedenk dat ik eerst nog langs Liverpool, Cambridge en New Castle moet voor ik ze weer zie. Ik heb er zin in, mijn allereerste tour, maar het is wel een beetje ongelegen, met Niall nu, Claire die bij Leigh is, en Harry ga ik natuurlijk gewoon missen.
"Jade?" opeens staat Liam in de kamer.
"Hey, Li," antwoord ik. "What's up?"
"I don't know yet," grinnikt hij, met een scheve grijns.
"Sit yo ass down," zeg ik, met een of ander accent, waarvan ik zelf nog niet weet waar ik het vandaan heb. Liam lacht kort, voordat hij gaat zitten.
"I feel bad for Niall. I mean, we all know that he's working all day, and I can't do anything against it," mompelt hij. Snel geef ik hem een knuffel.
"I know, Liam, I feel the same," fluister ik. "But Niall is strong, he's going to a therapist, when you're on tour he can Skype with his therapist, it'll be fine."
"He thinks that he has to work for us, but the only thing I want is him to feel better, nothing else," mompelt Liam. "I always feel like I can't cry when the boys are with me, I just want them to feel like I'm the one they can always talk to, and I can't let my guard down."
"Liam.." ik weet even niet wat ik moet zeggen. Liam is altijd toch de verstandigste van de groep geweest, in mijn opzicht, je kunt altijd met hem praten en hij heeft altijd een oplossing, en hij huilt inderdaad bijna nooit als er iemand bij is. Ook weet ik van de jongens dat ze het altijd het fijnst vinden om echt een goed gesprek te hebben met Liam. Ik ben de laatste tijd ook wel een beetje die persoon geworden, denk ik.
"I just think I can't always protect the boys for everything, Jade. They feel like my brothers I need to protect no matter what, and it annoys me I can't," zegt Liam zacht. Nogmaals geef ik hem een knuffel. Harry heeft me al vaker vertelt dat Liam voor hem eigenlijk een beetje de grote broer is die hij nooit heeft gehad.
"Liam, I'm sure the boys will understand that you can't always help them, you're a human as well," zeg ik.
"We totally understand," zegt Harry, die opeens de kamer binnen komt lopen met Louis en Niall.
"You got to be kidding me," zeg ik grinnikend, terwijl ik mezelf facepalm.
"We heard everything!" voegt Louis er nog aan toe. Niall slaat hem op zijn schouder.
"Louis, you aren't making it any better with that," grinnikt Liam. "But, thanks boys, I love you."
"Multi-knuffel!" gil ik, waardoor de jongens me aankijken.
"Moelti-knoevel?" probeert Liam. Ik schiet in de lach.
"Mul-ti-knuf-fel," hak ik in stukjes.
"Mul-ti-knuf-fel," herhaalt Niall me. "Multiknuffel!"
"Multiknuffel!" gilt Louis, terwijl hij geen idee heeft wat het betekend.
"Multiknuffel!" zeggen Harry en Liam tegelijk.
"Okay, proud of you guys. Multiknuffel is something Thomas and I made up when we were young, it's similar to grouphug," leg ik ze uit.
"Multiknuffel!" gilt Louis, lachend belanden we in een groepsknuffel.
-
Ongeduldig wacht ik voor de deur bij Leighs huis, ik moet Claire nog een keer zien voor ik wegga. Eerst zou ze meegaan, maar ze wilde toch liever even bij Leigh blijven, wat ik begrijp.
"Jade!" roept Claire, als ze de deur openmaakt, meteen trekt ze me in een knuffel, en ik weet niet eens waarom, maar ik begin opeens te huilen.
"Whoa, what's going on?" vraagt Claire die duidelijk verbaasd is.
"I'm going to miss you, Claire," snik ik. "And Harry."
[Leigh-Anne Pinnock]
Claire kijkt me aan, en weet duidelijk niet wat ze moet doen.
"I'll call Harry," playback ik, terwijl ik met mijn hand een telefoon vorm. Claire knikt, en ik laat ze alleen, om vervolgens in de keuken Harry te bellen.
"It's Harry," zegt hij, als hij opneemt.
"Harry, come over."
"Why?"
"Man, just come over," zeg ik, nu wat dwingender.
"We're working on music, I can't leave," zegt Harry. Ik zucht geïrriteerd.
"You need to come over," ik wil hem niet overstuur maken, want hij moet natuurlijk nog rijden.
"I can't."
"Harry, your girlfriend came here and started crying, you need to fucking come over," zeg ik dan door de telefoon.
"What?!" ik hoor geroezemoes. "Mike, I don't care if I can leave or not. I'll do this later, okay?" Waarschijnlijk praat hij tegen de rest van de mensen in de studio.
"I'm already in the car," zegt Harry tien seconden later. Ik hoor dat hij de auto opstart.
"Harry! Stay of your phone while driving," zeg ik, wat een idioot. Meteen hang ik op, voor er ergere dingen gebeuren. Dan loop ik terug naar Claire en Jade, om te zien dat er nog niks veranderd is. "On his way," playback ik naar Claire. Ik sta er een beetje awkward bij, als de bel gaat, opgelucht haal ik adem, als ik de deur open maak.
[Harry Styles]
Leigh maakt de deur open, en ik zie meteen Jade staan. Snel duw ik voorzichtig Claire weg, en kijkt Jade me met betraande ogen aan.
"Harry," ik hoor dat ze probeert te praten, maar het klinkt amper als een zachte fluister. Meteen sluit ik mijn armen om haar heen.
"Shh, I'm here now," fluister ik, terwijl ze snikt in mijn shirt. Voorzichtig strijk ik door haar lange haar. Daarna til ik haar voorzichtig op, met haar benen onder mijn ene arm, en haar bovenlichaam onder mijn andere. Ik loop met haar naar de bank, waar ik ga zitten, en ze haar hoofd op mijn borst legt. "It's alright now."
"Sorry.." fluistert Jade, ze kijkt me aan, en ik wrijf met mijn vingers haar tranen weg.
"Don't say sorry," vertel ik haar. "Why were you crying honey? You're too precious to cry." Ze glimlacht voorzichtig naar me.
"I'm just going to miss you," mompelt ze, ik kus haar kort.
"You know what? I don't think that you've have got time to miss me, you're going to enjoy this so much, I'm sure. You'll make it a party, with Ed, with the fans. We'll skype, I'll see you in Manchester," vertel ik. Ze glimlacht nogmaals, voor ze me een knuffel en kus geeft.
"I love you, Harry Styles."
"Not as much as I love you, Jade Smith."
--
Heyy! Whoaaa we hebben gewoon al over de 9K, weet je hoeveel dat is?! Bijna 10K jongens :) Bedankt voor het lezen!
JE LEEST
Life Changes [1D]
Fanfiction{VOLTOOID} Jade is een twintig-jarig meisje dat voor stage naar Londen is gegaan. Alles gaat goed, ze heeft een geweldige tijd in Londen. Maar als ze één simpel bezoekje aan de Starbucks brengt, verandert haar hele leven. • Eerste hoofdstuk; 12.10.1...