39.

4K 113 71
                                    

[Liam Payne]

Ik maak me echt zorgen om Niall, sinds het uit is met Claire lijkt het alleen maar slechter te gaan. Ik klop op de deur van zijn kamer, een zacht gemompel antwoordt mijn geklop.

"Mate, it's been long enough," begin ik dan maar zuchtend. Niall kijkt me pijnlijk aan, zijn ogen stralen niks uit. Pure leegheid staart me aan.

"I've noticed this isn't only the breakup with Claire. You have been struggling with the insecurities much longer, haven't you?" vraag ik zachtjes. Ik leg mijn hand op zijn schouder, inmiddels zit ik met hem op zijn bed.

"I guess," mompelt hij zijn hoofd wegdraaiend. Ik probeer hem aan te kijken, maar hij ontwijkt mijn blik. Ik voel een traan op mijn hand waardoor ik opschrik. Ik sla mijn armen om Niall heen en knuffel hem totdat hij rustiger is.

"I just don't know what to do anymore, the world seems so dark every single day," snikt hij, het breekt mijn hart.

"How about we look for someone who can help you with this?" stel ik voor en Niall slaat mijn arm weg.

"No, no, no," stamelt hij. Verbaasd probeer ik zijn emoties te lezen. Ik snap het niet meer.

"I don't want to see some doctor, what if people find out and hate on my weakness?" zucht hij en ik word gefrustreerd.

"Ni, going to a therapist is something incredible strong. It means you need help and you are willing to accept it," zeg ik. Hij knikt zachtjes en haalt zijn schouders op.

"I'll think about it," zegt hij en ik knuffel hem nog eens.

"Go and do something fun today. Keep that mind of yours distracted," stel ik voor. Niall springt enigzins enthousiast op en rent naar beneden. Ik schud mijn hoofd en loop door naar mijn kamer.

[Jade Smith]

"Jadey!" hoor ik terwijl iemand de trap afrent. Vermoedelijk Niall aan de snelheid van de voetstappen te horen. Ik wacht rustig af totdat ik hoor dat de persoon in de kamer is voordat ik opkijk.

"Yes, Niall?" zeg ik zo droog mogelijk waardoor Claire in de lach schiet. Ik kijk ze alle twee even glimlachend aan.

"Can we do something fun today?" vraagt hij voorzichtig. Ik kijk Claire even aan en ze knikt.

"Je kunt altijd bellen hè, Claire?" zeg ik en ze knuffelt me.

"Weet ik, lieverd," fluistert ze in mijn oor.

"Nialler, I have a plan," zeg ik terwijl ik in mijn handen wrijf.

--

Nadat we in de supermarkt alles gehaald hebben voor mijn geweldige plan, zijn we maar meteen begonnen in de keuken. We hebben besloten eerst lasagna te maken voor iedereen en daarna wat hapjes voor onze 'BFF-sleepover'.

"Just let it be," zingen we samen mee. Koken kan natuurlijk alleen onder het genot van meezingmuziek.

"Can you put the lasagna in the oven?" vraagt Niall aan mij. Ik zet de schaal in de oven en stel de tijd in.

"Boys, Claire! Dinner is ready in half an hour!" roep ik vanaf de trap naar boven. Ondertussen gaan Niall en ik verder met onze snacks. Van pizzabroodjes tot chips en popcorn, we hebben voor ons vreetfestijn overal aangedacht. De oven piept en ik zet de lasagna op tafel.

"Enjoy my cooking skills," zeg ik sarcastisch en iedereen lacht. We eten de lasagna op en dan begint de 'BFF-night' eindelijk.

"Checklist!" roep ik door mijn kamer heen. "Food, films, drinks, pillows, more food?" ratel ik op en Niall knikt goedkeurend.

"Still need a goodnight kiss from my boyfriend though," zeg ik bloedserieus. Zijn gezicht betrekt en ik begin keihard te lachen.

"Let's watch Frozen," zegt hij zuchtend en ik knik, we ploffen op ons bed.

--

Inmiddels is het al 1 uur 's nachts. We zijn eigenlijk nog lang niet moe, het moment voor serieuzere gesprekken is aangebroken.

"Jade?" zegt Niall dan als er even een stilte valt.

"Yeah?" mompel ik.

"Can I ask you something?" stottert hij een beetje, ik weet denk ik al waar dit naar toe gaat.

"Of course Nialler, you're my best friend." zeg en ik ga wat rechter op zitten.

"Do you think I need to see a therapist? For my issues?" vraagt hij. Ik denk even na voordat ik antwoord.

"I think you should become happy again. I miss the bubbly Niall you were. You were so careless, such a free minded person. The loving person I met is the Niall I chose to be best friends with. I believe he's in you somewhere, trying his best to break free. I don't care if you open his cage all by yourself or if you need someone to bring the keys. But you can't unlock doors without the right tools. The question for you is if you have the tools?" zeg ik en het valt even stil. Niall rolt naar me toe en slaat zijn armen om me heen. De knuffel zegt meer dan woorden kunnen uitleggen.

"I think I need to find the key first," antwoordt hij simpel. Ik knijp lichtjes in zijn hand, ik hoop echt dat het binnenkort beter gaat.

"I'll talk to Liam about it tomorrow, see what we can think of," fluistert hij en ik knik.

"Let's go to sleep. Goodnight," zeg ik en ik val in slaap voordat Niall nog iets terug kan zeggen.

[Harry Styles]

Als ik wakker word, mis ik Jade in mijn bed. Even schrik ik, maar dan herinner ik me de logeerpartij met Niall. Ze denkt echt altijd aan anderen, echt heel lief. Al gapend loop ik op de gang, de klok slaat 11 uur. Louis komt zijn kamer ook uitgelopen en ik heb een plan.

We sluipen de kamer binnen. Jade en Niall zijn nog in diepe slaap. Eerst maak ik een foto van Jade die super schattig ligt te slapen. Ik tel op mijn vingers af en we beginnen keihard te schreeuwen. Ik spring op het bed en Jade gooit een kussen naar mijn hoofd.

"Asshole, go away," voegt ze eraan toe en ik grinnik.

"Always nice having a girlfriend," zeg ik droog. Niall is inmiddels ook aan het springen op het bed, dus staat Jade zuchtend op.

"Alright, let's get some coffee in my body," kreunt ze en ik moet nog harder lachen. Als er iemand geen ochtendpersoon is, is het Jade wel.

"Tadaa, I made breakfast?" roept Liam dan. Alsof hij het wist, rennen we naar de tafel met eten.

"I have decided to go and see a therapist," zegt Niall als we net de eerste broodjes hebben gepakt. Claire kijkt me kort aan en doet haar mond open om iets te gaan zeggen.

"That's a good choice, Niall. I'm proud of you," zegt ze glimlachend en ze kijken elkaar even in stilte aan. Het is het eerste wat ze in een week tegen elkaar hebben gezegd. Althans vrijwillig. Ik schraap mijn keel en we gaan verder met ontbijt.

"Nialler, we'll look at the therapy right after breakfast," zegt Liam nog even en dan is het onderwerp afgesloten. We beginnen te praten over de meest onnozele dingen. Zoals normaal dus.

[Jade Smith]

"Lief dat je het tegen hem zei," zeg ik dan als Claire en ik in gesprek zijn.

"Ik wil hem laten zien dat ik nog steeds om hem geef, alleen op een andere manier," zegt ze bedachtzaam. Ik sla mijn arm om haar heen.

"Je bent slim, meid," zeg ik terwijl ik mijn arm terugtrek. Ze bloost lichtjes, complimenten ontvangen is niet haar beste eigenschap. We kletsen nog even verder tot we klaar zijn met ontbijten.

Na ontbijt ruim ik de tafel af en loop naar mijn kamer. We hebben weer een volle dag voor de boeg, zeker nu de toer er langzaam aankomt. Tussen alle repetities door heb ik ook nog interviews en kleine optredens, dus tijd om me te vervelen heb ik zeker niet.

--

Hellowww! WOHOoO We hebben de 6K bereikt! Omg superbedankt, en hier is jullie zaterdag-chappie, hopelijk vonden jullie het leuk!

Life Changes [1D] Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu