[Jade Smith]
Ik word wakker door gestommel op de trap. Vermoeid wrijf ik door mijn ogen, het bed voelt erg leeg. Ik draai mijn hoofd lichtjes en zie dat Harry al is opgestaan. Ik strek mijn armen uit, al gapend gooi ik vervolgens de dekens van me af.
"Goodmorning, lovelies," zeg ik opgewekt als ik eenmaal naar beneden ben gelopen. Voor het feit dat ik absoluut geen ochtendmens ben, heb ik een goed humeur deze morgen en daar ga ik gebruik van maken.
"Goodmorning, sunshine," giechelt Jade. Het duurt even voordat het tot me doordringt. De rest van Little Mix is gisteravond gewoon naar huis gegaan.
"Jade Amelia Thirlwall," zeg ik met een opgetrokken wenkbrauw. Ze bloost lichtjes en slaat haar armen om haar lichaam.
"Did you stay with Nialler last night?" vraag ik zogenaamd streng.
"Yes, I did.." zegt ze verlegen. Ik steek een vuist in de lucht.
"Yes!" schreeuw ik. Ze kijkt me verbaasd aan, maar dat maakt me alleen maar aan het lachen.
"So did you so something other than sleep?" vraag ik nonchalant.
"Jade! Oh my god, you're such a weirdo!" ze begint te schreeuwen en wil me gaan slaan, maar ik ren snel naar de keuken. Daar staan de jongens ontbijt te maken.
"Haz, Louis, help!" gil ik al rennend. Ik verberg me snel achter ze terwijl ze een slappe poging doen om Jade tegen te houden.
"Great work, guys," mopper ik sarcastisch. "Thanks for saving me."
"Anytime, my princess." zegt Harry met een grijns waarvan de vlinders in mijn buik rondfladderen. Hij maakt een lichte buiging en ik kan alleen maar glimlachen. Bij hem voel ik me de gelukkigste persoon in de wereld. Snel druk ik een kusje tegen zijn wang aan.
"Thank you, my soldier," zeg ik. Ondertussen is Niall half Jade aan het zoenen, dus ik tik Harry voorzichtig aan.
"Ahum, is there something you would like to share?" kucht Harry. Niall en Jade krijgen een vuurrode kleur op hun wangen.
"Yeah mate, I thought I would get like an update about this girlfriend thing." zegt Louis.
"No, no it's not like we're official?" zegt Jade, maar het is meer een vraag. Ik knipoog naar haar wat me een begrijpende glimlach oplevert.
"Not yet," zegt Harry en daarmee lopen we de keuken uit.
"They're getting together, aren't they?" vraag ik als we weglopen.
"For sure," zegt Harry. Hij slaat zijn arm om me heen en trekt me zo bij zich.
"I'm going to take a shower," zegt hij.
"Don't leave, Haz," zeur ik. Ik lag net lekker.
"You could join me?" stelt hij grijnzend voor. Ik schud lachend mijn hoofd en hij kust mijn voorhoofd voordat hij de trap oploopt. Ik plof op de bank met mijn telefoon, wachtende op Claire.
"Goeiemorgen," hoor ik een kraakstem achter me zeggen. Ik zit inmiddels al een halfuurtje op de bank.
"Hey meid, lekker geslapen?" vraag ik aan Claire. Ze gaat naast me zitten op de bank.
"Meh, kan beter. Ik had een nachtmerrie," zegt ze zachtjes. Ik schuif naar haar toe en trek een deken over ons heen.
"Wil je erover praten?" vraag ik.
"Nee, liever niet," zegt ze. Ik knuffel haar even, Claire is nooit iemand geweest die graag over haar problemen praat.
"Okay, dan wil je helpen met het plan voor Jade en Niall?" vraag ik. Ze begint onmiddelijk te grijnzen.
"Hell yeah, ik bedoel dat moet vandaag gewoon gebeuren," zegt ze. Ik geef haar een highfive.
"Dat dacht ik nou ook," zeg ik.
"Jade!" roepen we tegenlijk. Ze wandelt op haar dode gemak vanuit de keuken naar ons toe.
"Yes?" vraagt ze als we niks zeggen. Claire klopt op de bank en ze ploft neer.
"What is Niall doing?" vraag ik.
"He got a call from his personal manager, so he went outside," zegt Jade.
"Okay, good," zeg ik.
"We want you and Niall together obviously." zegt Claire. Jade knikt bedachtzaam.
"Can I join the girl talk?" hoor ik Harry vragen vanuit de trap. Ik steek twee duimen omhoog en hij loopt ook naar de bank.
"Maybe I can convince Niall to ask her?" stelt hij voor. Ik kijk Claire even aan.
"Only if you really want it, Jade," zegt ze.
"I do," zegt Jade. "I really do."
"Oh god, you're so in love," zeg ik. We beginnen allemaal te lachen.
"I'll see if I can push Niall to ask you," zegt Harry. We besluiten te wachten met Harry's idee tot vanavond.
"So meanwhile, what the hell are we going to do?" vraag ik.
"Let's go for a walk," zegt Claire. Ze kijkt me aan met een blik waardoor ik begrijp dat ze wil dat ik meeloop.
"Yeah, good idea," zeg ik. Gelukkig begrijpen Harry en Jade de hint ook, dus ze blijven thuis. We pakken onze jassen en beginnen richting het bos te lopen.
"Dus ik heb vannacht amper geslapen," zegt ze.
"Waarom?" vraag ik. Ze zucht even terwijl we stug doorwandelen.
"Ik heb gewoon het gevoel dat ik de oorzaak van Niall's depressie ben," zegt ze.
"Claire, waarom zou je dat denken?" vraag ik haar verbaasd.
"Omdat het begon toen het uit ging," zegt ze.
"Ik denk dat het al veel langer speelde, maar we er allemaal geen aandacht voor hadden," geef ik eerlijk toe. Claire haalt even haar schouders op.
"Er is geen schuldige aan te wijzen. Bovendien gaat het nu al stukken beter," voeg ik eraan toe.
"Dankje lieverd, het doet me goed om je eerlijke mening te horen," zegt ze. Ze glimlacht even, maar het klopt nog niet helemaal.
"Was dat het enige?" vraag ik.
"Ik heb heimwee," zegt ze. Tranen beginnen te rollen over haar wangen.
"Awh Claire, anders ga je toch even naar Nederland?" stel ik voor. Ik neem haar in een stevige omhelzing.
"Ik wil misschien dit weekend even gaan," zegt ze. Ik pak haar hand vast.
"Ga maar, ik vind het echt niet erg." zeg ik. Ze glimlacht opnieuw, deze keer een stuk oprechter. "Doe je ouders dan wel de groetjes, anders mag je niet gaan." Ze knikt blij.
"Laten we maar verder aan ons plan gaan werken," zegt ze.
--
[Jade Thirlwall]
We hebben net gegeten, Harry heeft vanmiddag met Niall gepraat. Ik weet niet wat er uit is gekomen, maar iedereen zegt dat ik er snel genoeg achter ga komen.
"Jade, can we go outside for a bit?" vraagt Niall dan. Ik knik, meteen voel ik de hitte lichtjes naar mijn wangen stijgen.
"What do you want to talk about?" vraag ik als we buiten zitten op het bankje. We hebben mooi uitzicht op de ondergaande zon en ik zucht even van geluk.
"Well, I do really like you," begint hij.
"I have realized and so do I," zeg ik. Ik kus zijn wang snel en laat hem verder praten.
"So I wondered if you would want to be my girlfriend?" vraagt hij. Zijn wangen zijn lichtroze van de spanning. Ik druk een kus op zijn lippen en kijk hem aan.
"I would love to be your girlfriend," fluister ik voordat ik mijn lippen weer kort op die van hem druk. "I love you, Ni."
--
Yes Jade en Niall eindelijk bij elkaar. Hopelijk vonden jullie dit hoofdstuk leuk! Zijn er nog dingen die jullie graag zouden zien gebeuren in dit boek? Xx
JE LEEST
Life Changes [1D]
Fanfiction{VOLTOOID} Jade is een twintig-jarig meisje dat voor stage naar Londen is gegaan. Alles gaat goed, ze heeft een geweldige tijd in Londen. Maar als ze één simpel bezoekje aan de Starbucks brengt, verandert haar hele leven. • Eerste hoofdstuk; 12.10.1...