02.

9.3K 246 121
                                    

[Jade Smith]

We zijn nu onderweg naar het concert. Ik heb Claire nog niks verteld over de Meet&Greet, maar ik zoek naar het goede moment.

"Waarom gaan we eigenlijk zo vroeg?" vraagt Claire. Even denk ik na, en dan besluit ik het toch maar te vertellen.

"Uhm, ik heb ook nog een Meet&Greet geregeld," zeg ik ongemakkelijk. Claire begint zo hard te gillen dat je zou denken dat er een moord is gepleegd. "Jezus Claire, mijn trommelvliezen hoeven niet stuk," zeg ik lachend.

"Dank je, dank je, dank je!" gilt ze en ik moet lachen.

--

We staan nu in de rij voor de Meet&Greet en er is een gordijn, waardoor de jongens nog niet kunt zien. Claire staat op het randje van hyperventileren en zelf ben ik ook wel een beetje nerveus. Misschien komt het doordat ik Harry weer zie.

"The two of you can go next," zegt een bodyguard dan waardoor ik opschrik uit gedachten. Claire grijpt mijn hand vast en sleurt me mee door het gordijn. Wanneer Harry me ziet verschijnt er een glimlach op zijn gezicht.

"Zou hij me nog herkennen?" vraag ik me af.

"Huh? Hoe bedoel je?" vraagt Claire verward.

"Shit, zei ik dat hardop?" zeg ik, terwijl ik snel nadenk over een oplossing. Claire is ondertussen gelukkig al veel te druk met Niall te knuffelen. Snel loop ik ook op ze af en slaat Niall zijn armen om me heen.

"Hi," zegt hij vrolijk.

"Hi," antwoord ik en ik loop door naar Harry. Hij slaat zijn armen stevig om me heen.

"You actually came," fluistert hij in mijn oor. Ik laat hem los, en ik geef hem een verlegen glimlach. Hij houdt me nog kort vast en dan loop ik door naar Louis. Louis opent zijn armen en begint vrolijk naar me te schreeuwen.

"Hey, so you're Jade?!" schreeuwt hij enthousiast. Mijn wangen worden rood en zacht knik ik. Harry slaat zijn hand voor zijn gezicht en Niall begint keihard te lachen. Snel geef ik hem een knuffel en ga ik door naar Liam. Claire heeft ondertussen al iedereen geknuffeld en staat ongeduldig op me te wachten. Snel geef ik Liam nog een knuffel.

"Enjoy the show," zegt Liam nog. Dan zijn we weer weg en lopen we naar onze plaatsen. We zitten bijna helemaal vooraan en we hebben goed zicht op het podium. Langzaam stroomt de zaal vol en begint het optreden. Harry's ogen zoeken me en als hij me gevonden heeft blijft hij het hele concert oogcontact maken en glimlachen. Claire merkt het en tikt me aan.

"Wat was dat nou eigenlijk met Louis?!" gilt ze in mijn oor.

"Leg ik straks wel uit!" schreeuw ik terug, Claire knikt instemmend. Het concert vliegt voorbij en voor ik het weet staan we weer buiten.

"Oké, ga je me nu vertellen wat er was met Louis?" vraagt Claire. Een zucht verlaat mijn mond en snel geef ik een korte samenvatting van mijn ontmoeting met Harry. "Dus je hebt het nummer van Harry Styles?!" gilt Claire.

"Niet zo hard idioot, en ja," grijns ik.

"Heb je hem al gebeld of geappt?" vraagt Claire. Meteen kijk ik haar verbaasd aan.

"Natuurlijk niet!"

"Nou schiet op dan!" zegt Claire grinnikend. Kort twijfel ik, maar dan zoek ik Harry's nummer en tik ik op bellen. De telefoon gaat een paar keer over, en net als ik denk dat Harry niet gaat opnemen hoor ik zijn stem door de telefoon.

"Who is this?"

"Hey, it's Jade," zeg ik zacht.

"Hey Jade," zegt Harry vrolijk.

"Are you calling Jade?!" schreeuwt Louis op de achtergrond. Ik schiet in de lach.

"Yes Louis, shut up!" roept Harry terug. "Have you left the venue already?"

"Sort of, we're outside," zeg ik.

"Would you like to come backstage?"

"Yeah, sure, but I'm with my friend," antwoord ik.

"Whatever, bring her with you," zegt Harry. Hij geeft nog kort uitleg over waar we heen moeten en dan hangt hij op.

"Kom Claire, we gaan backstage," zeg ik terwijl ik Claire meetrek. Al snel zie ik de blauwe deur waar Harry het over had, er staat een bodyguard voor.

"Oh, you two are Jade and Claire?" vraagt hij vriendelijk. Verbaasd kijken Claire en ik elkaar aan en knik ik bevestigend. Hij opent de deur en Claire en ik stappen naar binnen. Al snel zie ik een deur waar een bordje met One Direction op hangt. Voorzichtig klop ik op de deur. Na een paar seconden maakt Niall de deur open en verschijnt er een frons op zijn gezicht.

"Harry! There are fans here again!" schreeuwt hij naar binnen.

"Wait, are there two girls?" hoor ik Harry roepen. Niall kijkt ons kort aan en draait zich dan weer om.

"Yeah!"

"You idiot, those are my friends!" roept Harry lachend. Claire en ik moeten lachen en Niall kleurt rood.

"O my god, I'm so sorry," stamelt hij.

"No problem," zeg ik grinnikend. Niall laat ons binnen en ik zie Harry zitten met een meisje van ongeveer vier op zijn schoot. Verward kijk ik hem aan.

"Lux!" roept Claire vrolijk en ze loopt naar het meisje toe.

"Lux?" vraag ik droog. Op dat moment komt er een vrouw binnenlopen, ze heeft blond haar en haar make-up is echt mooi.

"Lux is Lou's daughter," legt Liam snel uit. De vrouw, die dus blijkbaar Lou heet, loopt naar me toe en schudt mijn hand.

"Louise Teasdale, the stylist of the boys, but you can call me Lou," zegt ze.

"I'm Jade, nice to meet you," stel ik me voor.

"She's Harry's girlfriend!" roept Niall. Ik voel mijn wangen rood worden.

"Niall, shut up!" roept Harry terwijl hij Niall een duw geeft. Voorzichtig zet hij Lux op de grond en loopt hij naar de koelkast.

"Would you like a drink?" vraagt hij.

"Yeah, a coke please," antwoord ik. Claire zegt hetzelfde en Harry geeft de glazen met Cola aan. We blijven nog een paar uur bij de jongens zitten en het is hartstikke gezellig, tot ik erachter kom dat het al vijf uur 's nachts is. "Shit, Claire, we moeten gaan!" roep ik verschrikt.

"Wuh mouten kaan?" probeert Liam me te herhalen.

"We moeten gaan, that's Dutch," leg ik uit.

"You are Dutch?" vraagt Harry. Claire en ik knikken en leggen kort uit dat we hier zijn voor stage, maar dat we nu echt moeten gaan. Snel geef ik de jongens en Lou een knuffel voor ik bij Harry kom. Voorzichtig knuffel ik hem.

"Today was like, the best day ever," zeg ik.

"So thought I, shall we meet up again?" vraagt hij.

"Yeah sure," antwoord ik. Harry leidt ons naar buiten en het laatste wat ik hoor is Nialls stem.

"Doei doei lekkerding!"

Heyyy!

Dit was hoofdstuk 2, en omdat we vandaag toch hadden afgesproken hebben we dit hoofdstuk samen geschreven! Hopelijk vonden jullie het leuk en tot het volgende hoofdstuk!

XX

Life Changes [1D] Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu